Selam arkadaşlar bir DIY konusu ile daha karşınızdayım.
Kendi aracıma yapmış olduğum bixenon dönüşümü yaklaşık bir yıldır kullanıyordum.
Dönüşümü standart kullanıcılar arasında Türkiye de 2. uygulayan ve konuyu ilk
açanlardanım. Önümde örnek çalışma olmadığından yurtdışı forumlarından araştırdım
bu konuyu. Bora farı şekil olarak hoş bir görüntüsü olmasına karşın mühendislik
adına rezil bir far. O yüzden dönüşümde çok zorlandım. Tasarım konusu da önemliydi
o yüzden 4 ay süren araştırma, 2 ay süren malzeme tedariği ve duygusal sebepler
neticesinde dönüşümü gerçekleştirdim
örnek çalışma olmayınca da bu süre zarfında
çeşitli düzeltme ve değişimlere giderek açıkcası dönüşümde ustalaştım ve şu an paylaşacağım
montaj 3. dönüşümüm olacak.
Çalışma forum üyesi Nuri GÖKAY için yapılmıştır.
Öncelikle farı fön makinası ile ısıtarak açtım. Isıtmadan da açabilirsiniz ama ısındığı zaman
camın yapıştığı silikon sakız gibi oluyor ve cam kolay ayrılıyor. Daha sonra yükseklik ve
sağ-sol ayarlarının yapıldığı vidaları gevşeterek far tasını kaptan ayırdım.
Far tasının oturtulacağı masa üzerinde yeri işaretledim. Elektrik için bilgisayar güç kaynağı
kullandım gayet iyi iş görüyor
Daha sonra far aydınlatma çizgisini duvarda maskeleme bandı
yardımı ile işaretledim. Birazdan bixenon aydınlatma ile halojen aydınlatma arasındaki farkı
göreceksiniz.
Far çizgisini belirledikten sonra far tasında keseceğim alanı işaretledim ve dremel yardımı
ile kestim. Kendime yaptığım dönüşümde malzeme sıkıntısından dolayı pense ile kırarak merceği
oturtacağım kısma yer açmıştım ama dremel bu işi hakikaten olmazsa olmazı. Dremel ile yapılan
kesim daha düz, kolay ve far tasında çatlaklara neden olmuyor
Merceği öyle oturtmalısınız ki önde olursa far camına, arkada olursa araç içi akü, silecek suyu
vs gibi yerlere dokunmasın. Ne yaparsanız yapın mercek ve ampül fardan taşıyor, mümkün olan
en iyi yerleşimi yapmak zorundasınız. O yüzden merceği göbek kısmından tutan vida deliklerini biraz
tıraşladım yoksa cama değiyor ve far camını kapatmak zorlaşıyor. Merceğin sağ ve solunda olan boru
gibi kısma dikkat edin biri uzun biri kısa. Kestiğim için farkı görün.
Far çizgisi. Bixenon ile halojen arasındaki fark açık ve net şekilde ortada. Bora farının sorunu
ışığı bir noktada toplayamaması ve dağıtması. Merceğin aydınlatma çizgisi halojende işaretlediğimiz
çizgiye göre belirlenir ve mercek sabitlenir.
Sabitleme için çizgi belirlendikten sonra mercek far tasına vidalanır ve vidalanan kısımlarda kırmızı
ısı dayanıklı conta ile yapıştırılır. Ben ayrıca merceğin üst kısmınıda conta ile yapıştırdım.
Merceğin ampülü sığmadığı için kapakta kesime ihtiyaç var. Bu kısmı kapatmak için çalışma yapacak fırsatım
olmadı. Bu konuda kendi aracımda en kısa sürede değişikliğe gitmeyi planlıyorum.
H4 ampül tipi kullanan araçlarda selektör sorununu ortadan kaldırmak için resimdeki diyotlardan şart.
Bunun için uzun hat mercek motoruna kısa hat ise balasta eklenir. Bu işlemden sonra resimdeki diyotun
gri renkli kısmı kısa hatta, siyah kısmı da uzun hatta bağlanır ve araya köprü kurulur. Alt resimde
H4 ampülün soketi görünüyor. Ben soketi kesmeden bağlantıları hallettim.
Balastları farın sinyal kapaklarına ekledim. Kapağı, balastın soketleri oturacaş şekilde kestim. Balastı
sağlamlaştırmak için kırmızı contadan sürdüm ve kapağı ona yapıştırdım. Balast fara montelenmiş oldu. Alttaki
resimde kapağı ve gazi oluşumun ispatını göreceksiniz. Dremel biraz elimi kesti
Ve far bitti. Camı kapatmadan far tasını ve camı sildim. Mercek kapağını taktım.
Bu da test videosu
http://www.youtube.com/watch?v=bmQXfJk6VAQ&feature=youtu.beBunlarda montaj ve aydınlatma resimleri far sahibinden alınmıştır
Sıkılmadan okudğunuz için teşekkür ederim