Gönderen Konu: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...  (Okunma sayısı 29564 defa)

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #84 : 25 Aralık 2012, 13:46:15 »
Bosch buji sorun çıkarmaz bizde kullanıyoruz ama 120 den sonra gitmek istememesi düşündürücü. Acaba katalizör sıkıntılı olabilir mi?

tr de bir ustaya anlattigimda sikintiyi o da oyle demisti katalizor olabilir die fazla zorlama dedi hatta yol yapma v.s, peki nedir bu katalizor ne ise yarar tam olarak.

sundan soruyorum katalizorun bir ince ayrintisi var mi die, rolantide gaz verdigimde gazi verdikten 1 saniye sonra arkadan egzosdan bir bugultu bov pov bisiyler yapiyor gibi :))

120km e bile zor geliyor yani uzun surede cikiyor daha zorlasam belki 130-140km yapar ama zorlamadim baktim bir gariplik var.

Rolantide gaz verdigimde bile 4 bin devri gecmek istemiyor golfcuk.

o zaman 4x40 vermektense 4x6 vereyim simdilik madem stabil calisiyor orjinali pahaliymis  ya

bir de merak ettigim Alper buyuk ihtimal buji ve kablolari degistirmisken bobinleri de degistir diyecektir onu merak ettim
« Son Düzenleme: 25 Aralık 2012, 13:55:58 Gönderen: by_tata »

Logged

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #85 : 25 Aralık 2012, 13:51:42 »
Benim kullandığım Bosch tek tırnaklı platin buji. Sizin araç SR ve galiba SR motor 3 tırnaklı NGK kullanıyor. Katalizör, katalitik konvertör motorun altından baktığınız zaman egzoz ile motor arasındaki çıkış birimi. Karbonmonoksidi karbondiokside çeviriyor. Zamanla içerisindeki malzeme eriyip egzozun önünü tıkıyor ve aracı boğuyor. Sorun kesin bundan diyemem ama anlattığınız kadarı ile bu olabilir. Oldukça maliyetli bir parçadır.

Birde manuel araçta devir sensörü var mı bilmiyorum. Otomatiklerde de benzer bir sıkıntı vardı ama o vites değiştirmede sıkıntı yaşıyordu ve araç hızlanmıyordu. Varsa devir sensöründen de kaynaklı olabilir.

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #86 : 25 Aralık 2012, 13:55:05 »
Benim kullandığım Bosch tek tırnaklı platin buji. Sizin araç SR ve galiba SR motor 3 tırnaklı NGK kullanıyor. Katalizör, katalitik konvertör motorun altından baktığınız zaman egzoz ile motor arasındaki çıkış birimi. Karbonmonoksidi karbondiokside çeviriyor. Zamanla içerisindeki malzeme eriyip egzozun önünü tıkıyor ve aracı boğuyor. Sorun kesin bundan diyemem ama anlattığınız kadarı ile bu olabilir. Oldukça maliyetli bir parçadır.

Birde manuel araçta devir sensörü var mı bilmiyorum. Otomatiklerde de benzer bir sıkıntı vardı ama o vites değiştirmede sıkıntı yaşıyordu ve araç hızlanmıyordu. Varsa devir sensöründen de kaynaklı olabilir.


katalizor maliyetli bir parca ise buji ve kablolarindan mi baslasam acaba yani ucuz olandan duz mantik. Peki oldukca maliyeliti biraz acarsak ne kadara mal olur bana eger katalizor ise sorun.

Bir de sadece kendi dusuncem temizletmek veya tamiri mumkun mudur acaba ki mumkun olsa bile sanirsam yeteri kadar donusum olmaz ve egsoz degerleri yuksek cikar herhalde

bakilmasi gerekenler ( sizin belirttiklerinize gore Alper, sen ve digerleri)

1-bujiler
2-buji kablolari
3-bobinler
4-katalizor

en ucuzundan baslamak lazim aslinda
« Son Düzenleme: 25 Aralık 2012, 14:11:28 Gönderen: by_tata »

Çevrimdışı MurdeR

  • İleti: 1364
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf V TSI Comfortline 140 hp Kompresör+Turbo
  • Şehir: Bilecik
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #87 : 25 Aralık 2012, 16:48:58 »

katalizor maliyetli bir parca ise buji ve kablolarindan mi baslasam acaba yani ucuz olandan duz mantik. Peki oldukca maliyeliti biraz acarsak ne kadara mal olur bana eger katalizor ise sorun.

