Gönderen Konu: Motor Revizyonu Hakkında  (Okunma sayısı 9999 defa)

Çevrimdışı asc61

  • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Motor Revizyonu Hakkında
« : 26 Eylül 2012, 01:16:39 »
Arkadaşlar bir süredir aracımda gitmeme,çok yakma,çekmeme sorunları yaşıyordum avanstan olduğunu düşünerek bir kaç kez avans  yaptırdım fakat 3 gün önce aracın çok sesli çalıştığını ve çok derinden cırladığını farkettim.Ustaya götürdüğümde sente kayması olduğunu söyledi,yaptırdım.Başka bir usta emme manifolduna baktı içinin kurum dolu olduğunu aracın hava almadığını söyledi emme manifoldunu temizlemek için aracı özel servise getirdim.Yapılan testlerde motorda %20 aşınma olduğunu gördük.Usta motor sübaplarının da aşındığını söyledi.Motoru indirdiğimizde aracın motorunun komple kurum bağladığını gördük.Usta kurumları temizleyebileceğini yalnız ilerki aşamada aracın yağ yakma sorunuyla karşılaşabileceğini üst tarafın temizlenince altın yetersiz kalacağını söyledi ve motor revizyonunu önerdi.Ben de aracımın yağ yakmasını istemediğim için revizyon yapmasını söyledim yalnız kafama takılan bazı noktalar var;Motor revizyonu gören araçtan ne kadar verim alabiliriz?Ne kadar sağlıklı olur?İleride karşılaşabileceğim sorunlar neler?Ve aracın bu kmde motor revizyonu gerektirmesi sizce norma lmi ?
(aracım 172.000 km'de)


Logged

Çevrimdışı satarfaction

  • İleti: 177
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor Revizyonu Hakkında
« Yanıtla #1 : 26 Eylül 2012, 01:41:59 »
motor revizyonu kataloğ değerlerine bağlı kalınarak işten anlayan rektefiyeci tarafından  yapılırsa araç ilk gün gibi olur hemen hemen..aracın kilometresi revizyon için düşük bence ama kullanım bunu etkileyen baş unsur..100 binde motor yiyen arabalarda var 500 binde motor açılmamış arabalarda var.

Çevrimdışı asc61

  • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor Revizyonu Hakkında
« Yanıtla #2 : 26 Eylül 2012, 01:49:32 »
Arabama gönülden bağlıyımdır.Onu incitecek bir hareket yapmam  :) Dediğim gibi yağ yakma olayından korktuğum için revizyon istedim.Ancak bunun dezavantajları var mı bilmek isterim tabiki.

Çevrimdışı satarfaction

  • İleti: 177
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor Revizyonu Hakkında
« Yanıtla #3 : 26 Eylül 2012, 02:11:10 »
motor revizyonunun gerekliyse ne dezavantajı olacakki.iyi biri yaparsa fabrika ayarına getirir..sıfırlanır

Çevrimdışı asc61

  • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor Revizyonu Hakkında
« Yanıtla #4 : 26 Eylül 2012, 02:31:08 »
Eyvallah Üstad.

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor Revizyonu Hakkında
« Yanıtla #5 : 26 Eylül 2012, 09:48:23 »
172 bindeki bir araç nasıl revizyon ister anlam veremiyorum. TDI dan bahsediyoruz. Bence problem başka yerde. Kat falan dolmuş tıkanmış olabilir.

Çevrimdışı asc61

  • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor Revizyonu Hakkında
« Yanıtla #6 : 26 Eylül 2012, 12:05:56 »
Söylediğim gibi motor hava almıyordu çok ufak bir boşluk kalmıştı hava girişi için geri kalan bölümler kurum bağlamış durumda

Çevrimdışı asc61

  • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor Revizyonu Hakkında
« Yanıtla #7 : 28 Eylül 2012, 02:00:15 »
  .
« Son Düzenleme: 29 Eylül 2012, 23:06:21 Gönderen: asc61 »

