Gönderen Konu: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU  (Okunma sayısı 42675 defa)

Çevrimdışı cavanozz

  • İleti: 1666
  • Can
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: MK III Sportline, MK I GTI, MK IV Pasific, Passat SW 1.4 TSI Comfortline, Sharan 1.9 TDI Highline
  • Şehir: İstanbul
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #84 : 08 Ocak 2013, 10:52:21 »
haberim yok, olabilir yani yapılabilir, bu işler derya gibi, neler neler yapılır bi bilseniz ooooo :)

aracı tamamen orjinal toplamak farklı bir konu, onun uğraşıda farklı heyecanıda farklı harcaması da farklı :)
zevkler renkler olayı yani..
ben önceki postlardan birindede bahsettiğim gibi düşünce yapısı olarak farklıyım orjinalcilerden..
ben daha fazla nasıl güç alınır derdindeyim :)
orjinalcilere tabii ki lafım yok, vardır kapalı garajı, uğraşır zevk alır, amacı ve hedefi fabrikanın ürettiği şekle getirmektir aracı o bambaşka bi mevzu yani..

ben hem günlük binilebilecek hemde fabrikasyon haline göre çok daha güçlü ve "esnek" yapıların peşindeyim..


seni anlayabiliyorum, tamamen güç odaklı hareket ediyorsun. haklısın günümüz şartlarında şuanki k-jet gücü yetersiz.  ama şunu da belirtmekte fayda var bu zamanda taş gibi bir k-jetli mk1 kalmadı.  piyasada çok fazla sağlam k-jetli gti'lar olsaydı.  senin gibi düşünen "bu güç yetersiz" diyebilen insan sayısı fazla olacaktı.  bu araçlar 5 parmağı geçmeyecek kadar az olduğu için k-jet şu zamanda tartışılması, uğraşılması, emek ve para harcanması gerektiğini düşünüyorum.  :)
yeni yine yeniden..!! 8)

Logged

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #85 : 08 Ocak 2013, 11:12:42 »
 3-5 yılda sorun çıkartacak elektronik sistem yerine temiz bakımlı k-Jet olsun 30 sene çalışsın :D :D bana yeter.  Elektronik enjektörün ömrü nekadar k-jet in enjektörünün ömrü nekadar..  Yok boğaz kelebeği yok akışmetre derken ipin ucu yağlı kazık..  Mekanik olsun k-jet olsun az yaksın çok kaçsın sonuçta günlük kullanıyoruz kalkıpta rally yada drag lara gitmiyoruz...  1600cc EG 110 PS K-Jet 5x FF şanzıman 110km sabit sürat ile 100km de 97 oktan 5.5 litre benzin tüketiyordu varmı bunun daha ötesi.  :tamamdir

 
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı cavanozz

  • İleti: 1666
  • Can
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: MK III Sportline, MK I GTI, MK IV Pasific, Passat SW 1.4 TSI Comfortline, Sharan 1.9 TDI Highline
  • Şehir: İstanbul
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #86 : 08 Ocak 2013, 11:58:59 »
3-5 yılda sorun çıkartacak elektronik sistem yerine temiz bakımlı k-Jet olsun 30 sene çalışsın :D :D bana yeter.  Elektronik enjektörün ömrü nekadar k-jet in enjektörünün ömrü nekadar..  Yok boğaz kelebeği yok akışmetre derken ipin ucu yağlı kazık..  Mekanik olsun k-jet olsun az yaksın çok kaçsın sonuçta günlük kullanıyoruz kalkıpta rally yada drag lara gitmiyoruz...  1600cc EG 110 PS K-Jet 5x FF şanzıman 110km sabit sürat ile 100km de 97 oktan 5.5 litre benzin tüketiyordu varmı bunun daha ötesi.  :tamamdir


istanbul da 500 ps aracın olsa neye fayda  :D
yeni yine yeniden..!! 8)

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #87 : 08 Ocak 2013, 17:48:42 »
MK-1 GTI'da bende K-Jetronik ten yanayım vakit-nakit-ustan varsa yada ustan kendisiysen bence uğraşması ve kullanılması çok zevkli ve 110 HP gayet yeterli Can abinin dediği gibi TR'de 600 HP araban olsa ne fayda her yer radar vs gerek yok benzin düşer makul bir fiyata o zaman kimse K-jet kullanmaz herkes WEBER'e döner benim imkanım olsa 1 dakika düşünmem direk oturturum çift yatık WEBER ortaya da düzgün bir susturucuyla gürül gürül gezerim ama bu benzin zamları nedeniyle ustan varsa K-Jet kullanmak daha mantıklı geliyor bana  :tamamdir
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #88 : 08 Ocak 2013, 20:53:41 »
seni anlayabiliyorum, tamamen güç odaklı hareket ediyorsun. haklısın günümüz şartlarında şuanki k-jet gücü yetersiz.  ama şunu da belirtmekte fayda var bu zamanda taş gibi bir k-jetli mk1 kalmadı.  piyasada çok fazla sağlam k-jetli gti'lar olsaydı.  senin gibi düşünen "bu güç yetersiz" diyebilen insan sayısı fazla olacaktı.  bu araçlar 5 parmağı geçmeyecek kadar az olduğu için k-jet şu zamanda tartışılması, uğraşılması, emek ve para harcanması gerektiğini düşünüyorum.  :)


bende szi anlıyorum sorun yok :)
zaten derdi full orjinal araba olanın orjinal dışında civata bile kullanmama isteği olur, normaldir..
o farklı bir olay ;)

