Arkadaşlar bildiğiniz üzere 2007 yılından 2009 yılı sonuna kadar Volkswagen 1.4 tsı 140 hp motorlarını jetta ve golfte kullanmıştı,o dönemde 2 tez ortaya atılmıştı;
1. tez: Müşteriler 1.4 tsı 122 hp yi güçlü ekonomik ama yetmez 1.4 tsı 170 hp'yi güçlü yeter ama çok yakabilir gibi çekincelerinden ötürü ikisini ortası olan 1.4 tsı 40 hp'yi yoğun olarak hem güç hemde ekonomi olarak çok tercih etmesi 122 hp'nin 200 tork 140 hp nin 220 tork ve 170 hp'nin 240 tork ayrıca 122 lerden farklı olarak 140 ve 170,160 hp motorların kompresör(süpercharger) destekli olması daha atak ve daha seri olmasının yanında turbo boşluğununda yaşanmaması,bu anlattıklarımında tam ortası 140 hp olduğundan dolayı Volkswagen müşterilerin genelde 140 hp'ye yönelmesinden satış stratejisi olarak bu hp'yi üretmemesi,sonrasında ise 2 seçenek koyarak 122 hp ve 160 hp güçte olan motorları satarak ekonomi isteyenlere 122 hp güç isteyenlere 160 hp satarak iki sitildede başarılı olmuştur,her ikisini isteyenler ikisinide zevklerinden mahrum kalmışlardır.
2. tez ise 140 hp motorların sorun çıkarmış olduğu varsayımından Volkswagen bu motoru üretmiyordu iddiası bu iddia ise çok komik sebebi ise;tsi motorlar 1.4 versiyonda 122 hp hariç hep aynı mantık hiç bir farklılık yok,1.4 tsi 140-150-160-170-180 hp(tiguan,scirocco,golf,polo,passat,jetta) olanların tek farkı tork ve hp değeri geri kalan her yanı aynı,çift şarjlı turbo&kompresör beslemeli motor.
Yeni nesil golfte kullanılan motor 30 tork artırılmış birde bluEmotion teknolojisi yerleştirilmiş bu artısı,eksisi ise yeni golfte 250 torka dayanıklı kuru tip 7 ileri dsg kullanılmış,eski nesil golf ve jettada kullanılan 140 hp tsi'lerde ise 6 ileri ıslak tip 350 torka dayanıklı dsg kullanılmıştır.
Ayrıca bir noktaya değinmeden yapamıyacağım;Yeni golf 1.4 tsı 140 hp 250 tork bu araç çok plaka okutturur arkasından.Çok şık bir tasarım olmuş golf VII.