Gönderen Konu: mk1 denge sorunu  (Okunma sayısı 11378 defa)

Çevrimdışı ahmancar

  • İleti: 193
  • Ahmet Halit MANCAR
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf Mk1 & Mk4
  • Şehir: Denizli
Ynt: mk1 denge sorunu
« Yanıtla #14 : 18 Ekim 2012, 20:23:47 »
araç üzerinde...  :o

torna homojen bir düzeltme yapar. sökmeden taşlama yapıldığında durum daha da kötüye gidebilir.

gayet güzel oluyor yanlış yönlendirme yapmayalım
özellikle arkadaş belirtmiş hava kanallı diye
dolu disk olsa olmuyor hadi oldu diyelim bi tornacı olarak tavsiye etmem çünkü dolu diskler çok ince bu sefer sıcaklıktan ince olduğundan daha çabuk çarpılır. ama hava kanallı diskler için bi tereddütüm yok.
Mancarlar Torna

Logged

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: mk1 denge sorunu
« Yanıtla #15 : 18 Ekim 2012, 20:48:11 »
üstad gözünü seveyim fren diskinin takımının maliyeti ne kadar ki? hayatını teslim edeceğin bir yapı sonuçta. bana soracak olursan tornaya dahi sıcak bakmıyorum da ehven-i şer olarak tornanın taşlamadan daha homojen olacağını ifade ettim sadece.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: mk1 denge sorunu
« Yanıtla #16 : 18 Ekim 2012, 23:29:19 »
Arkadaşlar hangi disk tercih edilmeli? Marka ve fiyatını yazdım. Önerilerinizi bekliyorum.

Balo: 80
Valeo: 84
Bosch: 74
Ferado:74
Zimmermann: 114
Brembo: 108

Çevrimdışı tatarlar

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk1 denge sorunu
« Yanıtla #17 : 19 Ekim 2012, 01:16:54 »
Arkadaşım
fren diskini değiştirmeden önce yinede porye bilyesi ve salıncak ile amortisör bilye ve takozlarını kontrol ettir . bende senin gibi direkt diskleri değiştirecektim. tornacı disklerde sorun yok deyince diğer kısımlara baktım.

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: mk1 denge sorunu
« Yanıtla #18 : 19 Ekim 2012, 03:13:30 »
Arkadaşım
fren diskini değiştirmeden önce yinede porye bilyesi ve salıncak ile amortisör bilye ve takozlarını kontrol ettir . bende senin gibi direkt diskleri değiştirecektim. tornacı disklerde sorun yok deyince diğer kısımlara baktım.

Hocam diskte olduğuna biraz eminim, Kütahya'ya giderken sanırım Merkez'den geçip Gediz'e giderken yaklaşık 3-4 KM'lik bir iniş var, orada boşta indim, o da yetmezmiş gibi inişin bittiği yerde çeşme vardı. Orada durmak istediğimde disklere su geldi. Ben sadece buharını gördüm. Ondan sonra düzen bozuldu.

Çevrimdışı ahmancar

  • İleti: 193
  • Ahmet Halit MANCAR
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf Mk1 & Mk4
  • Şehir: Denizli
Ynt: mk1 denge sorunu
« Yanıtla #19 : 19 Ekim 2012, 13:18:21 »
üstad gözünü seveyim fren diskinin takımının maliyeti ne kadar ki? hayatını teslim edeceğin bir yapı sonuçta. bana soracak olursan tornaya dahi sıcak bakmıyorum da ehven-i şer olarak tornanın taşlamadan daha homojen olacağını ifade ettim sadece.


tartışma gerek yok ama cnc tezgahlarım var 2 adet torna 2 adet işleme merkezi denizli 2.sanayinde buyur gel istersen manisa'dasın başımın üstünde yerin var taşlamadan daha iyi bi yüzey elde edeceğimi sana ıspatlıyayım. ben zaten tornalama konusunda pek taraftar değilim ama hava kanallı modeller tornalanabilir. benim arabamdaki disklerde eğri idi ama dolu olan modeldi bende tornalıcaktım balo diskin takımı 80 lira olunca direk yenisini aldım taktım eski disklerimden de spacer yaptım. inşALLAH aydınlatmıştır seni  :tamamdir
Mancarlar Torna

