Gönderen Konu: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...  (Okunma sayısı 29590 defa)

Çevrimdışı Buhar

  • İleti: 182
    • Profili Görüntüle
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #56 : 16 Aralık 2012, 21:49:22 »
Cavaplar için teşekkürler arkadaşlar. Sorun kesileşti yarın halledelim bakalım :)

Logged

Çevrimdışı Sinancetintas

  • İleti: 706
  • Yaşam İlaçım Oldun Golf..
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf 4'den Sonra Golf 5
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #57 : 16 Aralık 2012, 22:14:50 »
Hava soğuk olduğu zaman 5 km yol alınca anca ısınabiliyor :) 15 dakika sürebiliyor bazen.
Özellikle Denedim araçı çalıştırıp sıfırladım ve 11.7 Km sonra 90'a geldi (ortalama hız ve normal devirlerde, hava sıcaklıgı 2 dereceydi)
« Son Düzenleme: 16 Aralık 2012, 22:15:30 Gönderen: Sinancetintas »
Das Auto..

Çevrimdışı MurdeR

  • İleti: 1364
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf V TSI Comfortline 140 hp Kompresör+Turbo
  • Şehir: Bilecik
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #58 : 16 Aralık 2012, 22:27:08 »
bide benim merak ettiğim arabada hareket halindeyken araba hararet göstergesi 90 da sabit tamam sorun yok. ama giderken yol bilgisayarında 2 derece durduk yere hızlı gidince yavaş yavaş düşüyor sıcaklık ama içerisi hamam gibi oluyor orası ayrı

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #59 : 16 Aralık 2012, 22:49:52 »
Özellikle Denedim araçı çalıştırıp sıfırladım ve 11.7 Km sonra 90'a geldi (ortalama hız ve normal devirlerde, hava sıcaklıgı 2 dereceydi)

SR motorda nasıldır bilmem ama şöyle bir mantık yürütebilirim.

8V motor da silindir başına bir emme bir egzoz supap dersek silindir başına 2 valf
16V motor da silindir başına 2 emme 2 egzoz supap dersek silindir başına 4 valf

Böyle olunca anlık tüketimde valf sayısı fazla olan motor daha çok yakıt çekerse ısınma süresi daha erken olur veya aynı miktarda yakıtın iki farklı supaba iletilmesi motoru daha erken ısıtır diyebilir miyiz?

Yanma için gereken sürede yüksek valf daha kısa süreye ihtiyaç duyar o yüzden motoru daha erken ısıtır ki senin belirttiğin süre ile nerede ise yarı yarıya.

Çevrimdışı Sinancetintas

  • İleti: 706
  • Yaşam İlaçım Oldun Golf..
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf 4'den Sonra Golf 5
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #60 : 17 Aralık 2012, 12:47:06 »
Bakalım bugun gidiyoruz işte termostatı degiştirmeye ve radyator borularından birinde çatlak vardı onu yaptırmaya bakalım sonuç ne olacak..
Das Auto..

Çevrimdışı golf4-32

  • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #61 : 17 Aralık 2012, 22:01:40 »
bcb  motor bende yaş kış -20 de  dahi 90 derece sabit . zaten  90 olmazsa klima ısıtmaz ki:D

Çevrimdışı Buhar

  • İleti: 182
    • Profili Görüntüle
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #62 : 17 Aralık 2012, 22:34:47 »
Bugun yaptırdım 100 tl kaçtı :)
30 parça
50 işçilik
20 antifiriz

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #63 : 21 Aralık 2012, 15:20:29 »
Arkadaslar termostati degistirdim nihayet arac kendine geldi :) durdugu yerde bile hizlica yukseliyor ve 90da sabit kaliyor artik.

Daha sonra foto da eklicem nerde oldugunu v.s ogrenmek isteyenlere bilgi olsun die.

Bu arada konu disi bir soru:

Bazen aracta soyle bisi fark ettim rolantide gaz verdikten sonra gazi birakinca veya tam o civarlarda araba hafif hopluyor sallanti yapiyor gibi gaz verdikten sonra sanki mustang boyle hafif motor arabayi salliyor gibi. Daha once sogukken yapmisti dedim herhalde soguk die simdi ise 90 derecede iken yapti sizce normal mi ?
« Son Düzenleme: 21 Aralık 2012, 15:25:09 Gönderen: by_tata »

Çevrimdışı MurdeR

  • İleti: 1364
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf V TSI Comfortline 140 hp Kompresör+Turbo
  • Şehir: Bilecik
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #64 : 21 Aralık 2012, 18:00:00 »
benmkide aynı şekilde motor kulakçıklarımı deniyor onlar yıpranmış olabilir diye düşünüyorum yazın baktırıcam

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #65 : 21 Aralık 2012, 20:06:10 »
Motor şanzıman kulaklarından olabilir.