Çevrimdışı 61TS061

  • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor Revizyonu Hakkında
« Yanıtla #8 : 29 Eylül 2012, 01:49:39 »
Arkadaşlar bir süredir aracımda gitmeme,çok yakma,çekmeme sorunları yaşıyordum avanstan olduğunu düşünerek bir kaç kez avans  yaptırdım fakat 3 gün önce
Arkadaşlar bir süredir aracımda gitmeme,çok yakma,çekmeme sorunları yaşıyordum avanstan olduğunu düşünerek bir kaç kez avans  yaptırdım fakat 3 gün önce aracın çok sesli çalıştığını ve çok derinden cırladığını farkettim.Ustaya götürdüğümde sente kayması olduğunu söyledi,yaptırdım.Başka bir usta emme manifolduna baktı içinin kurum dolu olduğunu aracın hava almadığını söyledi emme manifoldunu temizlemek için aracı özel servise getirdim.Yapılan testlerde motorda %20 aşınma olduğunu gördük.Usta motor sübaplarının da aşındığını söyledi.Motoru indirdiğimizde aracın motorunun komple kurum bağladığını gördük.Usta kurumları temizleyebileceğini yalnız ilerki aşamada aracın yağ yakma sorunuyla karşılaşabileceğini üst tarafın temizlenince altın yetersiz kalacağını söyledi ve motor revizyonunu önerdi.Ben de aracımın yağ yakmasını istemediğim için revizyon yapmasını söyledim yalnız kafama takılan bazı noktalar var;Motor revizyonu gören araçtan ne kadar verim alabiliriz?Ne kadar sağlıklı olur?İleride karşılaşabileceğim sorunlar neler?Ve aracın bu kmde motor revizyonu gerektirmesi sizce norma lmi ?
(aracım 172.000 km'de)

aracın çok sesli çalıştığını ve çok derinden cırladığını farkettim.Ustaya götürdüğümde sente kayması olduğunu söyledi,yaptırdım.Başka bir usta emme manifolduna baktı içinin kurum dolu olduğunu aracın hava almadığını söyledi emme manifoldunu temizlemek için aracı özel servise getirdim.Yapılan testlerde motorda %20 aşınma olduğunu gördük.Usta motor sübaplarının da aşındığını söyledi.Motoru indirdiğimizde aracın motorunun komple kurum bağladığını gördük.Usta kurumları temizleyebileceğini yalnız ilerki aşamada aracın yağ yakma sorunuyla karşılaşabileceğini üst tarafın temizlenince altın yetersiz kalacağını söyledi ve motor revizyonunu önerdi.Ben de aracımın yağ yakmasını istemediğim için revizyon yapmasını söyledim yalnız kafama takılan bazı noktalar var;Motor revizyonu gören araçtan ne kadar verim alabiliriz?Ne kadar sağlıklı olur?İleride karşılaşabileceğim sorunlar neler?Ve aracın bu kmde motor revizyonu gerektirmesi sizce norma lmi ?
(aracım 172.000 km'de)


Trabzonlu hemşerim merhaba.Arabalarımız da hemşeri bu arada ;)benimki 90 bg lik.gerçi aracı söktürmüşsün bu saatten sonra ne desek boş ama kafama takılan bir nokta var.172000 deki bir motorun %20 aşınmış olması çok normal.acaba boşa mı söktürdünüz diyorum.dizel motorların genellikle egr den dolayı emme manifoldu egzost manifoldu ve turbosu kurum bağlar.buraların temizlenmesi de araca yağ yaktırmaz.silindirler ve yanma odasında kurum olmaz.172000 de hele de eski nesil TDi motorun rektefeye düşeceğini sanmıyorum.zaten dikkatli kullanıyorum demişsiniz.motorun durumunu tam olarak bilmemekle beraber bence silindir kapağı kurum temizliği, bir takım subap,emme ve egzost manifolt kurum ve turbo temizliği yapıp bu mesleyi çözebilirdiniz.araçta rölantide gaz verdikçe mavi ya da kara duman var mıydı?yağ çubuğundan aşırı bir üfleme var mıydı?motorun ya da yakıt sisteminin sorunlu olduğu buralardan anlaşılır.Umarım motorun eski ayarını tutturabilirler.İnşallah en az masrafla çözersiniz meseleyi.Kolay gelsin.
« Son Düzenleme: 29 Eylül 2012, 01:55:51 Gönderen: 61TS061 »
VW BORA 2000 1.9 TDİ COMFORTLİNE

