Gönderen Konu: 1997 1.6 Atıker Safefast Lpg  (Okunma sayısı 18062 defa)

Çevrimdışı infernaltr

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV
Ynt: 1997 1.6 Atıker Safefast Lpg
« Yanıtla #28 : 23 Aralık 2012, 17:17:03 »
Kardesim lpg taktiktan sonra bizim arabalarda gercekten ince bi ayar istiyor taktirdigin yere git sorun duzelmezse baska bir yerde baktir stop ediyor deyince fazla ugrasmadan lpg oranini arttiriyorlar bu seferde cok yakiyorsun burdaki butun arkadaslarinda dedigi gibi lpg de markadan cok iscilik baslibasina onemli saygilar
Hocam bende stop etme gıbı bı sorun oluşmadı.

Aracı alalı 1,5 yıl sene oldu benzinde hiç yolda kalmamıştım araç lpg taktıktan sonra yolda kalmaya başladı, dün yolda kaldığımda yargısız infaz yaparak lpgyi takan usta ile tartıştım. Ama sorun lpgden değilmiş?

Yolda giderken aniden araç stop ediyordu baze çalışıyordu bazen geç çalışıyordu dün hiç çalışmadı 10 dk uğraştım.. Bu sorun anayolda seyir halindeyken oluyor.

-Aracımda takım çantası olduğu için hava filtresini söktüm buji kablosunun birini motora tuttum marşa basınca elektrik gelmiyordu buji kablosuna.
-Bobini söktüm , çıkardım temizledim taktım araç yine çalışmadı
-Buji kablolarını komple söktüm ardından distribütörü söktüm parçaladım gece gece içindeki mili , kömürü vs zımparam vardı temizledim.
-Araç ondan sonra çalıştı ancak hemen stop etti. Buji kablolarının sıralamasını yalnış takmışım, takarken 1-2-3-4  sıralamasında taktım ama öyle değilmiş sonra 1-3-2-4 olarak taktım bu sefer araç sorunsuz şekilde çalıştı.
-Araç bugünde yolda giderken elektrik kesti.
-Sonuç olarak sorun lpg sisteminde değil  :tamamdir

Sorun büyük ihtimalle Distribütör , Buji Kabloları ve Bobinde.. Sırasıyla buji kablolarını ve bobini değiştirecem sorunum düzelmezse , distribütör elektrikçiye gidecek. Üstündeki parça fabrikadan beri değişmemiş , araçlarda fazla yakıt , rolanti düzensizliği , sağlıklı çalışma bu parçadan kaynaklanıyor . Sıfırı 600 TL diye biliyorum tamir ettirmekten başka şansım yok  :tamamdir
« Son Düzenleme: 23 Aralık 2012, 17:17:41 Gönderen: infernaltr »

Logged

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1997 1.6 Atıker Safefast Lpg
« Yanıtla #29 : 24 Aralık 2012, 14:29:34 »
geçmiş olsun sorunu çözerseniz mümkünse fotolarla paylaşalım.her 6 n aee nin başına gelebilir :-X

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: 1997 1.6 Atıker Safefast Lpg
« Yanıtla #30 : 24 Aralık 2012, 15:55:49 »
Geçmiş olsun üstat

Çevrimdışı infernaltr

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV
Ynt: 1997 1.6 Atıker Safefast Lpg
« Yanıtla #31 : 24 Aralık 2012, 17:43:22 »
Sağolun arkadaşlar

Distribütörü temizledikten ve elektrik temas eden yerlerini zımparaladıktan sonra şuan stop etme problemi yaşamıyorum.. Bugün aracı fazla deneme fırsatım olmadı ilerleyen günlerde gelişmeleri yazarım. Şuan için distribütör ile sorunum yok eğer yine yolda kalırsam. İlk olarak Bobin , Krank sensörü ve son olarakta beyinden şüpheleniyorum. Umarım beyin arızası yoktur  :-\ bu sorunu gerçekten bulmak zor..

Ustaya götürsem bin liradan aşağı kurtulamazdım boğaz kelebeği dahil bütün parçalarını değiştirirdi bu araçtan anlayan usta yok buralarda  :(

Aracım 132bin kmde.



Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 1997 1.6 Atıker Safefast Lpg
« Yanıtla #32 : 24 Aralık 2012, 18:11:02 »
bu araçtan anlayan ustayı sadece orada değil istanbul da da bulamazsın.yani henüz ben çok yer gezmeme rağmen bulamadım ???

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: 1997 1.6 Atıker Safefast Lpg
« Yanıtla #33 : 24 Aralık 2012, 20:58:37 »
bu araçtan anlayan ustayı sadece orada değil istanbul da da bulamazsın.yani henüz ben çok yer gezmeme rağmen bulamadım ???

+1

Çevrimdışı Symbol

  • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1997 1.6 Atıker Safefast Lpg
« Yanıtla #34 : 24 Aralık 2012, 22:22:03 »
işlerine gelse hepsi anlaarda anlamak isteyen yok maalesef. bu sadece bizim pololar için geçerli değil çoğu araç için geçerli. servis mantığına dönüyor sanayide, bozulmuş sök at yenisini tak ;)


Çevrimdışı infernaltr

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV
Ynt: 1997 1.6 Atıker Safefast Lpg
« Yanıtla #35 : 31 Aralık 2012, 01:21:25 »
Daha önce sorunun lpg sistemi ile ilgisi yok demiştim ama yanılmışım. :-X

Araç stop etmeye devam etti, stop edince benzinde veya lpg de çalışmıyor bir kaç denemede çalışıyor ancak :-\

Atiker lpg taktırmadan önce 1 gün bile yolda kalmıyorken , sistemi taktırdıktan sonra her yolculuğumda yolda kalmaya başladım.  :'(

Bana kalırsa sorunun temel nedeni montajı yapan yer düzgün montaj edemedikleri için araç stop edip duruyor . Cumartesi günü aracı göstermeye gidicem , sorunu düzeltemezler ise ne yapabilirim ?

Daha önce stop etmeyen araç benzinde - lpgde stop eder hale geldi ,araçta sorun olsaydı zaten daha önce stop eder dururdu. Kesinlikle montaj hatası ya da ayar hatası mevcut .   >:(

Çevrimdışı infernaltr

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV
Ynt: 1997 1.6 Atıker Safefast Lpg
« Yanıtla #36 : 01 Ocak 2013, 02:26:08 »

Aracımın İmmobilizer dahil , boğaz kelebeği , bujiler , buji kablosu , endüksiyon bobini , distribütör , Krank sensörü , seloneid valfi , motor beyni herşeyini kontrol ettim.  :saskin:

Sadece 1 tane buji kablosunda çatlak gördüm onu bantladım, çatlak olan buji kablosu ile lpg enjektör ve kabloları bitişik duruyor yani atiker enjektörleri distribütörün hemen arkasına montaj yapmışlar . Bugün çok ters yerde kaldım araç 20 dakika çalışmadı kavşakta parelel şekilde kaldım ben olduğum için tır dönemedi anayolu kapattı. Neyseki bir kaç kişi yardım etti aracı kenara çekebildik   :-[

Sorunu bulmak için aracı çalıştırdım , araç çalışırken distribütör tarafındaki 1. buji kablosunu söktüm zaten kablo lpg enjektörlerinin yanında olduğu için şans eseriçatlak olan buji kablosunu çıkartırken hemen yanındaki lpg enjektör kablolarına rasgele kıvılcım gönderdi ve araç ardından yolda kaldığım gibi stop etti ve  bir daha çalışmadı.  :o

Sizce bu şans eseri tespitim sorunun sebebi olabilir mi ? Yolda giderken buji kablosundaki çatlak hemen arkasındaki lpg enjektörlerine yada kablolarına kıvılcım göndermesi yolda kalma sebebi olabilir mi ? Bunu buji kablosunu değiştirdikten sonra öğreneceğim bakalım sorunum düzelecek mi ? Cumartesiye kadar.