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #66 : 22 Aralık 2012, 11:43:26 »
bu kulakciklarin islevi gorevi nedir ya muhim bisi midir ? Gostermek mi gerekir illa ustaya golfu :)

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #67 : 22 Aralık 2012, 11:49:57 »
bu kulakciklarin islevi gorevi nedir ya muhim bisi midir ? Gostermek mi gerekir illa ustaya golfu :)

motor kulakları motoru tutar, şanzıman kulakları da şanzımanı.şanzıman kulakları koparsa şanzıman motora entegre olduğu için gücünü motor kulaklarından alır, artık onlar da koparsa vay halinize, o zaman motor ile şanzıman düşer.toplamda 2 motor 2 şanzıman 4 tane kulak vardır.

termostatı değiştirecek arkadaşlar "termostat yuvası"yla beraber değiştirin, aksi takdirde hararetinizin düşmesi sorunu çözülmeyebilir

yanlız @by_tata sizin sorun ateşlemeden de olabilir, bobinleriniz değişmedi ise değiştirin, hele hele kaset şeklinde 4lü bobin ise ve de lpg varsa vakit kaybetmeyin.ben buji kablolarını ve bujileri değiştirmiştim ama bobinler değişmemişti.uzun yolda bobinlerden biri yandı, kaset tipi 4lü bobin olduğu için kısa bir sürede hepsi yandı, bujiyi patlattı ve siboplar patlayan buji parçalarını ağzına alıp sibopları eğdi.130k kilometrede motor açtım ben dikkatli olun
« Son Düzenleme: 22 Aralık 2012, 11:52:57 Gönderen: ALPER. »

Çevrimdışı tugaysaban

  • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #68 : 22 Aralık 2012, 11:53:39 »
bendede hararet bazen 90 oluyor genelde 60 larda geziyor sorun olmadığını dusunuyordum termostatı değiştirsem bende iyi olacak demekki arkadaşlar paylaşımlarınıza ve vermiş olduğunuz deneyimli bilgilerinize minnettarım sayenizde bir kaç aydır sanayıye surdanmı burdanmı diyip değişen parçalara fazlasıyla para ödemiyorum.
abs siz olur bbs siz asla..

Çevrimdışı by_tata

  • İleti: 434
    • Profili Görüntüle
Ynt: Uzun yollarda sicaklik gostergesi hakkinda...
« Yanıtla #69 : 22 Aralık 2012, 12:23:36 »
motor kulakları motoru tutar, şanzıman kulakları da şanzımanı.şanzıman kulakları koparsa şanzıman motora entegre olduğu için gücünü motor kulaklarından alır, artık onlar da koparsa vay halinize, o zaman motor ile şanzıman düşer.toplamda 2 motor 2 şanzıman 4 tane kulak vardır.

termostatı değiştirecek arkadaşlar "termostat yuvası"yla beraber değiştirin, aksi takdirde hararetinizin düşmesi sorunu çözülmeyebilir

yanlız @by_tata sizin sorun ateşlemeden de olabilir, bobinleriniz değişmedi ise değiştirin, hele hele kaset şeklinde 4lü bobin ise ve de lpg varsa vakit kaybetmeyin.ben buji kablolarını ve bujileri değiştirmiştim ama bobinler değişmemişti.uzun yolda bobinlerden biri yandı, kaset tipi 4lü bobin olduğu için kısa bir sürede hepsi yandı, bujiyi patlattı ve siboplar patlayan buji parçalarını ağzına alıp sibopları eğdi.130k kilometrede motor açtım ben dikkatli olun

hmm isler ciddi desene, tam da biraz uzun yola cikacaktim :) gaz verdikten sonra arabanin sonradan hafif sarsilmasi demek ki kulaklarin saglam tutmadigindan v.s olabilir yani dogru anladiysam.

aracta lpg yok bu arada bobinleri degistirmedim 5-6 aydir bende arac cok masrafli bisi degilse degistirebilirim aslinda eskidir buyuk ihtimal. Usta hangisinin calisip calismadigini anlayabilir mi sence ? Bu arada AKL motor bilgin var mi 4lu mu acaba bende?

calisiyorsa bugun usta bir gostereyim bakalim
« Son Düzenleme: 22 Aralık 2012, 12:52:43 Gönderen: by_tata »