Gönderen Konu: Trubo ama elektrikli  (Okunma sayısı 4022 defa)

Çevrimdışı deepdrastic

  • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
Trubo ama elektrikli
« : 25 Ekim 2012, 21:58:23 »
arkadaslar uzun bir yazi yazmistim yalan oldu birden sayfa yeniledi yazi gitti ben yorulayim siz yorulmayin :D

kisa tutucam buseferkini

piyasada adi gecen elekrikli turbo adindaki ürünler kimine göre para düzeni kimine görede ise yaramaz haksizda sayilmazlar fiatlarida baya yüksek

mesala söyle bir ürün var
http://www.ebay.de/itm/elektro-Turbolader-Ansaugluftverdichter-Power-Booster-/400312343761?pt=DE_Autoteile&hash=item5d34799cd1#ht_3375wt_1397

peki bunu kendimiz yapsak desem ee ise yaramiyor kismini ne yapicaz :D

kendimiz yapacagimiz icin bazi seyleri degistirmek te elimizde olacaktir

piyasadakileri arastirdim hepsinde fircali motor var dogrudan aküden besleniyorlar üfledikleri hava tamam az degil ama cok ta degil yüksek emisli motorlarda belki negatif yönde etki edecek düsünseniz basiyorsunuz devir 5000-6000 bu pervane o devirdeki emilen havayi aktarabilecekmi aktarmayi birakin ya yetersiz kaliyorsa ve girecek havaya da engel oluyorsa o zaman benzin alarmi calar motor zengin calisir az performans la cok yakar olursunuz :D

kendimiz yapalim peki sonuc ne olacak derseniz yani ben hp olarak bakmiyorum olaya hedeflenen hp 10-20 kesinlikle olmayacak tahmini konusuyorum belki 10 alinir ama sanmam :D 5hp alsak oke is görür arac daha az yakacaktir bu sonucu verirse ki sehir ici olarak düsünün bence yerinde ve fiat acisinan ucuz bir uygulama olacak
amacimda tamamen ekonomi amaclidir

ben eski bir modelci olarak hala modelciyim de pek ugrasmiyorum neyse model araclar konusunda bilgim oldugu icin bu sözde turbo icin bir ucak motorundan yola ciktim ve piyasadakilerden kat kat daha güclü olanini buldum

öncelikle fircali motor yerine fircasiz motor olacak
fircasiz motor dogruan aküden beslenemeyecegi icin arada hiz kontrol motor sürücü devresi olacak
ve son olarak devreyi tetikleyecek kontrol ünitesi
ha birde motor gövdesi kücük 50-60mm capinda filtre borusunun icine sigar cidali kelepce ile turularak montaji saglanir
kontrol ünitesinde potans vardir potansi gaz pedalina yada kelebek koluna baglamak mümkün gaza 2000 devire gelecek konuma salildiginda fanimiz tam devrinin yari hizindan itibaren acsin ve gaza bastikca fan daha da hizlansin seklinde gaza monte edilebilir

kullanilacak fircasiz motor ve buna uygun pervane piyasda satilandan daha kücük dah hafif ve daha güclü

benim kullanacagim fan ünitesi teraziye 1.1kg hava basinci üretiyor eh düsünün 1kiloluk ucagi ucuruyor hatt daha ilginc olan birsey var bu fan ünitesi herhangi bir hava akimi kanat vs olmadan tam devir calisinda havaya biraktiginizda ucuyor bagli olan kablo agirligi dahil bildiginiz havada kaliyor

piyasadakiler havalanmanin disinda oldugu yerden bile kipirdamiyor :D

kendi yaptigim fan ünitesi muhtemelen yakita faydasi olacaktir ama denemeden görmeden bilemeyiz bu yüzden takipte kalin fikir ve görüslere acigim hatta one ya cok sacma diyenler bile cekinmeden yazabilir sonucu görene kadar gikim cikmaz :D iyi veya kötü sonucu görmeden ballandirmaya yada karalamaya gerek yok ama piyasadakiler fos hakikatten :D

« Son Düzenleme: 25 Ekim 2012, 22:00:23 Gönderen: deepdrastic »
MKII  1.3 CL

Logged

Çevrimdışı davut

  • İleti: 598
    • Profili Görüntüle
Ynt: Trubo ama elektrikli
« Yanıtla #1 : 25 Ekim 2012, 22:42:39 »
:) dene   bakalim eger   olursa benim aracada  öyle bisi uygularim gerci benim aracda  cok bisi fark etmez ama :D

