Gönderen Konu: hararet sorunu  (Okunma sayısı 10881 defa)

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet sorunu
« Yanıtla #14 : 20 Eylül 2012, 12:34:35 »
Arabanın motoru eski tamamen antifreez koyma %5O su %5O antifreez koymanda fayda var  :tamamdir
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Logged

Çevrimdışı eses GTI

  • İleti: 141
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet sorunu
« Yanıtla #15 : 20 Eylül 2012, 13:14:50 »
sorun büyük ihtimalle termostatta tam görevini yapmıyor yani motor ısındığında yeterince açılıp yeterli su geçişi sağlamıyor ben 74 derecelik kullanıyorum sıkıştırsam dahi 90nı geçmiyor.

Çevrimdışı teyyomk2

  • İleti: 191
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet sorunu
« Yanıtla #16 : 22 Eylül 2012, 11:40:03 »
Ama neden eksiltme var üst kapak açıldımı arabanın conta yanık değili neye göre diyor usta onu anlamadım. Su eksiltiyo ve kaçak neresi göremiyorsanız bu bence büyük sorun göz ardı etmeyin.
Tayyar GürmaN

Çevrimdışı 06jetta06

  • İleti: 190
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet sorunu
« Yanıtla #17 : 22 Eylül 2012, 13:23:05 »
Termostatda sıkıntı var gibi,birde daha önce radyatör tıkayıcı vs.. birşey atıldımı acaba?

Çevrimdışı mk1orj

  • İleti: 53
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet sorunu
« Yanıtla #18 : 25 Eylül 2012, 21:59:53 »
hararet ve su seviye müşürlerini kontrol et belkide onlar bozuk...

eğer araba gerçek anlamda hararet yaparsa zaten yedek su haznesindeki kapaktan dışarı atması lazım bunu yapıyor mu ?
radyatordeki fan müşürün bozuksa fan çok geç açar buda hararete sebebiyet verebilir onu kontrol ettir kaç derecede açıyor ?
ayrıca su pompasını sökün kontrol edin, termostatı sökün kontrol edin.

göstergeye gelince.. eğer hararet ibresi çıkmıyor ve kırmızı led yanıp sönüyorsa bu suyun eksik olduğu anlamına gelir.
yedek su haznesinin üstündeki müşürü sökün iyice temizleyin eğer etrafı kireç ve tortu kaplamışsa saçmalayabilir..

iyi bir ustaya götürürsen zaten bu testlerin hepsini yapıcaktır ve arabanın gerçekten hararet problemi olup olmadığını.. yada sadece elektrik, pompa veya termostat arızası olup olmadığını kolayca anlaması gerekiyor.

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: hararet sorunu
« Yanıtla #19 : 26 Eylül 2012, 00:43:04 »
hararet ve su seviye müşürlerini kontrol et belkide onlar bozuk...

eğer araba gerçek anlamda hararet yaparsa zaten yedek su haznesindeki kapaktan dışarı atması lazım bunu yapıyor mu ?
radyatordeki fan müşürün bozuksa fan çok geç açar buda hararete sebebiyet verebilir onu kontrol ettir kaç derecede açıyor ?
ayrıca su pompasını sökün kontrol edin, termostatı sökün kontrol edin.

göstergeye gelince.. eğer hararet ibresi çıkmıyor ve kırmızı led yanıp sönüyorsa bu suyun eksik olduğu anlamına gelir.
yedek su haznesinin üstündeki müşürü sökün iyice temizleyin eğer etrafı kireç ve tortu kaplamışsa saçmalayabilir..

iyi bir ustaya götürürsen zaten bu testlerin hepsini yapıcaktır ve arabanın gerçekten hararet problemi olup olmadığını.. yada sadece elektrik, pompa veya termostat arızası olup olmadığını kolayca anlaması gerekiyor.