3-5 yılda sorun çıkartacak elektronik sistem yerine temiz bakımlı k-Jet olsun 30 sene çalışsın :D :D bana yeter.  Elektronik enjektörün ömrü nekadar k-jet in enjektörünün ömrü nekadar..  Yok boğaz kelebeği yok akışmetre derken ipin ucu yağlı kazık..  Mekanik olsun k-jet olsun az yaksın çok kaçsın sonuçta günlük kullanıyoruz kalkıpta rally yada drag lara gitmiyoruz...  1600cc EG 110 PS K-Jet 5x FF şanzıman 110km sabit sürat ile 100km de 97 oktan 5.5 litre benzin tüketiyordu varmı bunun daha ötesi.  :tamamdir

 

abi elektronik injeksiyonla daha da az yakarsın ;)
yakıt konusunda k-jet elektronik injeksiyonu asla yakalayamaz.. o konuda emin olun :)

birde sorunsuzluk olayı var, bence efi daha sorunsuz..
bir kere standalone beyne geçtiğinizde araba siz nelerle çalışmasını isterseniz ve nasıl çalışmasını isterseniz o şekilde çalışır..
ama k-jette öyle mi?
tabiki değil :)
warm-up regülatör bozulur, hadi orjinalini ara ki bulasın, kaç senelik malzeme, aldığınında sorun çıkarmama ihtimali tartışılır.. gibi :)
yani k-jette orjinal parçaya mahkumsunuz, dışına çıkamazsınız..
ama stand alone beyin olunca, herşey inanılmaz esekleşiyor..
mesela ben maf kullanmayacağım aracımda, bozulma ihtimali yüksek bi zımbırtı ve pahalı..
gaz kelebek sensörü yani tps ve map (manifold hava basıncı) sensörü kullanıcam..
öylece k-jet gibi istanbuldan ankaraya geldiğimde arabam zengine düşmeyecek, yada tam tersi durumda fakire..
rakıma otomatik kendi kalibre olacak vs vs.. ;)
yani efi inanılmaz avantajlı..
standalone beyinde hiç bir zaman sensörlerde vs bir markaya veya bir modele bağımlı değilsiniz..
istediğiniz sensörü takın kalibre edin devam edin ;)
 

MK-1 GTI'da bende K-Jetronik ten yanayım vakit-nakit-ustan varsa yada ustan kendisiysen bence uğraşması ve kullanılması çok zevkli ve 110 HP gayet yeterli Can abinin dediği gibi TR'de 600 HP araban olsa ne fayda her yer radar vs gerek yok benzin düşer makul bir fiyata o zaman kimse K-jet kullanmaz herkes WEBER'e döner benim imkanım olsa 1 dakika düşünmem direk oturturum çift yatık WEBER ortaya da düzgün bir susturucuyla gürül gürül gezerim ama bu benzin zamları nedeniyle ustan varsa K-Jet kullanmak daha mantıklı geliyor bana  :tamamdir

weber nedir allah aşkına?
k-jet weberden çok daha iyidir..
weber dediğin tarhin tozlu sayfalarında artık..
weberin ayarı ne sıklıkla bozulur haberin varmı?
soğuk havada marş yapmak nedir weberle biliyormusun :D
ayrıca weberle güç alman için yüksek sıkıştırma ve dereceli egzantrik şart..
yoksa güç müç alınmaz ondan..
sadece üsrt devirlerde biraz.. ötesi yok emin ol..
ayrıca weber zaten kendi kaç para, ayarlayacak ustası dert, ikide bir ayarı kaçacak.. ona göre manifold yapacaksın, bi şekilde en azından piston degiştirip yüksek sıkıştırma elde edeceksin.. dereceli egzantrik takacaksın.. yüksek devir dönmek için yay sapka seti alacaksın.. bunları da geçtim avans var daha.. asıl orası zulüm weber le.. ha daha runnerlar var, kim hesaplayacak runner ları?
weber dediğin ses ya, gerisi yalan.. sadece tahrik edici sesi var :)

ayrıca benden sana tavsiye, webere dünya para bayılacagına git motorsiklet karbüratörü al ;)
en azından dünta para bayılmazsın webere..
4 boğaz karbüratörlü 1000cc lik motorsiklet karbüratörleri var, bildiğin weber işte..
hem de webere göre komik rakamlara satın alırsın..
ustasını bulup ayarlatırsan (jet ayarı vs vs) weberin sesini aynen elde edersin..
ama dediğim gibi, bunlarla güç alman için saydığım malzemeler şart..
zaten otur sakn kafayla bi hesap yap, bu iş standalone bayin fiyatını geçer..