Bir de sadece kendi dusuncem temizletmek veya tamiri mumkun mudur acaba ki mumkun olsa bile sanirsam yeteri kadar donusum olmaz ve egsoz degerleri yuksek cikar herhalde

bakilmasi gerekenler ( sizin belirttiklerinize gore Alper, sen ve digerleri)

1-bujiler
2-buji kablolari
3-bobinler
4-katalizor

en ucuzundan baslamak lazim aslinda
türkiyede katalizör için benim dağıldığında susturuculu bi parça takıldı 100 liraya benim aracımda gidiyordu fakat çekişi düşüktü bir gün dağılmıştı katalizör değiştirdim çekişi müthiş arttı katalizörden mi değil mi şu şekilde bi kontrol edebilirsiniz bi egzoscuya gidipte katalitiği söktürüp yerine düz bi boru takıp aracın gidişini deneyebilirsiniz nasıl gidiyor sorun oradamı değil mi en azından nokta atışı yaparsınız büyük bi masrafıda var ise :)

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #88 : 25 Aralık 2012, 18:18:19 »
türkiyede katalizör için benim dağıldığında susturuculu bi parça takıldı 100 liraya benim aracımda gidiyordu fakat çekişi düşüktü bir gün dağılmıştı katalizör değiştirdim çekişi müthiş arttı katalizörden mi değil mi şu şekilde bi kontrol edebilirsiniz bi egzoscuya gidipte katalitiği söktürüp yerine düz bi boru takıp aracın gidişini deneyebilirsiniz nasıl gidiyor sorun oradamı değil mi en azından nokta atışı yaparsınız büyük bi masrafıda var ise :)

hmm. iyi taktikmis, ben zaten aldigimdan beri her ne kadar kisa sure de olmus olsa degistirmemistim buji ve kablolarini onlardan bir basliyayim diyorum. Eger duzelmezse de bu taktik ile katalizoru denemek lazim. Aractan hangi parca cikarsam ozellikle bakiyorum hep 2000 yilindan :) fazla degisim bakim yapmamislar sanirsam parcalara.

Bir de soyle birsey fark ettim bugun bir koy yerinde bir ustaya gosterdim de, rolantide biraz fazla gaz pompoladgimda pov die bir patlama oluyor, bu da zannedersem atesleme sisteminden oldugunu cok acik gosteriyor bu yukaridaki 4 parcadan birinde sikinti sanirsam.

Bu koydeki usta enterasandir ama motor calismasi gec kaliyor v.s dedi kayis degistirdin mi yakinda dedi avans ayari birseylerden bahsetti ama sanirsam yeni model araclarla cok tanismamis avans mi kaldi otomatiktir bunda herhalde.

Aslinda simdi dusunuyorumda direk katalizoru denemek lazim duz bir boru ile arac duzelirse Muharrem´in dedigi gibi problem direk anlasilir. Duzelirse demek ki ondan yok duzelmez ise buji veya bobin.

yardimlariniz icin tesekkurler bu arada ;)
« Son Düzenleme: 25 Aralık 2012, 18:20:44 Gönderen: by_tata »

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #89 : 25 Aralık 2012, 22:05:40 »
katalizörü iptal edebilirsin arıza ışığının yanması dışında başka bir sıkıntı çıkartmaz

onun dışında ustanın dediği mantıksız değil, buji kabloların atlama (yani misfire) yapıyor olabilir, şöyle özetleyim.

