katalizörü iptal edebilirsin arıza ışığının yanması dışında başka bir sıkıntı çıkartmaz
onun dışında ustanın dediği mantıksız değil, buji kabloların atlama (yani misfire) yapıyor olabilir, şöyle özetleyim.
2.4 v6 audi aracımızda aynı şekilde bir devir çevirmede isteksizlik mevcuttu, özellikle kalkışta ve rampada çok bayılıyordu, dipgaz vaziyette getzlerle falan yanyana gidemiyordu.bir gün araca komple giriştik, bakımlarını yaptık, 3 tane katalitik vardı, 2 sini iptal ettik, araç baya kendine gelmişti ama hala 2.4 v6 gibi değildi, kaputu açtım ve 5 nolu buji kablosunun oradan atan kıvılcımları gördüm, buji kablosunu değiştirdik ve sorun ortadan kalktı.
aracında büyük ihtimal ateşleme ile ilgili bir problem var zaten, o yüzden önce bobin dedim.eğer aracında buji kablosu varsa bobin tipin dediğim gibi kaset tipi olandandır, yani 4lü pakette ucuz olan.eğer buji kablolarını ve bujileri değiştirecekseniz kesinlikle bobini de değiştirin.birbirleriyle uyumlu çalışması çok önemli.benim yaşadığım buji patlaması olayını yaşamanızı istemem.
kaset tipi bobinin en kötü tarafı 4 bobin de içinde olduğu için 1i yandımı jet hızıyla diğerleri de ona eşlik ediyor.
ateşlemeyi düzeltin yakın zamanda muayene yoksa katalitiği iptal edip yerine bi susturucu takın aracın vibrasyonu ve devir çevirme isteksizliği en az yüzde 70 oranında azalacaktır