Gönderen Konu: 6n hortum erimesi  (Okunma sayısı 5976 defa)

Çevrimdışı ycs1907

  • İleti: 24
    • Profili Görüntüle
6n hortum erimesi
« : 07 Aralık 2012, 08:03:25 »
6n 1.4 16v motorum var bu resim arabamın resimi değil ama hortum aynı yerde  bu erime yapmış ne işe yarar ve zararı  veya yararı varmıdır ?


Logged

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: 6n hortum erimesi
« Yanıtla #1 : 07 Aralık 2012, 07:43:29 »
O hortum manifolt üzerinde oluşan sıcak havayı yanma odasına çekerek aracın daha çabuk ısınmasını sağlamak amacıyla yapılmış. O hortum olmasa da aracınız gayet normal çalışır.

Çevrimdışı KaRaKaN61

  • İleti: 99
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n hortum erimesi
« Yanıtla #2 : 07 Aralık 2012, 10:53:12 »
O hortumu söksende olur, sadece motorun isinmasi degil, gaz kelebeginin donmamasi icinde.

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: 6n hortum erimesi
« Yanıtla #3 : 07 Aralık 2012, 12:22:21 »
O hortumu söksende olur, sadece motorun isinmasi degil, gaz kelebeginin donmamasi icinde.

Hocam boğaz kelebeği zaten araç çalıştıktan sonra donmaz. İlk çalıştırmada da manifoltun üzerinde ki hortum hemen sıcak havayı boğaz kelebeğine gönderemez. Yani boğaz kelebeği donsa bile o zaman aracı rölantide çalıştırıp metalin yapışan kısmının ayrılmasını beklerken o hortumun boğaz kelebeğinin donmasını engelleme amacı nerede kalıyor?

Çevrimdışı alyekrm

  • İleti: 247
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n hortum erimesi
« Yanıtla #4 : 07 Aralık 2012, 13:34:06 »
fotograftakı arac 1.4 16 valve mı ?

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: 6n hortum erimesi
« Yanıtla #5 : 07 Aralık 2012, 14:46:45 »
fotograftakı arac 1.4 16 valve mı ?


Hocam arkadaş ''1.4 16V motorum var bu arabamın resimi değil ama hortum aynı yerde'' yazmış. Yanlışlık olmasın

Çevrimdışı KaRaKaN61

  • İleti: 99
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n hortum erimesi
« Yanıtla #6 : 07 Aralık 2012, 17:44:22 »
Hocam boğaz kelebeği zaten araç çalıştıktan sonra donmaz. İlk çalıştırmada da manifoltun üzerinde ki hortum hemen sıcak havayı boğaz kelebeğine gönderemez. Yani boğaz kelebeği donsa bile o zaman aracı rölantide çalıştırıp metalin yapışan kısmının ayrılmasını beklerken o hortumun boğaz kelebeğinin donmasını engelleme amacı nerede kalıyor?
Sen oyle zannet. Fabrikadan iyi biliyor bizim millet her zaman.  ;D

Ordan gecenin havanin suratiyle ilgili... Simdi sana anlatana kadar.....
« Son Düzenleme: 07 Aralık 2012, 17:46:51 Gönderen: KaRaKaN61 »

Çevrimdışı ak8624

  • İleti: 499
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n hortum erimesi
« Yanıtla #7 : 07 Aralık 2012, 19:20:30 »
Selamlar
O borunun erimesi mumkun deildir. cunku ısıya dayanıklı alımınyum ve kagıttan uretılmıstır. Sonradan farklı bisey takılmıssa olabilir.
Bu borunun amacı aracınızı ılk calıstırdıgınızda (motor soguk oldugunda) motora gıren hava mıktarını kısıp motorun ısınana kadar kı olan zamanda zengın calısmasını saglayıp motorun cabuk ısınmasını saglar.
Bu islemide manıfoldan cıkıp dıger boruya baglantıgı kısımın ıcınde kapak var o kapak gelen havanın sıcaklıgına gore kısılıp acılır.
(Resımde gorunen T gibi olan plastık parcanın ıcınde)
1.Arac VW 1302S           1972-----3.Arac VW Golf Cl  Mk2  1984
2.Arac VW Golf Gti Mk1  1981-----4.Arac VW Jetta C Mk1  1982

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: 6n hortum erimesi
« Yanıtla #8 : 07 Aralık 2012, 22:12:25 »
Sen oyle zannet. Fabrikadan iyi biliyor bizim millet her zaman.  ;D

Ordan gecenin havanin suratiyle ilgili... Simdi sana anlatana kadar.....

Hayırdır VW fabrikasında mı çalışıyorsun? Boğaz kelebeği donan bir aracı çalıştıramazsın zaten. Hava girecek yer kalmayacak + kendi kendine kelebeğe pozisyon veremediği için stop edecek.

Çevrimdışı alyekrm

  • İleti: 247
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n hortum erimesi
« Yanıtla #9 : 07 Aralık 2012, 23:50:39 »
Hocam arkadaş ''1.4 16V motorum var bu arabamın resimi değil ama hortum aynı yerde'' yazmış. Yanlışlık olmasın
pardon hocam :)

Çevrimdışı ycs1907

  • İleti: 24
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n hortum erimesi
« Yanıtla #10 : 08 Aralık 2012, 00:07:44 »
sabahları aracım donuyor heralde zor calısıyor   bu yüzdenmi acaba ?
ek olarakta klimadan yanık kokusu gelıyor bu hortumdan kaynaklanırmı acaba ?

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: 6n hortum erimesi
« Yanıtla #11 : 08 Aralık 2012, 08:52:06 »
sabahları aracım donuyor heralde zor calısıyor   bu yüzdenmi acaba ?
ek olarakta klimadan yanık kokusu gelıyor bu hortumdan kaynaklanırmı acaba ?

Hocam yağ kaçağı var mı herhangi bir yerde? Belki ondan yapıyordur. Polen filtresini kontrol ettiniz mi? Belki kötü durumdadır.

Çevrimdışı atego

  • İleti: 1085
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n hortum erimesi
« Yanıtla #12 : 09 Aralık 2012, 13:14:14 »
sabahları aracım donuyor heralde zor calısıyor   bu yüzdenmi acaba ?
ek olarakta klimadan yanık kokusu gelıyor bu hortumdan kaynaklanırmı acaba ?

Sabah ilk çalıştırmanın o boruyla ilgisi yok. Sadece motorun soğukken biraz daha çabuk ısınmasını sağlar, başka bir görevi yok. Ben iptal ettim, 1-2 dk geç ısınsın önemli değil benim için :) Geç çalışmanın muhtemel nedenleri eski yağ, ömrü tamamlanmış bujiler, ömrü dolmaya yakın benzin pompası, ateşleme problemi ya da ayar bozukluğu, zayıf akü. Bir sürü sebebi var, bulmak kolay değil. Koku için de karterden filtre kutusuna giren siyah boruda herhangi bir yırtık, çatlak var mı kontrol edin. Varsa orayı ya iyice bantlayın ya da boruyu yenisi ile değiştirin.

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n hortum erimesi
« Yanıtla #13 : 09 Aralık 2012, 13:34:30 »
bu hortumu kısın takın yazın cıkartın....

dızellerdekı egr mantıgı vardır bunda...
Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.