2.4 v6 audi aracımızda aynı şekilde bir devir çevirmede isteksizlik mevcuttu, özellikle kalkışta ve rampada çok bayılıyordu, dipgaz vaziyette getzlerle falan yanyana gidemiyordu.bir gün araca komple giriştik, bakımlarını yaptık, 3 tane katalitik vardı, 2 sini iptal ettik, araç baya kendine gelmişti ama hala 2.4 v6 gibi değildi, kaputu açtım ve 5 nolu buji kablosunun oradan atan kıvılcımları gördüm, buji kablosunu değiştirdik ve sorun ortadan kalktı.

aracında büyük ihtimal ateşleme ile ilgili bir problem var zaten, o yüzden önce bobin dedim.eğer aracında buji kablosu varsa bobin tipin dediğim gibi kaset tipi olandandır, yani 4lü pakette ucuz olan.eğer buji kablolarını ve bujileri değiştirecekseniz kesinlikle bobini de değiştirin.birbirleriyle uyumlu çalışması çok önemli.benim yaşadığım buji patlaması olayını yaşamanızı istemem.

kaset tipi bobinin en kötü tarafı 4 bobin de içinde olduğu için 1i yandımı jet hızıyla diğerleri de ona eşlik ediyor.

ateşlemeyi düzeltin yakın zamanda muayene yoksa katalitiği iptal edip yerine bi susturucu takın aracın vibrasyonu ve devir çevirme isteksizliği en az yüzde 70 oranında azalacaktır
« Son Düzenleme: 25 Aralık 2012, 22:07:16 Gönderen: ALPER. »

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #90 : 25 Aralık 2012, 22:12:19 »
sendeki bobin takımı linkteki gibi http://www.toptanotoyedekparca.com/market/atesleme-bobini/volkswagen/032905106b-atesleme-bobini-golf-iv-bora-polo.html

yani sadece 1. bobini ya da atıorum 3. bobini diye bir şey yok, değişti mi hepsi değişiyor, fiyatı da geçen seneden beri değişmemiş

ateşlemeyi yeniliyeceksen bu parçayı kesinlikle yenile derim, benim durumuma sakın düşme

Çevrimdışı MurdeR

  • İleti: 1364
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf V TSI Comfortline 140 hp Kompresör+Turbo
  • Şehir: Bilecik
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #91 : 26 Aralık 2012, 00:56:53 »
katalizörü iptal edebilirsin arıza ışığının yanması dışında başka bir sıkıntı çıkartmaz

onun dışında ustanın dediği mantıksız değil, buji kabloların atlama (yani misfire) yapıyor olabilir, şöyle özetleyim.

2.4 v6 audi aracımızda aynı şekilde bir devir çevirmede isteksizlik mevcuttu, özellikle kalkışta ve rampada çok bayılıyordu, dipgaz vaziyette getzlerle falan yanyana gidemiyordu.bir gün araca komple giriştik, bakımlarını yaptık, 3 tane katalitik vardı, 2 sini iptal ettik, araç baya kendine gelmişti ama hala 2.4 v6 gibi değildi, kaputu açtım ve 5 nolu buji kablosunun oradan atan kıvılcımları gördüm, buji kablosunu değiştirdik ve sorun ortadan kalktı.

aracında büyük ihtimal ateşleme ile ilgili bir problem var zaten, o yüzden önce bobin dedim.eğer aracında buji kablosu varsa bobin tipin dediğim gibi kaset tipi olandandır, yani 4lü pakette ucuz olan.eğer buji kablolarını ve bujileri değiştirecekseniz kesinlikle bobini de değiştirin.birbirleriyle uyumlu çalışması çok önemli.benim yaşadığım buji patlaması olayını yaşamanızı istemem.

kaset tipi bobinin en kötü tarafı 4 bobin de içinde olduğu için 1i yandımı jet hızıyla diğerleri de ona eşlik ediyor.