nerden biliyorsun diye sorarsan, aynı düşünce eçen sene bende de vardı :D
benden sana araştırması yapılmış bir tavsiye bunlar..

ha ayrıca,
ben stand alone beyin yapıcam arabama..
werner emmesi ile kullanıcam, eğer olur da eme yetersiz gelirse itb yapıcam.. (senin weberde gördüğün gibi 4 boğaz olayı yani)..
alıcam hayabusa yada 1000 lik bi motorun (injeksiyonlu 4lü gaz kelebeğini) itb sini takıcam..
bu kadar basit ;)

şimdi anlatabiliyormuyum stand alone beyin oluca olay ne kadar esnekleşiyor ;)
hem avans derdi olmayacak, hem soğuk marş derdi..
sorunsuz sıkıntısız..

ha buarada bir şey daha yazayım..
biraz uzun oldu ama kusura bakmayın..

mesela lpg alunca arabada, sizin arabanız kendinden efi yani elektronik injeksiyonlu olsa bile lpg yi hiçbir zaman tam randımanlı yakamazsınız..
ya alt devirleriniz verimli üst devirleriniz verimsiz olur ya da tam tersi..
çünki lpg nin avansı yakıt olarak benzinden farklıdır..
bununla ilgili bir makale de var elimde ama başka bir forum sitesinde olduğu için ekleyemiyorum, ilgilenenlere pm atabilirim linki..
ama stand alone beyine geçis yaparsanız, dual map vardır, yani çift harita..
birinci haritayı benzine göre yazdırırsınız, tamamen benzin odaklı ve benzin avans değerlerine göre, ikinci haritayı lpg ye göre..
ikisini de tam verimde yakarsınız..

yeter yau yoruldum daha da yazmayacam :D ahahah :D
« Son Düzenleme: 08 Ocak 2013, 20:55:18 Gönderen: erdem325 »

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #89 : 08 Ocak 2013, 21:05:48 »
 Benim yazacaklarımı yazmışsın erdem weber konusunda.  K-Jet i çoklu karb sisteme tercih ederim. Bide işin içine egzantirik falan girince k-jet ile yap dahada yüksek sonuçlar elde edilir..  Zaten zamanında rally lerde vw kendisi çoklu karb yerine bosh yerine zenith dağıtıcıyı ve yüksek değer egzantirik uyguluyordu..

 Jetroniğin parça olayıda TR de çıkma uygun fiyat, yok illa sıfır alıcam dersen bosch dist. faiş fiyatlarla getiriyor. 2006 da warmup a 250€ istemişlerdi mesala. 100 tl ye oto veyselden çıkmasını almıştım bide k-jet sorunlu senin demişti bir usta ebay.de den 16€ k-jet almıştım.  Orj olsun TR de olsun diyorsan imkanlar böyle.
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: MK1 - 1.6 GTI TEKLEME SORUNU
« Yanıtla #90 : 08 Ocak 2013, 21:23:37 »
Benim yazacaklarımı yazmışsın erdem weber konusunda.  K-Jet i çoklu karb sisteme tercih ederim. Bide işin içine egzantirik falan girince k-jet ile yap dahada yüksek sonuçlar elde edilir..  Zaten zamanında rally lerde vw kendisi çoklu karb yerine bosh yerine zenith dağıtıcıyı ve yüksek değer egzantirik uyguluyordu..

 Jetroniğin parça olayıda TR de çıkma uygun fiyat, yok illa sıfır alıcam dersen bosch dist. faiş fiyatlarla getiriyor. 2006 da warmup a 250€ istemişlerdi mesala. 100 tl ye oto veyselden çıkmasını almıştım bide k-jet sorunlu senin demişti bir usta ebay.de den 16€ k-jet almıştım.  Orj olsun TR de olsun diyorsan imkanlar böyle.

abi eğer biz orjinallik tartısışorsak ben k-jet e hiçbir şey demiyoorum :)
yani olay o noktaya gelmesin kesinlikle aman :)
orjinalciler için zaten adı üstünde herşeyin orjinali makbuldür..
ben o konuda kesinlikle bişey demiyorum :)

ama olay motorda verimi artırmaksa efi k-jetten çok üstün..
k-jet evet ilginç ve hoş bi sistem ama artık çok eskidi..
çok fazla sorun veriyor..
dilinden anlayan da yok doğru düzgün..
evet yurtdışı fiyatları daha makul ama alıp satmadığınız yani binmek için aldığınız ve sevdiğiniz araçlarda toplama vurunca k-jet aslında daha pahalı bi sistem..
standalone da dediğim gibi istediğin parçayı tak, sorun yok..

zamanında rally lerde evet k-jet üstündü, o zamanki teknolojide zaten k-jet tartışmasız başarılıydı..
mercedes te kullandı k-jeti mesela rally arabalarında..
ama artık değil :)