o kadar yazdım yanlış bastık silindi.. neyse yeniden yazalım..
erşan abi edindiğim bilgilerden mfa için ecu ya ihtiyaç yok. mfa, araca göre kendi üstünde yüklü gelen varsayılan bilgileri (8v - 16v) vakumdan gelen hava ile, km saatinden aldığı dijital km verilerini kullanarak hesap yapıyor. mesela benim tako 16v için, o yüzden yakıt hesabını doğru yapamıyor. diğer hesaplar doğru. yağ sıcaklığı ve dış sıcaklık da diğer sensörlerden geliyor zaten. vortexte dizellere bile mfa takıp çalıştırmışlar.
ordaki soket kontaktan sigorta kutusuna giden kablo boğumundaki uygun yere (mfa lı araç için) takılıyor. varsayılanda mfa yoksa, o fişteki kabloların uçlarını uygun noktalara bağladığında takometreye hükmetmiş oluyorsun, ekstra olarak dış sıcaklık sensörünü bağlaman gerekiyor. artı yağ sıcaklığı için de yağ sensörlerinden birini sıcaklık da verebilen bir sensörle değiştirmen gerekiyor.
silecek kolu için de, mk1 ve 2 lerdeki tüm silecek kolları standart. yani kol üzerinden ekstra silecek hız ayarı yapılmıyor. hız ayarı, bazı mk2 lerde (gti, gli gibi) gelen hız ayarlı silecek rölesi ile oluyor. silecek kolunu bir kez alta basıyorsun, çalışmasını istediğin aralığı bekleyip kapatıp tekrar açtığında, arada geçen süre kadar hızla çalışıyor, ben öyle hatırlıyorum.