Gönderen Konu: Rolanti ayari  (Okunma sayısı 9156 defa)

Çevrimdışı 35EZ349

  • İleti: 459
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo 6n 99 AEE
  • Şehir: İzmir
Rolanti ayari
« : 22 Kasım 2012, 09:33:09 »
Merhabalar daha oncede bahsetmistim rolanti sorunumu ben simdi arabanin rolantisini 900 degil 1000 yapmak istiyorum bu nasil yapilir ben yapabilir miyim ?
I Love PoLo

Logged

Çevrimdışı alper19

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 2284
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rolanti ayari
« Yanıtla #1 : 22 Kasım 2012, 09:56:51 »
niye 1000 yapmak istiyosunuz   ???

Çevrimdışı 35EZ349

  • İleti: 459
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo 6n 99 AEE
  • Şehir: İzmir
Ynt: Rolanti ayari
« Yanıtla #2 : 22 Kasım 2012, 10:13:27 »
Araba ilk calistiginda 1100 ile calisiyor sonra yavas yavas 900 e dusuyor 950 ile 900 arasindaki geciste sapitiyor bu yuzden kelebek temiz adaptasyonu yapili hararet musuru tas gibi ;)
I Love PoLo

Çevrimdışı secoJazz

  • İleti: 80
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rolanti ayari
« Yanıtla #3 : 22 Kasım 2012, 10:18:36 »
hava akış sensörüne de baktırmak lazım... bu tarz sıkıntılar ondan da kaynaklanabiliyor

Çevrimdışı alper19

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 2284
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rolanti ayari
« Yanıtla #4 : 22 Kasım 2012, 10:28:27 »
normalde 1100 calisir 900 e duser buyara kadar hersey normalde niye ole bi sacmalik yapiyo acaba
bu arada kelebegi istediginiz devire ayarliyamiyosunuz diye biliyorm ben

Çevrimdışı 35EZ349

  • İleti: 459
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo 6n 99 AEE
  • Şehir: İzmir
Ynt: Rolanti ayari
« Yanıtla #5 : 22 Kasım 2012, 12:01:10 »
forumda avans ayari ile oynanabildigini okumuştum ama hali ile net bilmiyorum , şimdi arabadaki durum böyle olunca bende bu şekilde bir mantık oluştu eger ben bunu 1000 devire ayarlarsam ve daha alt devirde bunu yaptıgı için sorun çözulmuş olacak belki yakıtı biraz etkileyecek ama muhım degil
I Love PoLo

Çevrimdışı 35EZ349

  • İleti: 459
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo 6n 99 AEE
  • Şehir: İzmir
Ynt: Rolanti ayari
« Yanıtla #6 : 22 Kasım 2012, 12:09:05 »
birde şöyle bir şey buldum ilk fırsatta kontrol edecegim bakalım benim hortum sağlam mı ?


alıntı :
merhabalar arkadaşlar. nadir aralıklarla yaşadığım bir sorunumu kendi imkanlarımla çözüme kavuşturdum ve yardımcı olur düşüncesiyle paylaşmak istedim. hareket halindeyken rolantiye düşünce stop etme sorunu yaşıyordum. özellikle durmak üzereyken vitesi boşa alıp frene bastığımda rolantide küçük bir dalgalanma oluyor ve stop ediyordu araç. bu sorunu çok nadir yaşamama rağmen çözümü için gitmediğim usta kalmadı. servis de dahil bir çözüm üretemedi bu soruna. kimisi lpg ayarlarından dedi kimisi boğaz kelebeği değişecek dedi. defalarca lpg ayarı yaptırdım. boğaz kelebeği temizletip adaptasyon yaptırdım, buji ve kablolarını değiştirdim, hava akışmetresini temizledim, yakıtı aldığım yerleri değiştirdim ama nadir olarak da olsa yapmaya devam etti. son olarak da kendim hava filitresini ve hortumunu sökerek boğaz kelebeğini balata temizleyicisi ile temizlemek istedim. hava filitresi hortumunu sökerken bu hortuma bağlı olan ve motor üst kapağına giren küçük hortumun körük kısımlarından çatlamış olduğunu farkettim. bu hortumun görevi motor üst kapağına ulaşan yağ buharını boğaz kelebine ve dolayısı ile yanma odalarına taşımak ve böylelikle hem havayı bir miktar ısıtmak hem de yanmanın gerçekleştiği odaları yağlamak. (dolayısı ile motorun ömrünü uzatmak) hortum kırık olduğu için ihtiyaç duyulandan daha fazla havayı dışardan alan boğaz kelebeği rolantiyi ayarlayamayarak stop etmesini sağlıyor aracın bunun farkına vardım. bu küçük hortumu bir elektrik bantıyla hava almayacak şekilde sardım ve yerine otutturdum. ve sonuç olarak stop etme sorunu ortadan kalktı ve araba rolantiyi daha stabil bir şekilde ayarlamaya başladı bilginize. ayrıca bu hortumun kırık olması dışardan kirli havanın girmesine ve boğaz kelebeğinin daha çabuk kirlenmesine neden oluyor. aşağıda bu hortumun bulunduğu yeri görebilirsiniz.


I Love PoLo