« Son Düzenleme: 01 Ocak 2013, 03:40:32 Gönderen: infernaltr »

Çevrimdışı KAAN60

  • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 polo 1.6 a.c
  • Şehir: Tokat
Ynt: 1997 1.6 Atıker Safefast Lpg
« Yanıtla #37 : 02 Ocak 2013, 20:24:21 »
Aracımın İmmobilizer dahil , boğaz kelebeği , bujiler , buji kablosu , endüksiyon bobini , distribütör , Krank sensörü , seloneid valfi , motor beyni herşeyini kontrol ettim.  :saskin:

Sadece 1 tane buji kablosunda çatlak gördüm onu bantladım, çatlak olan buji kablosu ile lpg enjektör ve kabloları bitişik duruyor yani atiker enjektörleri distribütörün hemen arkasına montaj yapmışlar . Bugün çok ters yerde kaldım araç 20 dakika çalışmadı kavşakta parelel şekilde kaldım ben olduğum için tır dönemedi anayolu kapattı. Neyseki bir kaç kişi yardım etti aracı kenara çekebildik   :-[

Sorunu bulmak için aracı çalıştırdım , araç çalışırken distribütör tarafındaki 1. buji kablosunu söktüm zaten kablo lpg enjektörlerinin yanında olduğu için şans eseriçatlak olan buji kablosunu çıkartırken hemen yanındaki lpg enjektör kablolarına rasgele kıvılcım gönderdi ve araç ardından yolda kaldığım gibi stop etti ve  bir daha çalışmadı.  :o

Sizce bu şans eseri tespitim sorunun sebebi olabilir mi ? Yolda giderken buji kablosundaki çatlak hemen arkasındaki lpg enjektörlerine yada kablolarına kıvılcım göndermesi yolda kalma sebebi olabilir mi ? Bunu buji kablosunu değiştirdikten sonra öğreneceğim bakalım sorunum düzelecek mi ? Cumartesiye kadar.


ustat tespitin çok yerinde olmuş buarada  yapan ustada uğraşmam istememiş resmen çünkü enjektör manifolda nekadar yakın olursa yani lpgyi nakil eden borular nekadar yakın olursa performans okdr iyi olur senin gösterdiğin yer biraz uzak! bizim pololara lpg enjektörlerini yerleştirileceği en iyi yer motor üst kapak ile hava filtre kutusu arasıdır. yani şu resimde görülen buji kablolarının geçtiği yerdir. bence imkan varsa ne yap et bu bölgeye aldırt enjektörleri böylece lpg nakil boruları en fazla 7cm geçmez tabi önce buji kablolarından şupheleniyorsan önce tüm kabloları değiştir için rahat olsun, daha da önemlisi enjektörlerin kırmızı mı? eğer kırmızı ise kesinlikle siyah olan horizon enjektörlerle değiştir  hemen hemen 1 sene önce bende atiker taktırdım ve saat gibi olan aracım stop etmeye başladıtaki siyah horizon enjektörleri taktırana kadar ! lpg ustaları alakası yok dedi ısrarım üzerine zorla taktırdım ve sakın fark ücretide verme, ondan sonra olay çözüldü şuan maşallahı var. gecen sene yazdığım yazıyı aynen atıyorum;

 Ynt: 1.6 8v AEE motor lpg li polo sahipleri
Yanıtla #21 : Eylül 20, 2011, 05:42:54 ÖS     

--------------------------------------------------------------------------------

arkadaşlar kunuyu açmış biri olarak çözüme eriştim dün paylaşmıştım bu sayfadada paylaşmak istedim yazıyı umarım yardımcı olur sorunlu atiker sahiplerine:

slmlar uzun zamandır siteye uğramamıştım daha önceki yazılarımda saat gibi olan aracımın lpgden sonra stop ve devir dalgalanması olduğunu yazmıştım. sorunum uğraşlarım sonucu çözüldü çok şükür! ve polom o eski harika günlerine döndü  atiker marka taktıracak arkadaşların dikkatine; enjektörleri kesinlikle horizon tip taktırsınlar hiç görmemiş olan arkadaşlar için şöyle açıklayalım harizon tip enjektörler siyah renk ve atiker bu enjektörleri seat ve vw (ve bu tarz araçlar ) için çıkartmış 200 tl farkı var diğer kırmızı enjektörlerden bizim pololara bu oluyor benim poloma ilk başta kırmızı olan AHC 4 CYL 3 OHM takılmıştı ve sorun... sorun... sorun... nerdeyse satacaktım gül gibi aracımı iyice araştırdım ankaradaki ustalarla bile görüştüm horizon tip takılırsa bile ayn sorunlar olacağını söyleyenler bile oldu ama inatla atiker ana bayiye değiştirmesi gerektiğine ve üste parada vermeyeceğime ikna ettim enjektörler değişti 1 aydan fazla süredir kullanıyorum ne stop ne dalgalanma ve bu enjektörler gerçekten benzindeymiş hissi veriyor çok atak ve sorunsuz maşallah  atiker taktıracak arkadaşlar bunları dikkate alsınlar atikeri tavsiye ederim ama horizon tip enjektörle... bu arada polom 1.6 8 v aee motor iyi sürüşler 
 
