Gönderen Konu: Golf 1 dizel sente ayarı  (Okunma sayısı 8071 defa)

Çevrimdışı tatarlar

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
Golf 1 dizel sente ayarı
« : 23 Eylül 2012, 18:28:00 »
Arkadaşlar merhaba
1600 dizel aracım var. en son uzun yoldan geldikten sonra ertesi gün aracı çalıştırmak istedim. çok uzun süreden sonra ancak çalıştı . rölanti de durmuyor. çekiş düşük. ısıtma bujilerine baktım sorun yok . en son trigger kayışına bakayım dedim onda  2 diş atlama var mazot pompası ile ekzantrik arasında. sormak istediğim, ekzantrik ve mazot pompasının kasnaklarındaki çentikleri ve karşılıklarını buldum. ama krank kısmındaki çentik ve karşılığını bulamadım. bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşlarvarsa çok sevinirim. resim varsa çok daha iyi olur tabi. bu arada birde volanda da plastik tapadan görünen bir ok var . O ne işe yarıyor. Şimdiden tüm arkadaşlara teşekkürler.

Logged

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Golf 1 dizel sente ayarı
« Yanıtla #1 : 23 Eylül 2012, 21:03:14 »
 Krank ın işaretide volandaki çentik işte..

"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı PassatMk2m

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 1 dizel sente ayarı
« Yanıtla #2 : 23 Eylül 2012, 23:29:28 »
volandaki centik aracin triger seti degisiminde onemli noktalardan bir tanesi o centik delikten baktiginda tam orta konumda olmali ve bu sayede pistonlari triger degisimi noktasina egzantrigide subaplarin kapali konum noktasina ayarliyorsun. mazot pompasi kasnaginida sabitledikten sonra triger degisimini yapiyorsun tabi bu olay ulkemizde genelde  kayis ve kasnaklar uzerine isaretler alinarak yapiliyor. Kasnaklarinin uzerindeki disler siyirmis olmaliki veya kayisin eskimis olmaliki dis atlasin.  Kasnaklarinda en ufak problem varsa degistir ihmal etme.

Çevrimdışı tatarlar

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 1 dizel sente ayarı
« Yanıtla #3 : 24 Eylül 2012, 01:38:30 »
herkese teşekkürler
mk1gti arkadaşım resimleri koymuşsun ama sanırım camshaft sanırım ekzantrik mili. onun işaretlerini buldum. benim bulamadığım en alttaki krank a bağlı kasnaklarda (trigger ve şarj kasnağı) işaret nerede. ve karşılığı gövdede nerede?

Çevrimdışı PassatMk2m

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 1 dizel sente ayarı
« Yanıtla #4 : 24 Eylül 2012, 04:19:36 »
krank kasnaginda karsilik yok zaten gerekte yok. krank kasnagini o kadar rahat dokunmayla hareket ettiremezsin senin icin onemli olan egzantrik ve pompanin sabitlenmesi onuda zaten trigeri sokmeden volandaki centikle egzantrigi pompadakinide karsiligi ile sabitliyeceksin.

http://www.youtube.com/watch?v=Iqx2WVMj14Q&feature=relmfu bu videodanda inceleyebilirsin.

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Golf 1 dizel sente ayarı
« Yanıtla #5 : 24 Eylül 2012, 15:57:44 »
 Resimde TDC ile adlandırılan yer senin kank dişlinin sente konumunu gösteriyor..  Sametin dediği gibi triger dişlisi ve pompanın sente okları üzerlerinde var..  Volandaki oku sabitleyip triger dişlisi ve pompanın üstündeki oku hizaya getir tamam.. Bide sametin dediği gibi kayışını ve gergi bilyanı en azından yenileme bak sonra çok üzücü hasar alabilir motorun.
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı tatarlar

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 1 dizel sente ayarı
« Yanıtla #6 : 14 Ekim 2012, 18:27:59 »
Arkadaşlar
Herkese çok teşekkürler sizin sayenizde düzgün şekilde taktım .

Çevrimdışı PassatMk2m

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 1 dizel sente ayarı
« Yanıtla #7 : 14 Ekim 2012, 21:48:07 »
Yardimci olabildiysek ne mutlu, gecmis olsun.