Gönderen Konu: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU  (Okunma sayısı 43047 defa)

Çevrimdışı ismlakts

  • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« : 09 Aralık 2012, 22:56:20 »
ARAÇ 1982 MODEL MK1 1.6 GTI

araç gebzeden tamamen sorunsuz diye alındı ankaraya gelirken boludan sonra teklemeler başladı öyle böyle ankaraya geldik

ostim de ATOM vw götürlüp subaplar sekmanlar alttakım kol yatakları dalga kıran vs degişti kısacası motor yapıldı

bu işlemlerden sonra araçtaki agır teklemeler ( sanki yolda giderken vurduruyormuşşsunuz gb oluyor) düzeldi fakat 2.5 - 4 bin devirleri arasında bir tutukluk oluyor

aracı gebzede denerken bu tutukluk yoktu ama radyatör hortumu delikmiş su atıryordu bunun eklektirik aksamına bir sorun çıkarması mümkün olabilir mi

ikinci olarak hava akış metresi ve yakıt distiribitöründen ne kdr da ayarlasa ya rolanti yüksek kalıyor ki aldıgımızda zannedersem rolanti çok yüksekti bu yüzden

 de araba iyi gidiyordu ve tekleme yoktu ( ufak bir hile olabilir :):) )  ayarı açınca tekleme yok gidişi çok iyi fakat usta bu normal degil diyor normal ayarına

getirdiginde rolanti sesi gayet normal yüksek gelmiyor fakat araç ısınınana kdr tekleme yapıyor (yukarıda bahsettigim teklemeyi) ısınıncada rolantide düşüp

 stop ediyor

ustanın süpeleri :) 1-) bu arabayı nerden buldun git caya at da gel :D
                              2-) benzin pompası yakıt yetiştremiyor
                              3-) hava akışmetre yakıt distirbitörü ( ustanın rolanti ayarı yaptıgı yer ) arızalı

benim şüpelerim :D  arabayı çırıl çıplak soyup herseyini yeniden yapmadan adam olmaz

06 pp 351 eg motor (lanetli motor) ha bide sanzuman aldıgımız arkadas ff bilmem ne bişiler söyledi tam bilmeiyorum 1-3-R rastgele canı hangisine isterse ona giriyo güçlü hislere ihtiyacınız var bu sanzumanı kullanan arkdaslar var mı normal midir hislere göre vites geçişleri

bazen ışıkla kalkarken öne diye arkaya gidiyom çözümü buldum genelde 2 ile kalkıyorum :)

DAS AUTO :P :R :bekleriz:
Al basına belayı

Logged

Çevrimdışı chemisamet

  • İleti: 932
  • DAS AUTO
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2000 Bora 1.6 SR
  • Şehir: İstanbul
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #1 : 10 Aralık 2012, 00:20:23 »
kardesım o kadar övuyorlardı bızde oyle bılıyorduk ınsaallah daha fazla bır sıkıntı cıkmaz  :saygılar

Çevrimdışı ismlakts

  • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #2 : 10 Aralık 2012, 00:31:20 »
şimdi baktım biraz golf 3 erdede oluyormuş 2500 - 3000 devir araların da kimi diyor tevzi makarası kimi diyor yakıt distirbiötürü kimisi diyor subaplar yanık

subaplardan olacagını sanmıyorum motor sıfırlandı çünkü

bujiler ve kablolar da çok iyi



Al basına belayı

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #3 : 10 Aralık 2012, 01:36:51 »
Aramıza hoş geldin önce, aracı İstanbul VAG Meeting de kullanma fırsatım olduı arada gaz teli takılı kalıyordu başkada bir sıkıntı görmedim çalışması rölentisii olsun gayet iyiydi ben kullandıgımda tabi bu söyledigim 2,5 yıl kadar önceydi şuan anlattıgın kadarıyla arada bayagı oynamalar olmuş gibi İnşallah en kısa sürede düzene sokarsın  :) Bende FF şanzıman kullanıyorum benim tek sıkıntım 5, vitese geçişte oluyor ve biraz boşluk var başka türlü anlattıgın kadar kötü bir durum yok anlattıgın kadarıyla senin sıkıntın şanzımandan degil ara kollarda,kollarda çok boşluk var bu arada yakıt durumun nasıl  aracın gidişi düşük yakıt yüksekse mengentailer ayarın bozuk olabilir  :tamamdir
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı ismlakts

  • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #4 : 10 Aralık 2012, 02:06:05 »
vallahi şöyle anlatayım benim göstergeler bozuk hep korkuyorum ama km de 50 krş öldürmez yani gidişide dedigim gb gebzede çok iyidi fakat o zmn rolanti yüksekti usta şimdi de çok mu kısta anlamadım yine ii fakat gebzedeki gb gitmiyor

hep korkuyorum yolda kalmaktan sürekli bir yerlerde stop ettigi için bagajda bidon var gerçi motor yapıldıktan sonra o sorunlar ortadan kalktı durduk yere stop etmiyor
sizdede viraj dönerken stop etme var mı acaba ben oto kiralamacıyım ilk defa demeyim de daha öncede 1970 pntiac vardı o bile bunun kdr sorun çıkartmadı bu tip arabaların sorunları pek fazla analiz edemioz forumda bazı arkadaslar var vallahi ustalardan iyi
Al basına belayı

