herkeze selam
sol arkada sürekli bir sürtme sesi beni deli etmeye basladi ayar vs varmis frenle alakali ona bir bakayim dedim yada frene basinca balata acikmi kaliyor diye düsündüm
actim ayar aradim bulamadim düz tirnavida ile ayarlaniyormus ama ben öyle birsey göremedim balatalarda rahat hareket ediyordu derken bitanesinin demirden ayrilmis oldugunu farkettim düz torna vida ile kontrol amacli hafiften kanirtayim derken daha tornavida ucu girmeden balata indi assagiya
simdi gelelim bunlarin ayar olayina varmi ayari falan varsa nerden nasil yapiliyor???
EDIT: balata degisimi resimlerle adim adim
evet bugün diger tarafi da yaptim ve yararli bir paylasim olacagini düsünüyorum
kampana vs söküldükten sonra böyle birsey görüyoruz benimki balata tozu ile kaplanmis degil koruyucu bir sprey kullanildi boya degil yani
silindirlere kontrol bu tarafta daha az oksitlenme var
kenardaki pimpleri cikartip büyük bir pense ile balatanin birinden tutup cikariyoruz
el freni teli cikmasi gerek gergi kolunu acin evir cevir kolayca cikiyor
yaylari sök
silindirleri pistonlari temizledik
bakir pasta uygulamasi balat demirinin temas alanlari
yaylari takiyoruz
elfreni telin bastirip acilan kismi karga burunla tutun ve teli yerin kolayca takin balatalari yerlerine oturtun
yayi takmak icin balata ayni resimdeki gibi disarida kalacak
balatalari tutan pimleri takmayi unutmayinve hareket bu sekil balatayi yerine takiyoruz
balatalari asagi yukari tam yerlerine ayarlayin
ve son hareketli kisimlara da bakir pasta
ayar kamasini en yukariya alin nokta delik tam gözükecek sekilde kampanayi kapatin rulmanlari vs yaglayin vidasini vs ayarini yapin
arabaya gecin el frenini 4 tik tik tik tik cekin kampanayi cevirin zor dönecek birkac kez freni pompalayin elfrenini indirin pedali pompalayin elfrenini birkackez tam cek birak balatalar yerine oturacak
simdi fren havasini almak gerekecek
havayi almak icin 2 kisi olmak lazim
bir kisi icerde sizin komutunuzla pedala basmali
islem aynen söyle
sen +
icerdeki- olsun
+pompala
-pompalaniyor
+basili tut (sibobu gevset bir kisim hava ve yag atacak hemen sikistir)
+pompala
-pompalaniyor
+basili tut (sibobu gevset busefer daha az hava ve daha fazla yag cikacak)
+pompala
-evet
+basili tut (sibobu gevset artik havanin cikmis olmasi lazim yag akacak o sekilde sikistir)
islem tamam son kontrolleri yapin rulman vidasinin ayarini
tekerlegi takin
elinizle saglam cevirin ve durdurun
asagidan yukaridan tutup oynatmaya calisin bosluk varsa vidayi sikistirin
tekrar cevirin durdurun
sallaniyormu diye kontrol edin bosluk yok ve rahat dönüyorsa islem tamam
kontra kapagini uygun delige getirip pimi takin kapag da biraz gres doldurun kapatin
hayirli yolculuklar kazasiz belasiz
200km sonra frenleriniz cok iyi tutar halde olur