Normal atmosferik dizel motora, turbo uygulaması yapmanız sizin açınızdan sadece zaman, para ve emek kaybının ötesine geçmez. Teknik olarak açıklamak gerekirse sizin motorunuz turbosuz olmasına rağmen atmosferik olarak 23:1 sıkıştırma oranına sahiptir. Aynı motorun orjinal turbo dizeli ise turbo ile birlikte 23:1 sıkıştırma oranına sahiptir. Aradaki farkı siz tahmin edin. Motorun piston, sekman, gömlek ve iç ekipmanlarında hiç bir değişiklik olmamasına rağmen yağlama, yakıt enjeksiyon sistemi silindir kapakları, bloklarında belirgin farklılıklar dıştan gözükmese bile soğutma hususunda bariz farklar vardır. Turbo dizel motorun silindir kapağı ve bloğu çift yağ kanallı olup motor bloğunda turbonun yağlanmasını sağlayan yağ fiskiyeleri mevcuttur. Atmosferik dizele turbo uygulamasıyla turboyu yağsız motoruda aşırı ısıya ve sıkıştırmaya maruz bırakacak, hararet problemi yaşayacak ve max 10.000 15.000 km sonrasında motoru bir rektefiye dükkanına götüreceksiniz. Rektefiyecinin size çıkartacağı masrafta cabası, turbo skıştırma oranını düşürseniz bile hiç bir şeye yaramayacaktır. Zaten turbo egzos gazıyla çalışması gereği motorunuzu zorlayacak sıkıştırma oranında yaptığınızı düşüşünde motora bi yararı olmayacaktır. Yani her halikarda zararlı bir uygulama yapmış başta bahsettiğim gibi emek, zaman, para, yönlerinden zarara girmiş olacaksınız.
Sağlıklı uygulama için motorunuzu komple turbo dizel motorla değiştirmeniz sizin karınıza olacaktır.
Eğer atmosferik olarak uygulama yapmak istiyorsanız, normal dizellere atmosferik olarak gayet güzel uygulamalar yapılabiliyor. Yardımcı olurum.