Çevrimdışı asc61

  • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor Revizyonu Hakkında
« Yanıtla #9 : 29 Eylül 2012, 23:05:38 »
Aracın motoru yapıldı henüz teslim almadım.Usta bana illaki motor yapalım demedi lakin ileride sıkıntı çıkarabilir dedi bende biraz kuruntulu olduğum için yapalım dedim söylediğiniz gibi benim de tek korkum eski ayarı tutturabilmeleri bugün gittiğimde tamamen fabrika ayarlarına uygun olarak yapacaklarını söylediler.Bir sorum daha olacak bugün aracı çalıştırdık aşırı derecede sarsıntılı çalıştı bir süre sonra STOP uyarısı verdi bunun neden olabileceğini öğrenmek istiyorum STOP uyarısından sonra yağ lambası yaktı fakat aracın yağında herhangi bir eksiklik yok usta beyinden olacağını düşünüp farklı bir beyin taktı fakat sorun aynen devam ediyordu.Üfleme meselesine gelince aracımda herhangi bir üfleme yoktu kesinlikle duman atmıyordu.
  Motor revizyonuna karar vermem biraz pat küt olduğu için bende ters köşe oldum diyebilirim emme manifoldu temizliği için girdiğim servisten motor revizyonu yapılarak çıkacağım ve bu iş bana 3000 TL'ye mal olacak.

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor Revizyonu Hakkında
« Yanıtla #10 : 30 Eylül 2012, 12:34:18 »
Yağ pompası sorunlu olmasın?

Çevrimdışı 61TS061

  • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor Revizyonu Hakkında
« Yanıtla #11 : 02 Ekim 2012, 15:42:29 »
Aracın motoru yapıldı henüz teslim almadım.Usta bana illaki motor yapalım demedi lakin ileride sıkıntı çıkarabilir dedi bende biraz kuruntulu olduğum için yapalım dedim söylediğiniz gibi benim de tek korkum eski ayarı tutturabilmeleri bugün gittiğimde tamamen fabrika ayarlarına uygun olarak yapacaklarını söylediler.Bir sorum daha olacak bugün aracı çalıştırdık aşırı derecede sarsıntılı çalıştı bir süre sonra STOP uyarısı verdi bunun neden olabileceğini öğrenmek istiyorum STOP uyarısından sonra yağ lambası yaktı fakat aracın yağında herhangi bir eksiklik yok usta beyinden olacağını düşünüp farklı bir beyin taktı fakat sorun aynen devam ediyordu.Üfleme meselesine gelince aracımda herhangi bir üfleme yoktu kesinlikle duman atmıyordu.
  Motor revizyonuna karar vermem biraz pat küt olduğu için bende ters köşe oldum diyebilirim emme manifoldu temizliği için girdiğim servisten motor revizyonu yapılarak çıkacağım ve bu iş bana 3000 TL'ye mal olacak.
o yağ lambasını yakması stop edecek şekilde düşük rölantiyle çalışmaya başlamasından kaynaklanıyor.stop etmeden hemen önce yağ lambası yakması normal sayılır.esas önemli olan motor niye sarsıntılı çalışsın?motoru usta söktükten sonra motor bloğu rektefeciye gider.motorunuzun değişen tüm parçalarının montajını rektefeci yapar.yani ustadan çok rektefecinin eli hünerli olması önemlidir.bu noktada silindir kapağını ayarlamak ustalık ister. milimetrik bir hata bile aracın bu şekilde patırtılı çalışmasına neden olabilir.ben opel marka önceki arabamda böyle bir sorun yaşamıştım çünkü.Neyse hayırlısı olsun.eninde sonunda çözerler meseleyi merak etmeyin.ama aracınız yağ gibi çalışıncaya kadar da teslim almayın aracı.bir kusurları varsa ki öyle görünüyor halletmek zorundalar.gerekirse motor tekrar sökülür.
« Son Düzenleme: 02 Ekim 2012, 15:48:27 Gönderen: 61TS061 »
VW BORA 2000 1.9 TDİ COMFORTLİNE

Çevrimdışı yagmurtgt

  • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor Revizyonu Hakkında
« Yanıtla #12 : 02 Ekim 2012, 22:12:30 »
bende 182000 de yaptırdım revizyon ama benim hatam oldu kardeşime verdim arabayı 3 sene oda gitmiş eneos diye bir yağ kullanmış mahvetti aslında motor yağı işte burda ortaya çıkıyor motor ustaları ya magnatec yada mobil 1 den başka kullanmayın diyorlar yaptırman iyi olur motor güzelleşir gerçi benimkisi benzinliydi

Çevrimdışı asc61

  • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Ynt: Motor Revizyonu Hakkında
« Yanıtla #13 : 02 Ekim 2012, 23:08:53 »
Aracım bugün çıktı.Şükürler olsun ki herhangi bir problem kalmamış umarım bundan sonra da problem yaşamayız keyifle bineriz.