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: mk1 denge sorunu
« Yanıtla #20 : 19 Ekim 2012, 15:44:56 »


tartışma gerek yok ama cnc tezgahlarım var 2 adet torna 2 adet işleme merkezi denizli 2.sanayinde buyur gel istersen manisa'dasın başımın üstünde yerin var taşlamadan daha iyi bi yüzey elde edeceğimi sana ıspatlıyayım. ben zaten tornalama konusunda pek taraftar değilim ama hava kanallı modeller tornalanabilir. benim arabamdaki disklerde eğri idi ama dolu olan modeldi bende tornalıcaktım balo diskin takımı 80 lira olunca direk yenisini aldım taktım eski disklerimden de spacer yaptım. inşALLAH aydınlatmıştır seni  :tamamdir

yanlış anlaşılmasın tereciye tere satma gibi bir iddiam asla olmaz. işin erbabı olan sensin. senin her gün yaptığın şeyi ben ancak görüyorum o da ayda yılda bir. biraz da mantık yürüterek bu söylediklerimi ifade ediyorum. yanılıyor da olabilirim. ama mantığım şu. bir önceki sayfada west_55 (hüseyin) arkadaşımızın gönderdiği linkteki videoya bakalım mesela. max 45-50 kg ağırlığındaki bir düzenek ile disk döndürülüyor. (aksta olası bir balans bozukluğu durumunda diskler balanssız dönecek ve düzenek de hafif olması sebebiyle diske boyun eğerek gözle görünmeyecek kadar az dahi olsa ileri geri hareket edecek.) bu durumda taşlama devam ettiği sürece diskin bir kısmını az bir kısmını çok taşlayacak. tornada böyle bir olasılık söz konusu olmaz.

iddia etmiyorum. bilmediğimden soruyorum. tornada mı yoksa taşlama esnasında mı daha fazla sıcaklık artışı yaşanır? bana taşlamada daha fazla olurmuş gibi geliyor. torna (veya cnc) tezgahında kılcal bir şekilde kesip geçiyor. diğerinde ise dakikalarca yüzeye sürtüne sürtüne inceltiyor. bu mantıkla söylüyorum dediğimi. (dediğim gibi yanılıyor da olabilirim. belki siz kızılötesi bir termometre ile sıcaklık ölçümü dahi yapmışsınızdır.)

sürtünmenin ortaya çıkardığı ısı enerjisini ve sıcaklık artışı da malum. zaten hava soğutmalı vs dolu disk ayrımında sen de aynı şeyi söylüyorsun.

http://www.youtube.com/watch?v=5JbnDXw-0pM&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=vCUXM3JesLo

bir de bir noktaya daha vurgu yapmak istiyorum. ilk mesajım da dahil olmak üzere ben kesin ifadeler kullanmıyorum zaten. tornada bir yanlışlık yapıldığında bunun farkına varılır. ama araç üstü taşlamada "oldu oldu çok iyi oldu" diye teslim alınan aracın daha kötüye gitmiş olabileceği sonradan farkına varılabilir. nitekim ben de ifademde kötüye gidebilme ancak fark edilmemesi ihtimaline vurgu yapmıştım zaten. "kötüye gider" değil "kötüye gidebilir" demiştim.
« Son Düzenleme: 19 Ekim 2012, 15:49:21 Gönderen: TEYOLOGY »
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: mk1 denge sorunu
« Yanıtla #21 : 19 Ekim 2012, 18:16:15 »
 Tolga video dakilerin disk taşlama yada traşlama ile alakası yok.

 
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: mk1 denge sorunu
« Yanıtla #22 : 19 Ekim 2012, 19:29:07 »
Tolga video dakilerin disk taşlama yada traşlama ile alakası yok.

