bu arada ustte yazmissiniz simdi farkettim, sanzumaniniz 2Y imis..
2Y 1.8 16v kr moroun sanzumanidir..
yani benim motorumun sanzumani
simdi ben size iki sanzuman arasindaki farklari anlatayim musadenizle..
oncelikle iki sanzumanin oranlarini tek tek yazayim..
sanzuman kodu 4T / 2Y
son disli orani(fina drive ratio) 3.667 / 3.667
1.vites disli orani 3.455 / 3.455
2.vites disli orani 1.944 / 2.118
3.vites disli orani 1.286 / 1.444
4.vites disli orani 0.909 / 1.129
5.vites disli orani 0.745 / 0.912
simdi oranlar belki karisik birsey gibi gelebilir, ben size birde sanzumanlarin yapacagi hizlardan bahsedeyim, hem baskalarida faydalanmis olur, hem de daha da aciklayici olur.
oncelikle her iki aracin da 195 50 15 lastik kullandigini ve her ikisininde max. 6500 devir dondugunu varsayalim..
buna gore iki sanzumaninda her viteste yapacagi maksimum hiz
sanzuman kodu 4T / 2Y
1.vites 55.6 km/h / 55.6 km/h
2.vites 98.8 km/h / 90.8 km/h
3.vites 149.5 km/h / 133.1 km/h
4.vites 211.6 km/h / 170.2 km/h
5.vites 258 km/h / 210.9 km/h
arada ucurum var
ben kendi aracimla 8000 ustu donmeyi planliyorum motoru yapinca, bu demek oluyor ki ben 5. viteste 8000 donsem aracim yaklasik 317.5 km/h hiza den geliyor
benim icin bu denli uzun bir sanzuman iste bu yuzden..
siz kendi aracinizla 4t ile 5.viteste 4500 donerseniz eger (ki arainiz 4500 donuyor olmali zaten) 178.6 km/h hiza denk gelir..
bu sizin icin olmasi gereken oran zaten
su anda olan durum ise ikimiz icinde sakincali, siz araciniza gore cok kisa bir sanzuman kullaniyorsunuz, bu size olzellikle uzun yolda epey fazla mazot yakmak olarak geri doner..
ben ise olmasi gerekenden cok uzun bir sanzuman ile motorumu inanilmaz yoruyorum, motoru yukledigimde ise bu bana yuksek egt sonucu piston erimesi ve sibop bozulmalari olarak geri doner ..
daha ne yazayim