Gönderen Konu: aracımı 1.vitese zor geçiriyorum..  (Okunma sayısı 8400 defa)

Çevrimdışı alperen1299

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
aracımı 1.vitese zor geçiriyorum..
« : 29 Nisan 2014, 16:16:08 »
Öncelikle herkese merhaba volkswagen ve forumla yeni tanıştım.2000 model golf 4 tredline ,173.000 km deki aracımı alalı 15 gün oldu...öncelikle golf konforuna bayıldım bunu belirtmek isterim..ama 1.2 konuda sizlerden yardım istiyorum.
1.aracımın  nolmalde vites gecişleri çok güzel ancak bazen 1.vitese atatken ecel terleri  döküyorum.özellikle kırmızı da durup hareket edecekken aracı 1.vitese geçiremiyorum.diger viteslerde hiç sorun yok hatta çok güzel.
2.aracıma lpg yeni takılmış 2 ay olmuş atiker ancak araç ilk aldıgimda km de 400tl yaktı ankarada 20tl ye 50 km gitti.ayar yaptirdim 350tl ye düştü ancak yine çok fazla old.düşünüyorum.
Neden olabilir yag değişimine 3000km var...filtre vs...
3.araç hakkînda kısa bilgi ist.örneğin kaç beygir ve kaç vars gibi motorda sr yazıyor...

2000 Model Golf Trendline Lpg'li..Ankara..

Logged

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: aracımı 1.vitese zor geçiriyorum..
« Yanıtla #1 : 29 Nisan 2014, 16:41:09 »
bence önce şanzıman yağınızı mobil in castrol ün sitesinde yağ bulucu var oradan yağı bulun ne kadar koymanız gerektiği bile yazar ve bu yağ ile yani tam sentetik yağ ile değiştirin belki ilk şanzıman yağıdır bu önemli. sonra yine aynı sitelerde uygun numaralı tam sentetik motor yağı koydurun bunlar önemli bunları öncelikli yapın derim.

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: aracımı 1.vitese zor geçiriyorum..
« Yanıtla #2 : 29 Nisan 2014, 16:52:35 »
1-  bu araçların 1.vitese geçişleri hepsinde aynı biraz zor geçiyor.durmadan hele kesinlikle geçmiyor.bu bi şanzuman için güvenlik olsa gerek.
2- yakıtın şehir içiyse çok iyi heleki ankara gibi bi trafikte dur kalk dur kalk az bile.adım adım ilerleyebiliyosun.benim benzinli geçen gün denedim 57 krş.yakıyor şehir içi.şehir dışıda yarıya düşse 30 krş falan dır.
3- sr motorlar 8 valf 101 ps dir.16v olan 105 ps dir.
1.6 8v
Yakıt tüketimi(şehir içi/şehir dışı)=10.6/6.0lt
1.6 16v
Yakıt tüketimi(şehir içi/şehir dışı)= 9.4/5.5lt
Golf IV 1.6 Motor listesi şöyle:

1.6    1997–2000    I4 8V    AEH/AKL/APF            1595 cc    74 kW (101 PS; 99 hp) @ 5600 rpm    145 N·m (107 lb·ft) @ 3800 rpm
1.6    2000–2006    I4 8V    AVU/BFQ               1595 cc    75 kW (102 PS; 101 hp) @ 5600 rpm    148 N·m (109 lb·ft) @ 3800 rpm
1.6    2000–2006    I4 16V    AUS/AZD/ATN/BCB    1598 cc    77 kW (105 PS; 103 hp) @ 5700 rpm    148 N·m (109 lb·ft) @ 4500 rpm

AVU\BFQ 8V arabaların torkunun 16V ile aynı olduğunu görebilirsiniz. 16V olan 2 Beygir daha kuvvetlidir.
Yukarıdaki tabloda da açıkça görünebileceği gibi 8V motorlar 3800rpm maksimum torku verirken 16V motor 4500 devirde maksimum torku vermektedir. AVU ve BFQ motorlar hatta bu aşamada 16V motordan çok daha mantıklı bir tercihtir. Alt devirde aynı torku vererek yakıtın da az olmasını sağlayacaktır. Yani 8V motor alt devirde daha atiktir, 16V motor üst devirde daha atiktir.
« Son Düzenleme: 29 Nisan 2014, 16:59:04 Gönderen: dirgin »