ateşlemeyi düzeltin yakın zamanda muayene yoksa katalitiği iptal edip yerine bi susturucu takın aracın vibrasyonu ve devir çevirme isteksizliği en az yüzde 70 oranında azalacaktır
arıza ışığı araçtan araca göre değişebiliyor muş hocam daha önce sizlede konuşmuştuk bu katalitik ışığı söndürme hakkında 2003 model aracım internetten parça araştırdım bulamamıştım baya bilgisayara bağladığımda aracı fakir karışım hatası veriyordu araç katalizörü iptal ettiğim zamanlarda eskişehirde usta lpg ayarlarını sıfırlamıştı göstergede yanlış gösteriyor diye gösterge düzeldi diye ben hiç lpg ayarından şüphelenmemiştim. katalitiği değiştirdiğim zaman düz boru değilde universal bi susturucu takmıştık lpg değerlerini zenginleştirince arıza ışığıda yakmadı uzun yolada çıktım sorunda olmadı hiç şimdiye kadar çok şükür. bence en basiti ve ucuzu olan katalizörünüzü söküpte yerine düz bi boru kaynattırıp deneyin aracınızı olmaz ise diğer yöntemleri deneyebilirsiniz..

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #92 : 26 Aralık 2012, 09:23:55 »
Düşüncelerimi aktarayım. Bobinde voltaj sorunu varsa ateşlemeye etkisi muhakkak vardır ama çekişi etkileyecek kadar olur mu bilmiyorum. Bobin bozulduğu zaman araba tekler ve olduğu yerden kaldıramazsınız. O yüzden sorun bence bobin değil.

Araçta boğulma mevcut ise muhtemelen katalitiktendir. Kat iptali aracı düzeltir ama araç çok yakar. SR motorda kat iptali sıkıntı yaratmaz ama 16V de arıza ışığı yakar.

Bence katalitiği servise gösterin çünkü uyanık ustalar bu kat bozuk deyip düz boru kaynatırlar ve sizden çıkan katıda başkasına satarlar. Sağlam olduğunu anlasınlar yeterki.

Kat fiyatları çıkması 1000 liradan başlıyor diye biliyorum :)

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #93 : 26 Aralık 2012, 09:53:18 »
metin anlatmaya çalıştığım o değil, değiştirmişekn bobini de yenilesin yoksa benim başıma gelen olayla karşılaşabilir dedim, ateşlemenin bütün ekipmanları birbiriyle uyumlu çalışan parçalar.aynı durumu ben yaşamıştım çünkü, kabloları yeniledim bujileri yeniledim uzun yolda bobin bujilerin ve kabloların ihtiyacını karşılayamadı ve yandı.normalde bazı araçlarda buji kablosu bobine dahildir, o yüzden çok fazla önem arz etmiyor, dediğin gibi yerinden bile kalkmıyor araç ama bunda öyle değil, buji, kablo,bobin şeklinde gidiyor devre.o yüzden bobinde oluşan voltaj düşüklüğü de farkedilemiyor en olmadık yerde yanıyor.

araçta belli bir deviri geçememe buji kablosundan yapıyor 2 farklı araçta başıma geldi misfire buna sebep oluyor.

katı iptal edecekse orada bırakmayacak zaten aracın bagajına koyup getirecek, bizimkiler evde duruyor.

sr motorda katın yerine düz boru çekin bakalım sesten durabiliyormusunuz, böyle gıcık bir ses çıkamaz arkadaşlar emin olun.

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #94 : 26 Aralık 2012, 10:17:50 »
metin anlatmaya çalıştığım o değil, değiştirmişekn bobini de yenilesin yoksa benim başıma gelen olayla karşılaşabilir dedim, ateşlemenin bütün ekipmanları birbiriyle uyumlu çalışan parçalar.aynı durumu ben yaşamıştım çünkü, kabloları yeniledim bujileri yeniledim uzun yolda bobin bujilerin ve kabloların ihtiyacını karşılayamadı ve yandı.normalde bazı araçlarda buji kablosu bobine dahildir, o yüzden çok fazla önem arz etmiyor, dediğin gibi yerinden bile kalkmıyor araç ama bunda öyle değil, buji, kablo,bobin şeklinde gidiyor devre.o yüzden bobinde oluşan voltaj düşüklüğü de farkedilemiyor en olmadık yerde yanıyor.