 Şikayet Et  212.156.131.26 

--------------------------------------------------------------------------------

_-POLOM ve OĞLUM
 
_-OĞLUM ve POLOM-_

Çevrimdışı infernaltr

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV
Ynt: 1997 1.6 Atıker Safefast Lpg
« Yanıtla #38 : 03 Ocak 2013, 01:25:52 »
ustat tespitin çok yerinde olmuş buarada  yapan ustada uğraşmam istememiş resmen çünkü enjektör manifolda nekadar yakın olursa yani lpgyi nakil eden borular nekadar yakın olursa performans okdr iyi olur senin gösterdiğin yer biraz uzak! bizim pololara lpg enjektörlerini yerleştirileceği en iyi yer motor üst kapak ile hava filtre kutusu arasıdır. yani şu resimde görülen buji kablolarının geçtiği yerdir. bence imkan varsa ne yap et bu bölgeye aldırt enjektörleri böylece lpg nakil boruları en fazla 7cm geçmez tabi önce buji kablolarından şupheleniyorsan önce tüm kabloları değiştir için rahat olsun, daha da önemlisi enjektörlerin kırmızı mı? eğer kırmızı ise kesinlikle siyah olan horizon enjektörlerle değiştir  hemen hemen 1 sene önce bende atiker taktırdım ve saat gibi olan aracım stop etmeye başladıtaki siyah horizon enjektörleri taktırana kadar ! lpg ustaları alakası yok dedi ısrarım üzerine zorla taktırdım ve sakın fark ücretide verme, ondan sonra olay çözüldü şuan maşallahı var. gecen sene yazdığım yazıyı aynen atıyorum;

Lpg takılalı 700 km oldu, 10 defa yolda kalmışımdır. Yolda seyir halinde gidiyorum araç stop ediyor ve 20 dakika bir daha çalışmıyor, marş motoru dönüyor bujilere elektrik gelmiyor, vurdurarak ta denedim yine çalışmıyor;  biraz bekledikten sonra tek marşta çalışıyor. Aracın performansında, devirinde sorun yok şimdilik ama bu can sıkıcı stop sorunu bitmiyor.

Yukarıdaki mesajımda krank sensörünü kontrol ettim diye yazmışım benim kontrol ettiğim sensör farklıymış bu değilmiş birde boğaz kelebeğini tekrar full temizlik ve adaptasyon yaptırdım. Buji kablosundaki kaçakları bantla kapattım, hatta bobinden distribütöre giden kabloda da kaçak varmış gece bakınca her yere kıvılcım gönderiyordu onuda komple bantladım artık buji kablosu takımı alıncaya kadar bu şekilde idare edicem..

Bunları yaptıktan sonra 40 km filan yaptım şehir içi stop sorunu yaşamadım.. Ama güvenemiyorum daha buji kablosu ve boğaz kelebeği ile bu sorunun düzeleceğini sanmıyorum her şeyi zaman gösterecek.

Enjektörlerim kırmızı farklı farklı bayilere sordum i senin sorun enjektörden olsa ateşleme kesilmez dedi ?

Sizde araç stop ettikten sonra marşa basınca çalışıyormuydu ? yoksa benim gibi 20 dakika filan bekliyormuydunuz ?