Çevrimdışı deepdrastic

  • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
Ynt: Trubo ama elektrikli
« Yanıtla #2 : 28 Ekim 2012, 03:15:45 »
son gelisme turbolar hakkinda ufak bir egitim aldim bu üflenti seyler hic bir halta yaramiyor :D edindigim bilgiler sonucunda turbonun bar basmaktan ibaret olmadigini zaten biliyordum  ve bunun montaji icin bir ton islem gerektigini ögrendim

birkere sirf hava basinci ile birsey beklemek tamamen hata nedeni söyle bildiginiz gibi akismetre var bizim araclarda o basinca o akismetre zaten dayanmaz turbo olayinda zaten baska bir beyin olayina giriliyor anlicaniz akismetre iptal atmosferik sinifini terketmis oluyor

fanin kralini da taksak akismetre yüzünden verim alinmayacak ama turbo ile alakali bir sistem daha var akismetre tubonun emis kismina akismetre ucuna filtre basincli kisim da kelebege olan sistem var böyle bile olsa yine isin icine yazilim daha büyük enjektörler giriyor vs vs 

turbo olayinda ister 0.5bar ister 2.5bar basilsin isin icine büyük bir is giriyor onun yerine 16v 1.6 motor koymak daha kolay :D maliyet olarak ta daha ucuza gelmis oluyor isin kabacasi bu o vantilatorlere para verip alanlara aciyorum ya kuru hava ama cok para :D

benim aldigim pervane de bosa alindi diye düsünmeyin sakin ucak yaparim ben ondan veya bir yere tazikli hava gerekiyorsa oraya kullanabilirim
konuya göz atin aldigim seyin nasil hava bastigini videolu olarak burda paylasicam :D
MKII  1.3 CL

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: Trubo ama elektrikli
« Yanıtla #3 : 28 Ekim 2012, 09:49:23 »
ben de uçak yapmak istiyorum :D

Çevrimdışı deepdrastic

  • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
Ynt: Trubo ama elektrikli
« Yanıtla #4 : 09 Kasım 2012, 18:57:36 »
arkadaslar fan unitsi geldi bugün gümrükten gidip aldim fakat terazim bozulmus aslinda pilleri akmis ve terazi iptal hava basinci gösterisini cekemicem ama bahsi gecen seyin resimlerini cektim is yapiyor olsaydi bu sekil arabaya takilir vaziyette hazir

güclü fan ve fircasiz motorumuz




motor sürücüsü 12v ile calisiyor


buda motorun hizin ve ilk acilistaki kalibrasyonu yapan parca displayde 113 yazdiginda fan en düsük devirde dönmeye basliyor yüzünüze tutarsaniz bir sac kurutma makinesi kadar hava üflüyor en düsük devirde :D
cevirdikce hizi artiyor display 230 gösterdiginde fan tam devirinde calismis oluyor yüzünüze tutugunuzda nefesinizi kesecek sekilde hava üflüyor ve bu seklide herhangi bir havayi odaklama borusu vs takmadan oldugu gibi fanin bir borunun icinde oldugunu düsünün bide  :halazn:

hava ufleme olayi budur daha güclüleri de var bendeki orta karar ama ebaydakilerden daha güclü :D
« Son Düzenleme: 09 Kasım 2012, 19:00:19 Gönderen: deepdrastic »
MKII  1.3 CL

Çevrimdışı deepdrastic

  • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
Ynt: Trubo ama elektrikli
« Yanıtla #5 : 11 Kasım 2012, 14:54:32 »
arkadaslar konuya pek talep yok normal ama o pervaneleri alacaklara uyari olsun almayiiin ben bunu arabama taktim hemde demin taktim ve söktüm :D

kayda deger bisi olmadigi icin video resim vs de yok ama gözlemlerimi yazayim yinede
öncelikle araba o pervane calistiginda tekleme yapiyo alt devirlerde mesela 1500devirde 2. vits yavas ilerledigi halde pervane calisinca silkeleme yapiyo
2000 ~ 2500 devirlerde oldugunda pervane ister tam devir dönsün ne basiyosa onu bassin istr yavas dönsün hic bir degisiklik olmuyor arabanin gidisinde hadi dicem 2500 devirde tam torkun konustugu civarlarda pervaneyi birden tam devir verip bi degisiklik yapsa gidisinde yada gaz yemesinde bir etki ettigin söylerim ama tik yok yani kuru hava fosss nekadar basarsan bas yakiti ateslemeyi vs düzenliyecek turboya es deger bir yazilim veya sistem olmadigi icin basilan hava ne +hp nede herhangi bir etki sagliyor

ben bu isi niye yaptim acaba ve deneme yanilma yöntemi kullanarak haliyle internette orda burda satilan adina turbo denilen elektik motorun ucundaki pervaneden ibaret 200€ luk bir yalani ortaya cikarmis oldum son nokta olarak ister 1 liraya mal edin ister 100 liraya sonuc degismeyecek 200€ ya bu yalani satanlarida zengin etmeye gerek yok bence

elimdeki sey ile
bir jet ucak motorum var ve kontrol ünitesi model jet ucak yapabilirim model airboat yapabilirim 40€ ya satabilirim :D ama kesinlikle birkez daha arabama takmam :D taktirmaaam :D