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: aracımı 1.vitese zor geçiriyorum..
« Yanıtla #3 : 29 Nisan 2014, 16:57:16 »
yağını filtrelerini değiştir.yağ olarak ***ESP*** yıldız içinde yazdım Mobil 1 ESP olanını al kesinlikle başka markaya bakma.tam sentetik bir yağ koy bulunduğun yere göre amkara soğuk olur kışları 5*30 3*40 0*40 uygun sana gönül rahatlığıyla alıp kullanabilirsin.bu sayede yakıtı azda olsa etkiler ve düşer.3000 i bekleme ne kadar sık yağ değiştirisen motor o kadar sağlıklı olur.maddiyattan dolayı pek sevmeyiz zamanından önce değiştirmeyi ama doğrusu bu.

Çevrimdışı okaykay_1

  • İleti: 872
  • okay kaygusuz
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 1.9TDİ + yazlım mk4
  • Şehir: Ankara
Ynt: aracımı 1.vitese zor geçiriyorum..
« Yanıtla #4 : 29 Nisan 2014, 19:24:34 »
araba gıderken 1e takmaya calısıyorsan ondan zor gecer fazla zorlarsan şanzuman sıkıntıya gırer sende gırersın :)
Meğer aşk varmışta biz onu sadece insanlarda aramışız.. tdi

Çevrimdışı sohbet38

  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Ynt: aracımı 1.vitese zor geçiriyorum..
« Yanıtla #5 : 29 Nisan 2014, 20:11:08 »
Aynen birinci vitesteki takılma normaldir.
Golf bu konuda biraz cins ama yapacak bişey yok:)

Çevrimdışı alperen1299

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ynt: aracımı 1.vitese zor geçiriyorum..
« Yanıtla #6 : 29 Nisan 2014, 20:30:08 »
Araç hareket halindeyken değil tamamen durduktan sonra geçmiyor.Herzaman olmuyor ama her durdugumda sitrese giriyorum acaba gene olacakmı diye birde 2 sn geç kalkarsan arkadakileri söylememe gerek yok...Galiba hepimiz yapıyoruz itiraf etmeliyizki çok ama çok sabirsısız trafikte...arkadaşlar cevaplar için cok tşk..
Ayrıca şanzıman ve yağ filtre bskımıda yapıracam enkısa zamanda.
Son olarak normal akan trafikte km 350tl yakmas bana normal gelmedi buna katılmıyorum...Bunun nedenini araştıracağım.
2000 Model Golf Trendline Lpg'li..Ankara..

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: aracımı 1.vitese zor geçiriyorum..
« Yanıtla #7 : 29 Nisan 2014, 20:33:48 »
yağları kendiniz bayisinden temin edin, aracınızın başında durun yağ işlemleri yapılırken, çok kazık yiyen birisi olarak söylüyorum.

Çevrimdışı ayaz01

  • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Ynt: aracımı 1.vitese zor geçiriyorum..
« Yanıtla #8 : 29 Nisan 2014, 20:35:10 »
debriyaja tam bastığından emin ol hareket etmeden önce ikiye sonra bire tak ve kalkış yap en kısa zamanda göster sonra daha maliyetli oluyor

Çevrimdışı sohbet38

  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Ynt: aracımı 1.vitese zor geçiriyorum..
« Yanıtla #9 : 29 Nisan 2014, 21:06:29 »
Şimdi üstadım zor geçiş genelde bizim arçlarda kronik sorun olan sekromeç diye bi parça var her vites için zaten bizim bu araçlarda 1.ve 2. vites ya jırtlamayla kendini gösterir yada geçişlerde kasmayla bunun içinde şanzıman inmesi gerekir benim şanzıman yağı değişti mesela hala aynı 1. ve 2. viteste biraz zorlama var ve servis sekromeçlere bakılması gerek dedi geç abi boşver dedim hafif zorlamA olur dedim şimdi kasmadan zorlamadan kibarca sürüyorum ve sorun yok.
Buda bi çözüm önerim olsun ve aklında olsun :)