Zaten bundan sonra sadece krank sensörü ve kontak soketlerini kontrol ettirecem sorun yine düzelmezse. %99 Lpg kitinde montaj hatası var.  >:(
« Son Düzenleme: 03 Ocak 2013, 01:29:15 Gönderen: infernaltr »

Çevrimdışı KAAN60

  • İleti: 652
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 polo 1.6 a.c
  • Şehir: Tokat
Ynt: 1997 1.6 Atıker Safefast Lpg
« Yanıtla #39 : 03 Ocak 2013, 17:31:58 »
stop'tan hemen sonra çalışıyordu, onda bi problem yoktu. sizdeki problem kesin ateşleme ise tamam diyeceğim yok inşallah sadece buji kabloları ile halledersiniz, küçük bir hatırlatmada yapayım buji kablusundaki çatlaklar bant ile tam anlamı ile kapanmayabilir çünkü bir önceki aracım tek nokta enjeksiyonlu idi ve lpg ateşlemesinin bir kablosunu soyarak buji kablosunun (plastiğin) yüzeyine sarmıştı lpg ustası dedim bende" bu uç neden boş nasıl ateşlyecek iletkene bağlamadın" diye o kabloya atlama yapar dedi gerçek işin erbabı böyle yapıyormuş uzun lafın kısası ilk fırsatta kabloları değiştirin kafanız rahat etsin, birde enjektörlerin yeri değişmiyorsa enjektörler ile buji dağılım kabloları arasına yanmaz bir yalıtkan koyun öyle deneyin.
_-OĞLUM ve POLOM-_

Çevrimdışı infernaltr

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf IV
Ynt: 1997 1.6 Atıker Safefast Lpg
« Yanıtla #40 : 03 Ocak 2013, 21:01:34 »
stop'tan hemen sonra çalışıyordu, onda bi problem yoktu. sizdeki problem kesin ateşleme ise tamam diyeceğim yok inşallah sadece buji kabloları ile halledersiniz, küçük bir hatırlatmada yapayım buji kablusundaki çatlaklar bant ile tam anlamı ile kapanmayabilir çünkü bir önceki aracım tek nokta enjeksiyonlu idi ve lpg ateşlemesinin bir kablosunu soyarak buji kablosunun (plastiğin) yüzeyine sarmıştı lpg ustası dedim bende" bu uç neden boş nasıl ateşlyecek iletkene bağlamadın" diye o kabloya atlama yapar dedi gerçek işin erbabı böyle yapıyormuş uzun lafın kısası ilk fırsatta kabloları değiştirin kafanız rahat etsin, birde enjektörlerin yeri değişmiyorsa enjektörler ile buji dağılım kabloları arasına yanmaz bir yalıtkan koyun öyle deneyin.

Hocam bende ki problem büyük ihtimalle krank sensörü ve kontak termiğinde diye düşünüyorum. Bakalım şuan yolda stop etme sorunu yaşamıyorum eğer yine kalacak olursam bu parçalar değişecek en son olarak lpg taktırdığım yer çözecek artık. Lpg bayisine gittiğimde enjektörlerin yerini değiştirtmeye çalışıcam gidinceye kadar enjektör ile buji kabloları arasına kalın geniş lastik koydum bakalım sorunun çözülüp çözülmediğini zaman belirleyecek . :tamamdir

Çevrimdışı yeni polocu

  • İleti: 124
    • Profili Görüntüle
Ynt: 1997 1.6 Atıker Safefast Lpg
« Yanıtla #41 : 04 Ocak 2013, 22:56:44 »
kardeşim öncelikle geçmiş olsun inşallah sorunu bulursun belki saçma olacak ama bobinde sorun olabilir. bende şöyle bişey oldu araç tekleyerek çalışıyodu ustaya götürdüm buji kablosunun teki sorunlu dedi değiştirdik.sorun çözüldü.sonra bi akşam yolda araba stop etti.ne yaptıysam çalışmadı marş basıyo çalışmıyo arabayı bıraktım. ertesi sabah arabanın başına gittim tek marşta çalıştı sonra sorun düzeldi.bi gün arabayı yıkadım sabah marş basıyo çalışma yok. takviye falan yaptık derken bi ara çalıştı sonra yine denedim yine çalıştı. başka bi gün sabah araba marş basıyo çalışma yok ne yaptıysam çalışmadı. mecbur usta geldi öncesinde buji kablolarını faln takım olarak yeniledim fayda etmedi. usta ateşleme bobinini değiştirdi bastık tek marşta çalıştı. eski bobine baktım arka kısmında çatlak vardı tahminime göre oradan içeri nem alıyodu ve çalışmıyodu. kuruyunca yada bi şekilde düzeliyodu ama sorun bobinde çıktı. uzun oldu kusura bakma ama bi fikir verir belki. tekrar geçmiş olsun