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #5 : 10 Aralık 2012, 02:41:57 »
Ben aracımı enjeksiyondan karburatör sistemine çevirdim ama kısmetse yakın zamanda tekrarda enjeksiyona geçiş yapıcam bu GTI'larda viraj dönerken silkeleme yaptıklarını söylüyorlar ama stop ettiricek kadar degil büyük ihitmalle ayarlarınız yeterli düzeyde degil çünkü saglam sistemli çalışan bir GTI km'de 5O yakmamalı  :tamamdir
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı satarfaction

  • İleti: 177
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #6 : 10 Aralık 2012, 03:02:10 »
bende eg k-jet parçaları var gerektiğinde denemen gerekirse yardımcı olurum

Çevrimdışı ismlakts

  • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #7 : 10 Aralık 2012, 03:39:37 »
senin araç km de ne yakıyor benzinde kullanıyoruz biz tüp yok

parça satan arkadas sorunun nerde oldugunu bir bulsak seninle iletişime gececegim :)

havaakışmetre
benzin pompası
ve dreksyonda %25 boşluk var drksyon kutusu bana fiyat verebilirmisin sıfır ikinciel
Al basına belayı

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #8 : 10 Aralık 2012, 03:50:00 »
Ben basmadan 6O kuruş falan yakıyorum bendede tüp yok hiç takmadım takmamda  :tamamdir
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı satarfaction

  • İleti: 177
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #9 : 10 Aralık 2012, 04:05:17 »
fiyat önemli değil sen sorun nerden onu bulmaya bak..k-jet'e lpg takmak isteyenler blos taksın...blos lu performans a bir örnek

http://www.youtube.com/watch?v=FEiFaMUp5wU
« Son Düzenleme: 10 Aralık 2012, 04:14:13 Gönderen: satarfaction »

Çevrimdışı ismlakts

  • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #10 : 10 Aralık 2012, 04:19:53 »
tamm o zmn ben de az yakıyor sandım :D
abi sorunu tek tek parca degiştirecez öyle cözecez galiba
birde tevzi makarası falan yazmışlar forumda
bu tip sorunları yasayıp çözen arkadaslar umarım yardımcı olurlar
Al basına belayı

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #11 : 10 Aralık 2012, 04:26:29 »
Malesef karburatörlü sistem daha çok yaktırıyor enjeksiyon hem daha performanslı hemde yakıt konusunda üzmüyor tabi ayarları düzenliyse  :) Valla anlattıgın problem pek elektriksel bir arızaya benzemiyor  :-\
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #12 : 10 Aralık 2012, 17:55:21 »
O sistemi bızıklattıkça sorunların artar.. Motor yapılmış araca kesin yanlış takılan bişey var tabi aracı aldığın zaman ile motor yapıldıktan sonraki sorunlar farklı ise..  Mengenteilerın ayarını söyle ustana çok bızıklamasın sonra bidaha çalışmaz hale gelir tr yi dolaşırsın usta ararken.

 Hava akışmetre diye bir sistem yok k-jet te..  Ek hava valfi ile ek benzin regulatörü vardır bunlarda Jikle görevi görür sistemde.. Yani motor ısınana kadar ek hava ve benzin sağlar sisteme bu 2 birime sabit 12 volt gelmesi gerek eğer bu voltaj gelmesse sistem doğru çalışmaz.  bu 2 parçayı kontrol edin.. Motor soğukken 1200-1300rpm olacak bu birimler ek yakıt ve havayı 1-2dk da kesmeye başlar ve rolantin 900-1000rpm gelecek... 

 Motor yapılmış birde sente ayarı önemli, GTI makinada motor soğukken sente ayarı yapılmaz aklınızda olsun. Motor içi su sıcaklığı 75c+ olacak ve devir 4500 de iken volandan tabancalanacak.
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı ismlakts

  • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #13 : 10 Aralık 2012, 18:30:40 »
Valla yazdiklarin cok mantikli simdi ben bunlari ustaya soylesem kim soyledi dicek falnca yerde bir arkadas dedi diyince gotur ona bi baksin diyor
Kardes busoylediklerini aynn bir bir soyleyecm umarim yapar
Ostimde atom vw motortamamen yapildi motorla ilgili bir sorrin degil ama devir gostergesi yalnis oldugu icin rolantiyi sese gore ayarliyor usta torna vida sokulan yerden
Gosterge tam gaz yapinca devir saatini asiyor
Once gostergeyi bir degistireyim acaba tamir olur mu
Al basına belayı