 

benim gönderdiğim videodakilerin yok da ben sürtünme ile ortaya çıkabilecek sıcaklıkların nelere kadir olduğunu göstermek açısından veridm linkleri. ama ilk sayfadaki disk taşlama.
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: mk1 denge sorunu
« Yanıtla #23 : 19 Ekim 2012, 22:10:08 »
 Bukadar ağır değil durum.. Adam kaynak yapmak yerine 20 ton + basınç ve sürtünme ile metali birleştiriyor ama tornada firen diskini traşlamada bu ısının çıkması imkansız kaldıki uzun frenlemede çıkan ısının tornada 10/1 kadarı anca oluşur diye düşünüyorum..

 
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı ahmancar

  • İleti: 193
  • Ahmet Halit MANCAR
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf Mk1 & Mk4
  • Şehir: Denizli
Ynt: mk1 denge sorunu
« Yanıtla #24 : 19 Ekim 2012, 23:41:50 »
Erşan abi teşekkür ederim yorumun için ben yıllarımı verdim bu işe hatta atalarımdan gelme bi meslek. ısınma yine olur ama senin yorumun yerli yerince  :tamamdir bence araçta dolu disk var ise hiç gerek yok zaten arkadaşlar fiyatları belirtmiş hava kanallı için tekrar konuşuyorum tornalanabilir tavsiye edebilirim. konu konuluktan çıkmasın  :-\
Mancarlar Torna

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: mk1 denge sorunu
« Yanıtla #25 : 20 Ekim 2012, 00:07:18 »
yalnız bir hata yapıyorsunuz. benim farklı cümlelerde söylediğim kelimeleri ya da farklı mesajlardaki kast ettiklerimi montajlıyorsunuz söylemediğim şeyler söylemişim gibi görünüyor böylece. (kasıtlı yapıyorsunuz manasında demiyorum) lütfen yazdıklarımı en başından sonuna kadar tekrar okuyarak nerede hatalı olduğumu bana açıkça yazın.

Bukadar ağır değil durum.. Adam kaynak yapmak yerine 20 ton + basınç ve sürtünme ile metali birleştiriyor ama tornada firen diskini traşlamada bu ısının çıkması imkansız kaldıki uzun frenlemede çıkan ısının tornada 10/1 kadarı anca oluşur diye düşünüyorum..

doktor ben tornada taşlamada bu sıcaklığa ulaşır manasında demediğimi zaten bir önceki mesajımda belirtmiştim. sürtünme kuvveti... bu kuvvetin kendisi nelere kadir. kastım budur. kaldı ki:>>>>
iddia etmiyorum. bilmediğimden soruyorum. tornada mı yoksa taşlama esnasında mı daha fazla sıcaklık artışı yaşanır? bana taşlamada daha fazla olurmuş gibi geliyor. torna (veya cnc) tezgahında kılcal bir şekilde kesip geçiyor. diğerinde ise dakikalarca yüzeye sürtüne sürtüne inceltiyor. bu mantıkla söylüyorum dediğimi. (dediğim gibi yanılıyor da olabilirim. belki siz kızılötesi bir termometre ile sıcaklık ölçümü dahi yapmışsınızdır.)

aynı şeyi söylemişiz doktor?

« Son Düzenleme: 20 Ekim 2012, 00:09:54 Gönderen: TEYOLOGY »
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: mk1 denge sorunu
« Yanıtla #26 : 20 Ekim 2012, 00:41:12 »
Arkadaşlar sonuç olarak benim videosunu gönderdiğim işlem yapılırsa titreme sorunum çözülür mü? O kadar bilimsel yazılmış ki hiç bişey anlamadım.

Çevrimdışı tatarlar

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
Ynt: mk1 denge sorunu
« Yanıtla #27 : 20 Ekim 2012, 03:45:36 »
Selam
Bence o video daki olaya güvenme. Arkadaşların dediklerindeki haklılık payı var. Söktür fren disklerini . Doğru tornacıya. Garanti olsun.