araçta belli bir deviri geçememe buji kablosundan yapıyor 2 farklı araçta başıma geldi misfire buna sebep oluyor.

katı iptal edecekse orada bırakmayacak zaten aracın bagajına koyup getirecek, bizimkiler evde duruyor.

sr motorda katın yerine düz boru çekin bakalım sesten durabiliyormusunuz, böyle gıcık bir ses çıkamaz arkadaşlar emin olun.

Ben ona birşey demedim zaten :) Arkadaşın kafası karışmasın diye şu an ki problemin nereden kaynaklandığı ile bildiklerimi aktardım. 10 küsür senelik araçta zaten bobin değişikliği gerekebilir. Benimde tek bobin yanmıştı yaz başında teki değişti diğerleri duruyor bakalım :)

Çevrimdışı Sinancetintas

  • İleti: 706
  • Yaşam İlaçım Oldun Golf..
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf 4'den Sonra Golf 5
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #95 : 26 Aralık 2012, 22:06:21 »
Hacım ben BG'de Shell'den başka bi yerden almıyorum 2-3 sefer OMV'den aldım hele bi kerede bi abimiz vardı direk girdi Lukoil'den aldı araç 3 kere istop etti.. OMV'de sanki çoook çabuk bitiyormuş gibime geldi hep.. Shell'de karar kıldım.. ;) Ondan da olabiilir..

Bide hiç benzin pompasına baktın mı?? Durumu ne??
« Son Düzenleme: 26 Aralık 2012, 22:07:19 Gönderen: Sinancetintas »
Das Auto..

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #96 : 26 Aralık 2012, 23:03:31 »
Hacım ben BG'de Shell'den başka bi yerden almıyorum 2-3 sefer OMV'den aldım hele bi kerede bi abimiz vardı direk girdi Lukoil'den aldı araç 3 kere istop etti.. OMV'de sanki çoook çabuk bitiyormuş gibime geldi hep.. Shell'de karar kıldım.. ;) Ondan da olabiilir..

Bide hiç benzin pompasına baktın mı?? Durumu ne??

ya, omvden aldim ama shelli denicem artik, basiyorum basiyorum 120km e hiza ulasmak iskence kaldi ki 140-150 yapmak icin herhalde kutsal guce ihtiyac olacak :) Cok hizli surdugumden degilde sanki daha once daha hassas ve seri tepki veriyordu gaza. Simdi yarin denicem bakalim 100km hizla giderken gazi kokledigimde cok kisa olmasa da kisa surede 120, 140 150 e kadar yanasiyordu, ama simdi sanki 2 kat daha fazla beklemem gerekiyor bu hizlara gelmesi icin. Ustalar hep bas gaza birsey olmaz diyor da iste ustalar daha once bu araclara binmemis ise sorun da olsa onceki performansini bilmediginden anlamasini beklemiyorum zaten. Yani tamam 1.6 performans araci degil ama eminim sanki daha seriydi yuksek hizlara cikista. neyse senin aracla deneriz olmadi neymis bu mevzu. Benzin pompasi aklima geldi ama hicbir usta bakmadi ve bisi demedi ya, enteresan.
« Son Düzenleme: 26 Aralık 2012, 23:11:13 Gönderen: by_tata »

Çevrimdışı Sinancetintas

  • İleti: 706
  • Yaşam İlaçım Oldun Golf..
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf 4'den Sonra Golf 5
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #97 : 27 Aralık 2012, 00:31:20 »
Ne bileyim ben direk aklıma o geldi benzin tompası olur dedim.. ;)
Aynen Yeni yılda deneriz ben buraya gelirken Plovdiv-Sofia arası hep 160-180 geldim.. bas bakalım biraz bide pompaya da baktır istersen..
Das Auto..