Araç belliki daha önceki sahipleri tarafından aşırı zorlanmış ve horlanmış.Yani orjinal değilde apaçi modifiye akımına sokmuşlar aracı.Nerden anladınız derseniz öncelikle ön göğüs ve havalandırma panelleri kırmızıya boyanmış, ben ve aracının orijinalliğine düşkün birisi kokpiti bu renge boyamaz.Araç 232,000 de orijinal km'simi buda muallakta.
Motora sadece parça almakla iş bitmiyor ,kendimden biliyorum 2 ay önce bende bir polo aldım.Önceki sahibi bir iki kez hararet yaptırmış.Motor silindir üst kapağı çürümüş ,çıkması ile değiştirdim bana maliyeti 1400 tl tuttu.( Dikkatinizi çekerim alt motora hiç girmeden yapılan bir masraf )Sadece parça bulmakla iş bitmiyor.Hani bunun işçiliği ve kuvvetle muhtemel çıkacak olan yağı,yağ filtresi,triger seti ,fren yağı,devirdaim pompası,yağ pompası,müşürler,termostat ve + çıkacak sürpriz masraflar.Volksvagenin bakım ve tamir maliyetleri ağır ve masraflıdır.Hondanıza benzemez.
Şunu söylemek isterim motorun sağlıklı bir şekilde yapılması için gereken minimum miktar : 2500 tl + bakım maliyetleri 1250 tl + artı her ay çıkaracağı olağan masraflarıda işin içine koyarsan bence araca sahip olmak mantıksızlaşıyor.Tabi maddi gücüm var binerim diyorsan o başka.Ben yandım sen yanma uzak dur derim.Bence 90 model civicine biraz masraf yapıp ve ona binmeye devam etmen daha mantıklı olacaktır.
Ama aracı 5000-5500 tl ye bitirirsenizki bence bu durumdaki otomobilin hakkı budur o zaman değer.Hayırlı günler.