Çevrimdışı sevket_06

  • İleti: 76
    • Profili Görüntüle
Ynt: aracımı 1.vitese zor geçiriyorum..
« Yanıtla #10 : 29 Nisan 2014, 21:11:26 »
Araç hareket halindeyken değil tamamen durduktan sonra geçmiyor.Herzaman olmuyor ama her durdugumda sitrese giriyorum acaba gene olacakmı diye birde 2 sn geç kalkarsan arkadakileri söylememe gerek yok...Galiba hepimiz yapıyoruz itiraf etmeliyizki çok ama çok sabirsısız trafikte...arkadaşlar cevaplar için cok tşk..
Ayrıca şanzıman ve yağ filtre bskımıda yapıracam enkısa zamanda.
Son olarak normal akan trafikte km 350tl yakmas bana normal gelmedi buna katılmıyorum...Bunun nedenini araştıracağım.
Ben de arabayı ilk aldığımda vites geçmiyordu; benim sorun paspasdaymış. Paspas kaymış o yüzden debriyaja tam basılmıyordu önce paspasına bir bak derim

Çevrimdışı Ali07

  • İleti: 228
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Seat İbiza Tdi
  • Şehir: Antalya
Ynt: aracımı 1.vitese zor geçiriyorum..
« Yanıtla #11 : 29 Nisan 2014, 22:47:18 »
Bizim araçlarda 1. vitese geçiş biraz zor, tabi bu hareket halindeyken, dururken geçmiyosa bi sıkıntı var demektir, Debiriyajında sorun olabilir
fakat başıma gelen bi olayı anlatacağım, çoğu arkadaşları büyük masraflardan kurtarabilir. Seat cordobam vardı, 1.6 sr Golf motoru, şanzımanı da aynı, Araba 1. vitese çok zor geçiyodu, bazen 1 yerine 3e giriyodu, kaç kere ışıklarda stop ettirdim, sonra 2 ile kalkıyodum 1e geçmeyebilir diye, Rasgele tanıdığım emekli bu ustaya derdimi anlattım, adam şanslıysan ucuza yırtabilirsin dedi, vites körüğünü kaldırıp baktı, vitesi sağa sola oynattı boşluk vardı, bana da gösterdi vites koluna beyaz yuvarlak bi plastik parça sabitlenmiş adını bilmiyorum, yani demiri çevreliyo, o plastik aşınmış ondanmış fiyatı 50 TL, Usataya git ve bu plastiği değiştirmesini söylememi dedi, eğer vitese geçmiyo dersen şanzımana kadar indirirler dedi, Aynen öyle yaptım yenisini taktık ve tüm viteslere şıkır şıkır geçer oldu. Onu kendin bi kontrol et.
Araca gelince bi performans bekleme, şirketin 1.3 multijet aracında ışıklarda solda duruyorum fakat kendi aracımda en sağdayım, arkamdan bi clio, palio, albea sellektör yapınca zoruma gidiyo :) Zaten aracımı değiştirirsem sırf bu hantallığı yüzünden olacak
Yakıta gelince, lpg'de en fazla 41 kuruş, en az 27 kuruş yaktı benimki.

Çevrimdışı tugaysaban

  • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
Ynt: aracımı 1.vitese zor geçiriyorum..
« Yanıtla #12 : 30 Nisan 2014, 11:51:09 »
2 den 1 e gel rahat geçer.
abs siz olur bbs siz asla..

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: aracımı 1.vitese zor geçiriyorum..
« Yanıtla #13 : 30 Nisan 2014, 12:49:57 »
Araç hareket halindeyken değil tamamen durduktan sonra geçmiyor.Herzaman olmuyor ama her durdugumda sitrese giriyorum acaba gene olacakmı diye birde 2 sn geç kalkarsan arkadakileri söylememe gerek yok...Galiba hepimiz yapıyoruz itiraf etmeliyizki çok ama çok sabirsısız trafikte...arkadaşlar cevaplar için cok tşk..
Ayrıca şanzıman ve yağ filtre bskımıda yapıracam enkısa zamanda.
Son olarak normal akan trafikte km 350tl yakmas bana normal gelmedi buna katılmıyorum...Bunun nedenini araştıracağım.
debriyajına baktır belki tam ayırmıyordur yakıtında şehir içi normal be kardeşim 1 tonun üzerinde araba yaksın bi okadar.