ecu38 abicim LPG yi kaça taktırdınız?bir de şöyle bir soru işareti var benim kafamda.FSI motorlara standart sıralı lpg sistemlerinin takılmamasının sebebi benzin enjektörlerinin aşırı sıcaktan arızalanmasıydı.şu an belirli aralıklarla benzin püskürtmesi yapılarak enjektörlerin soğutulması sağlanıyor ikili sistemlerde.Fakat otomatik vitesli FSI bir araçta uzun yola çıktığınız zaman çok uzun bir zaman diliminde motor rölantiye düşmez ve buna bağlı olarak da benzin püskürtmez.bu da uzun süreli kullanımda benzin enjektörleriyle ilgili bir sıkıntı çıkarabilir diye düşünüyorum.yanlışım varsa veya bilgisi olan varsa düzeltirse sevinirim.
Haklısın normalde bu sistem hem rolantide (yani kırmızı ışıkta durduğumuzda) hem de üst devir olarak ayarlanacak bir devirde örneğin 3500 devir üstünde benzine geçecek şekilde ayarlanmalı.
Ama Ercan arkadaşımız üst sınırı 7000 devire ayarlatmış olacak ki üst devirde benzine geçmiyor.
Aslında üst devir olarak 3500 veya 4000 olarak ayarlanmış olsa enjektörler açısından daha sağlıklı bir durum ortaya koyulmuş olacak.
Ama varsayalım 4000 devir ayarlattık. Ve uzun yolda 120 km üstüne hiç çıkmadığımız zaman zaten 4000 deviri göremiyoruz.
Ama eğer 3500 devir olarak ayarlatırsak vites geçişlrinde benzin püskürtme işlemini gerçekleştirerek enjektörü korumuşş oluruz.
Ve varsayalım 6. viteste 3500 devirde kaç km hız oluyor bilmiyorum ama 140-150 km olduğunu varsayarsak 140-150 km üzerinde zaten otomatikmen sadece benzin kullanmış oluyoruz.
Benim anladığım bu sistemi kurduruyorsak alt devir ve üst deviri 3500 olarak ayarlatmak olacak.