sizlere bir projemden daha bahsetmek isterim bizzat denedim ben bunu deney gibi yaptim herhangi bir aracta kullanmadim ama gördümki sudan yanici gaz elde edilebiliyor HHO denen bu gaz acayip patlayici ilerleyen zamanlarda bununla yakit tasarufu saglayabilecegime inaniyorum enazindan kuru hava kullanmicam baya bildigin su :D

buda yaptigim deney sonucu cekilen video
bu kücük bir model oldugu icin cikan gaz da az zaten kapali ortamda cok gaz üretmek baya tehlikeli bu gaz eve gelen dogal gaz gibi de degil kapi pencere acarak yok olmuyor

http://www.facebook.com/photo.php?v=485537613801&set=vb.547763801&type=3
MKII  1.3 CL

Çevrimdışı inan-92

  • İleti: 78
    • Profili Görüntüle
Ynt: Trubo ama elektrikli
« Yanıtla #6 : 11 Kasım 2012, 19:14:25 »
bununla ilgili yakıt tasarruf sistemi çıktı zaten :)  http://www.cyberenerji.com/
arkadaslar konuya pek talep yok normal ama o pervaneleri alacaklara uyari olsun almayiiin ben bunu arabama taktim hemde demin taktim ve söktüm :D

kayda deger bisi olmadigi icin video resim vs de yok ama gözlemlerimi yazayim yinede
öncelikle araba o pervane calistiginda tekleme yapiyo alt devirlerde mesela 1500devirde 2. vits yavas ilerledigi halde pervane calisinca silkeleme yapiyo
2000 ~ 2500 devirlerde oldugunda pervane ister tam devir dönsün ne basiyosa onu bassin istr yavas dönsün hic bir degisiklik olmuyor arabanin gidisinde hadi dicem 2500 devirde tam torkun konustugu civarlarda pervaneyi birden tam devir verip bi degisiklik yapsa gidisinde yada gaz yemesinde bir etki ettigin söylerim ama tik yok yani kuru hava fosss nekadar basarsan bas yakiti ateslemeyi vs düzenliyecek turboya es deger bir yazilim veya sistem olmadigi icin basilan hava ne +hp nede herhangi bir etki sagliyor

ben bu isi niye yaptim acaba ve deneme yanilma yöntemi kullanarak haliyle internette orda burda satilan adina turbo denilen elektik motorun ucundaki pervaneden ibaret 200€ luk bir yalani ortaya cikarmis oldum son nokta olarak ister 1 liraya mal edin ister 100 liraya sonuc degismeyecek 200€ ya bu yalani satanlarida zengin etmeye gerek yok bence

elimdeki sey ile
bir jet ucak motorum var ve kontrol ünitesi model jet ucak yapabilirim model airboat yapabilirim 40€ ya satabilirim :D ama kesinlikle birkez daha arabama takmam :D taktirmaaam :D

sizlere bir projemden daha bahsetmek isterim bizzat denedim ben bunu deney gibi yaptim herhangi bir aracta kullanmadim ama gördümki sudan yanici gaz elde edilebiliyor HHO denen bu gaz acayip patlayici ilerleyen zamanlarda bununla yakit tasarufu saglayabilecegime inaniyorum enazindan kuru hava kullanmicam baya bildigin su :D

buda yaptigim deney sonucu cekilen video
bu kücük bir model oldugu icin cikan gaz da az zaten kapali ortamda cok gaz üretmek baya tehlikeli bu gaz eve gelen dogal gaz gibi de degil kapi pencere acarak yok olmuyor

http://www.facebook.com/photo.php?v=485537613801&set=vb.547763801&type=3

Çevrimdışı CoX_BoY

  • İleti: 1001
    • Profili Görüntüle
Ynt: Trubo ama elektrikli
« Yanıtla #7 : 11 Kasım 2012, 20:52:18 »
Hocam emeğine sağlık hiç üşenmeden okudum yazılarını baya bi köklu araştırma olmuş model ucak yapımında kolay gelsin :)

Çevrimdışı deepdrastic

  • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
Ynt: Trubo ama elektrikli
« Yanıtla #8 : 12 Kasım 2012, 17:48:25 »
Hocam emeğine sağlık hiç üşenmeden okudum yazılarını baya bi köklu araştırma olmuş model ucak yapımında kolay gelsin :)

yaaaf bide dyno sonucu vs video yapiyorlar turbo mantigini mekanigini bilmedigim icin baslarda bende yedim gerci :) ama iste ne yedigini bileceksin o yüzden menüye harbi turboyu da ilave ettim iki tat arasinda daglar kadar fark var demek yanlis olur asil tat bildigimiz salyangoz turbo egzozdan cikan gazla dönen turbo :D  digeri tamamen sanal bisi kaliyor yani :)

neyse yakinda emme manifolduna el atmam gerek yeni konuda görüsürüz :D
MKII  1.3 CL