 En son yazdığın paragraf varya işte işin koptuğu nokta allah sabır versin..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı tatarlar

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet sorunu
« Yanıtla #20 : 20 Ekim 2012, 04:13:05 »
Arkadaşlar
Benimde düz dizelde geçenlerde silindir kapak contası değiştirdim. Üzerinden Çıkan conta kötü durumdaydı gerçekten. Neyse asıl konuya geleyim. Contada 2  ve 3. pistonların soğutma suyunun silindir kapağına çıkışında contadaki delikler açık değil. Orjinal contada da eski contada da durum aynı.Bende alırken farkedince esin tic. e sordum neden kapalı diye. O deliklerde açılırsa motor tam ısınmıyor soğuk çalışıyor dedi :-X bende aynen contayı taktım o şekilde. Tabi dizel olunca biraz sıkıştımı hararet anında görüntü yapıyor. Eğer bu dediği doğruysa keşke açsaydım o delikleri. bizim dizellerin ısınmama sorunu yokki, aksine soğutma sorunu var.Fikri olan varmı gerçekten o delikleri açınca bizim hararet olayı çözülürmü?

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: hararet sorunu
« Yanıtla #21 : 20 Ekim 2012, 10:21:25 »
Contadaki tıkalı deliklerin kapalı olması gerek tabi bu kararı motor ustası verecek.. Onlara kısaca rektefe deliği der çoğu usta.. Motor rektefe görürken su ve yağ kanlları kontrol edilir eğer kullanımdaki kanallarda tıkanma yada daralma oluştu ise kullanılmıyan bir göz rektefe olan motorda devreye sokulur..  Sistem üst kapağa saniyede kaç litre suyun yollanacağı ile alakalı bir ince hesap konusudur..  Bloktaki kanallarda daralma yada tıkanma yok ise bu ek deliklerin açılması motora fayda değil zarar getirmekte bunu üretici bu şekilde açıklamakta...

Tabi birde işin tuning tarafı var.. Motora extra güç durumunda gene bu kanallar açılarak daha iyi soğutma sağlanır tabi sadece delikleri açmakla iş bitmez. Kullanılacak devirdaim pompası ve radyatörde değişim gösterecektir..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı tatarlar

  • İleti: 84
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet sorunu
« Yanıtla #22 : 30 Ekim 2012, 00:41:13 »
Bir soru daha ;D dizel golf 1 conta değiştikten sonra hararet 90 dereceye geliyor.önceden 82 83 derece idi. 1.6 dizeller için ideal sıcaklık nedir. Termostat 72 derecelik. üzerindeki hararet göstergesi çalışmadığı için civalı hararet göstergesi takımış ordan okuyorum değeri. Fakat şöyle de bir durum var . Kendi hararet müşürü silindir kapağından kalorifer e olan çıkışa bağlı. Şu an çalışan cıvalı ise silindir kapağının radyatörün üst kısmına bağlan hortum çıkışına bağlı. Bu arada fan 82 derecede açıyor. uzun yolda nerdeyse sürekli fan ı direkt çalıştırıyorum.
teşekkürler....

Çevrimdışı PassatMk2m

  • İleti: 303
    • Profili Görüntüle
Ynt: hararet sorunu
« Yanıtla #23 : 30 Ekim 2012, 01:42:52 »
Bir soru daha ;D dizel golf 1 conta değiştikten sonra hararet 90 dereceye geliyor.önceden 82 83 derece idi. 1.6 dizeller için ideal sıcaklık nedir. Termostat 72 derecelik. üzerindeki hararet göstergesi çalışmadığı için civalı hararet göstergesi takımış ordan okuyorum değeri. Fakat şöyle de bir durum var . Kendi hararet müşürü silindir kapağından kalorifer e olan çıkışa bağlı. Şu an çalışan cıvalı ise silindir kapağının radyatörün üst kısmına bağlan hortum çıkışına bağlı. Bu arada fan 82 derecede açıyor. uzun yolda nerdeyse sürekli fan ı direkt çalıştırıyorum.
teşekkürler....

Bir çok sebebi vardır. Aracınızın 82 dereceyi geçmemesi gerekir normal şartlarda. Uzun yolda ise dik yokuşlar hariç fan açmaması gerekir. Sağlıklı çalışan bir motorda bu şekilde olması gerekir. Kapak torklanması yanlış yapılmış olabilir. Su eksiltme vs sorununuz yok ise.