GTI ımda bende çok sorun yaşadım ve yaşadığım sorunları ensonunda kendim bulup hallettiğimde anladımki aracımın başına gelenlerin hepsi usta hatalarındandı.
2005 te GTI ımı aldığımda saat gibiydi makinası istanbuldan memleketime gelene kadar yollarda f16 ı gibi gidiyordum.. İstanbuldan erdeğe geldiğimde birazcık homurdanmaya başlamıştı başta çok korkmuştum ama sağolsun almanyada uzun yıllar araba ustaşığı yapıp emekli olup dönen bir abim vardı ona hemen götürdüm baktı normal dedi bu mekanik enjeksiyon minicik bir ayarla normale döndü..
Almışız GTI ı dururmuyuz ışıklarda roketlemeler uzun yolda dip gaz falan filan bigün Pego GTI ın sahibinin gazına gelip birkaç tur kalkış kapışmalarında emme manifold contamı yaktım ve ilk ustalarla cebelleşmem başladı. Alt tarafı emme contası ama sanayide hangi ustaya gittiysemde motor gitmiş cevabı almam ve ısrarla rolentide ve alt devirlerde araç 3 silindire düşüyor 2500 devirden sonra köpek gibi gidiyor demem rağmen doğru teşhis konulaması bandırma sanayisinden 2 silindir ile erdeğe dönüş falan derken erdek sanyisindede bir almancı ustaya denk gelmemle olay şöyle gelişti Yav a.q hava alıyo ama nerden a.q demesi ustanın ve o hava alan yerin 2 bira ve bir şişe su ile bulunması ile bağlanmıştı
Ama en büyük ip aracı restorasyona soktuktan sonra koptu.. Herşey bitti kaportacı aracı, Motorcu motoru, Elektrikçi tesisatı topladı ama araba 4-5 sn çalışıp stop ediyor belki yüzlerce kez marş basıldı ama nafile. Aracı kurtarıcı ile erdekteki ustama götürdüm oda birkaç denemeden sonra yeter bu aracın kartelinde yağ kalmamıştır basma dediği dün gibi kulaklarımda.. O da herşeyi kontrol etti hatta benzin regulatörü bile almıştım ama tık yok. En sonunda dediği laf bu a.q sistemi hava alıyor biyerden ama nerden
Tamam dedim busefer bi kasa biraya çözülcek bu
ama yok nafile busefer artık motor dağıtalacak sanırım derken benzin pompası ile depo arasındaki o kısacık borunun aşırı kıvrıklı ve söküldükten sonraki kocaman yarığını görünce bir gece pavyon kapatacaz artık dediğimi hatırlıyorum
Tamam dedik olay bitti araba çalıştı gidiyomu gidiyor birkaç ay kullandık ama rölenti düzensiz kafasına göre güç kayıpları teklemeler birtürlü motorun sağlıksız çalışmaları beni çileden çıkardı. Usta elektrik tesisatında sıkıntı var sen elektronikçisin senin bunu bulman lazım demişti bende komple elden geçirmiştim tesisatı ama genede yok yok bi düzen tutmuyor. Almanyadan komple K-Jet getirdim onu taktım gene değişen yok. Motor soğukken herşey normal ısınınca stop edersen çalışmak bilmez çalışsada çok benzin yakaıyor ve güç düşük..
En sonunda bütün k-jet sistemini araştırdım ne nedir ne işe yarar artık yeni bir jetronik ustası doğuyordu teoride herşeyi öğrenmiştim artık pratiğe dökülmesi gerekiyordu. Elimde alet edevatlar. Bar metreler ohm metreler falan evin bahçesinde sistemi kontrol etmeye başladım ve bulduğum o ifacık sorun benim aylarca çektiğim ızdırapların üzerine yaraya tuz basma gibi olmuştu BENZİN REGULATÖRÜNE 12v verilmemişti, İnanın bana okadar önemli bir noktaki bütün sistemi altüst ediyordu..