Gönderen Konu: MOTOR ÜST KAPAK SORUNU ????  (Okunma sayısı 8998 defa)

Çevrimdışı fhrttn

  • İleti: 147
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: dizel golf mk1
  • Şehir: Ankara
MOTOR ÜST KAPAK SORUNU ????
« : 30 Ekim 2012, 11:14:12 »
Dostlar daha önce formada sormuştum ben mk1 (Dizel) in silindir kapak ve üst kapak contasını değişttirdim.3 hafta önce gibi ama sonra arabanın sesi arttı neyse asıl sorun Üst kapaktan yağ sızdırıyo araba Contadan dır dedik sıfır alman malı conta taktık yine yağ sızdırıyo tam iki kere conta değiştirdik yine kapağın köşeden yağ sızdırıyor.Önceden hiç böyle bi sorun yoktu ne yapacam bilmiyorum silikon falan damı sürecez acaba neden sıfır conta taktığımız halde yağ atıyo acaba silindir kapa contası değiştikten sonramı oldu alakası varmı acaba bilgilerini esirgemeyen arkadaşlar saolun teşekkür ederim
« Son Düzenleme: 30 Ekim 2012, 13:56:49 Gönderen: fhrttn »

Logged

Çevrimdışı fhrttn

  • İleti: 147
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: dizel golf mk1
  • Şehir: Ankara
Ynt: SORUN ÜSTÜNE SORUN DOSTLAR ARABADAN SOĞUDUM [i]ya[/i]
« Yanıtla #1 : 30 Ekim 2012, 13:56:13 »
güncel

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: MOTOR ÜST KAPAK SORUNU ????
« Yanıtla #2 : 30 Ekim 2012, 14:15:07 »
Mantar conta ve sağ sol silikon keçeler yeni değişti ve külbütör kapağı güzelce sıkık ise kaçak yapması anormal.. Ya kapak yamuk yada mantar conta yeni takıldı için belirli bir zaman sonra tekrar sıkılması gerek yeni conta zamanla oturma yapıcaktır boşluğu alındı ve tekrar kaçırıyorsa subablarda çok fazla basınç var demek.. Yağ fazlalığı bile buna sebeb olabilir. 4 litre yağ konmuş olması lazım filtre ile beraber 4,5 litre alır fazlasını biyerlerden atıcaktır... 

 Herşey yukarıda yazılanlar gibi ise ve sorun devam ediyorsa silindir basınçların çok yüksek demektir buda motorun tekrar elden geçirilmesini gösterir.   Kapak taşlamak profesyonel bir iştir heleki dizel araçta taşlama birkereya mahsus olmalıdır o yüzden kapağın daha önceki evveliyatını bilmek lazım...  2 ci kez taşlama yapıldı ise o kapağı yenilemek daha mantıklıdır... Aşırı sıkıştırma zamanla daha büyük motor arızalarına yol açacaktır... Daha öncede sormuştun orda sana silindir komprösör değerlerine baktırmanı söylemiştim bunu yaptınmı bu çok önemli 23.5 max değer olması gerek tabi gömlek ve sekman değişimi olmadı ise..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı fhrttn

  • İleti: 147
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: dizel golf mk1
  • Şehir: Ankara
Ynt: MOTOR ÜST KAPAK SORUNU ????
« Yanıtla #3 : 30 Ekim 2012, 14:44:51 »
Üstad Üst kapak Mantar contayı iki kere değiştirdik belki birincisi arızalıdır dedik ikinciyi aldım alman malı değiştirdik köşeden yine yağ sızdırıyo ustaya gittim o zaman sıvı contada sürecez dedi valla kafam karıştı evet silindir kapak taşlandı onunda conta değişti.Ustaya dedim kompresyon fazla dedim normal dedi kapak taşalama gördü dedi.

Çevrimdışı fhrttn

  • İleti: 147
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: dizel golf mk1
  • Şehir: Ankara
Ynt: MOTOR ÜST KAPAK SORUNU ????
« Yanıtla #4 : 30 Ekim 2012, 14:51:33 »
Mk1GTI Kardeşim  Bu arada cevap verip aydınlattığın için çok saol

Çevrimdışı PassatMk2m

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
Ynt: MOTOR ÜST KAPAK SORUNU ????
« Yanıtla #5 : 30 Ekim 2012, 14:56:05 »
http://www.techturkey.com/forum/otomobilleriniz/60032-golf-mk1-restorasyon-projesi-motor-kaporta-boya-doseme-vs-6.html
Restorasyonu incele motor toplanırken bazı contalarda sıkıntı olabileceği gözlenmiş sorunun bundan kaynaklı olabilir.

Çevrimdışı fhrttn

  • İleti: 147
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: dizel golf mk1
  • Şehir: Ankara
Ynt: MOTOR ÜST KAPAK SORUNU ????
« Yanıtla #6 : 30 Ekim 2012, 15:14:16 »
PassatMk2m
A.Samet DÜZENLİ kardeşim burda silindir kapak contasında sıkıntı var gibi bizim üst kapak mantar contadan yağ kaçırıyo

Çevrimdışı tatarlar

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
Ynt: MOTOR ÜST KAPAK SORUNU ????
« Yanıtla #7 : 31 Ekim 2012, 01:04:45 »
Merhaba
Aynı dert bendede olmuştu. Çözümü silikon conta ile de olmuyor. Üst kapağın contaya değen yerlerini iyice temizle. Bol miktarda  Bally yapıştırıcı sür. üzerine contayı koy . bir miktar öyle durup yapıştırıcı kurumaya geçsin. eğer silindir kapağının üstü de pürüzlü ise oraya da bally sürebilirsin. sonra kapağı yerine tak ama civataları iyice sıkma . orda bally nin kuruması lzım . yarım saat sonra falan sıkabilirsin. Aman dikkat: motorun arka kısmındaki yarımay şeklinde plastik conta var . üstteki conta tam kurumadan sıkıştırırsan mantar conta içe doğru eğilip ekzantrik e sürter ve bozulur. Son olarak ta motorun ön tarafındaki hilal şeklindeki contanın da yanların sıvı conta sürmeyi unutma bol şekilde . zira ordaki yağ kaçağı trigger koruma kapağı altına geldiği için çok geç farkediliyor. Kolay gelsin