Gönderen Konu: Şanzıman mı? Pompamı?  (Okunma sayısı 20079 defa)

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #28 : 19 Aralık 2012, 14:29:11 »
tamam o zaman, ben o zamana kadar sanzumanla ilgili bir degisim yapmaz isem eger takas isini degerlendirelim sizinle..

Logged

Çevrimdışı teyyomk2

  • İleti: 191
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #29 : 19 Aralık 2012, 14:31:25 »
Birde 4 tile bana verdiğiniz oran 178 km. O oran bile az değilmi ben 200 km çevirebilir şanzumanı değiştirince diye hesaplıyorum ama. Şuan zaten 150 çeviriyor.
Tayyar GürmaN

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #30 : 19 Aralık 2012, 14:42:23 »
kadranda 180-185 arasi bisey gorursunuz..
hangi td golf fabrikadan ciktigi haliyle 200 yapiyorki :)

Çevrimdışı teyyomk2

  • İleti: 191
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #31 : 19 Aralık 2012, 14:45:38 »
Vala ben yapabilir diye bir düşüncem vardı çünkü hafif bir araç muallakta kaldım şimdi:)
Tayyar GürmaN

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #32 : 19 Aralık 2012, 14:57:31 »
fabrika verilerine ulasirsaniz eger kendinizde gorursunuz :)
ben 160 yada 170 km gibi hatirliyorum fabrikasyon son hizini..

bir de golf 2 cok da hafif sayilmaz..
sirf bu yuzden kendi kendime acaba mk1 mi alsaydim diye soruyorum bazen..

4t ile yada 5 ileri herhangi bir dizel sanzumani ile 4500 devirde 195 50 15 lastikle yapacaginiz hiz budur yani dahada artmaz..
artmasi icin fazladan devir donmeniz lazim..
pompadan biraz daha devir acip, birazda fazla boost basarsaniz olabilir ama..
aslinda elinizin altinda td makine var, ben size ozelden bi link atayim, onu bi inceleyin..
o motorla neler yapilabilir bi gorun isterseniz :)
ama sanzuman sart ben size soyleyim..
tabi siz bilirsiniz yine de..

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #33 : 27 Aralık 2012, 23:02:16 »
konu güzell dikkatimi çekti güzel bir konu.. şimdi gelelim olaylara motor yeterince güçlü değilse şanzumanı uzun seçmenin hiçbir anlamı yok. eğer motor güçlü ise o zaman şanzumanı uzatmak gerekir. bu da demektirki ilk etapta pompanın basıncını arttırmak ve enjektörleri büyütmek daha sonra da üzerindeki şanzumanın yetip yetmediğine bakmak.. dizel araçlarda fazla devir çevirmek benzinliler gibi öyle kolay değildir. dizelde önemli olan çevirme gücünü yani torku arttırmaktır. tork ise daha erken zamanda aynı devirler arasında çok daha hızlı hareket etme kabiliyeti verir. örnek olarak benim araç 1.5 jb motor.. üzerinde 2000 motor araçlar için tasarlanmış bir karbüratör var ben 2 memede de oynama yapıp büyüttüm. şanzumanın mk1 ve 2 lere takılabilecek en uzun olan FF serisi şanzuman.. son dişli oranı 0,710 felan olması lazım. en iyi demiyorum en uzun.. çünkü şanzumanın özelliği motorun performansına göre olmalıdır.  ilk 2 vites 7000 devir çevirdiğim halde benim aracım 5 e attığımda hızını arttırmıyor sabit kalıyor.. fakat 4. viteste basabildiğim kadar gaza basıyorum. motor biraz daha güçlü olsa 5. viteste de çevirecek. demek istediğim en başta güçlü motor daha sonra iyi bir şanzuman... sadece düşüncem..

bide şunu eklemek istiyorum genelde yapılan bir hata var araç 150 ye kadar iyi çıkıyor mesela, bu araca uzun şanzuman takınca 180-200 yapacağı anlamına gelmez.. belli bir hızdan sonra özellikle yüksek hızlarda aracın aerodinamik yapısından dolayı rüzgar sürtünmesi ile motor gücü eşitlendiği zaman araç zaten max hıza ulaşmış demektir..
« Son Düzenleme: 27 Aralık 2012, 23:11:42 Gönderen: braveheart53 »

Çevrimdışı teyyomk2

  • İleti: 191
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #34 : 28 Aralık 2012, 14:19:36 »
Açıklamalar için teşekkür ederim amaç motoru yüklemek değil araba 1.6 td yapabilceği oranlar belli tamam ama üzerinde gti şanzumanı var o şanzuman normalde 7000 çeviriyosa ben 4 buçuğunu anca ceviriyorum ve doğal olarak vites istiyo bana kısa geliyo. Orjinali değil sonuçta gti dan çıkan şanzımanla dizelinki bir değilki benim aracım da dizel olduğuna göre orjinaline dönmek daha sağlıklı olmazmı yakıt,çekiş vs konularda.
Tayyar GürmaN

Çevrimdışı Golf_ld

  • İleti: 1087
  • only VW
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf mk2 1,3 C
  • Şehir: İstanbul
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #35 : 28 Aralık 2012, 14:29:27 »
Açıklamalar için teşekkür ederim amaç motoru yüklemek değil araba 1.6 td yapabilceği oranlar belli tamam ama üzerinde gti şanzumanı var o şanzuman normalde 7000 çeviriyosa ben 4 buçuğunu anca ceviriyorum ve doğal olarak vites istiyo bana kısa geliyo. Orjinali değil sonuçta gti dan çıkan şanzımanla dizelinki bir değilki benim aracım da dizel olduğuna göre orjinaline dönmek daha sağlıklı olmazmı yakıt,çekiş vs konularda.

merhaba arkadaşlar bendeki aracın motoru 1,6 td  JR kodlu 70 hp fabrika verisi  üzerindeki şu anki şanzıman 4 ileri GC  kodlu şanzıman yetmiyo çok çabuk devirleniyo  mk2 orjinal benim motora göre olan 8A ile değişecek mecburen sonsürati test edip bakıcaz  

bizim araçlarda   yani araç olarak demiyim yanlış olur bendeki mk1 ama mk2 motorlu  1,6 td lerdeki fabrika uygulaması belli  4T  ve 8A  gördüğüm araştırdığım kadarı ile  

birde mk1 bölümünde açtığım konuda bu  kod numaralı şanzımanların oranları aynı  muhtemelen bu kod numaraları üretim yıllarındaki araçlardaki bağlantı farklılıklarından kaynaklı değişiklik  çünkü aynı şanzıman mk3  golflerde farklı numara ile aynı oranlarda  1,8 benzinlide dahi kullanılmış
« Son Düzenleme: 28 Aralık 2012, 14:37:48 Gönderen: Golf_ld »
1984 1,6 şahin ,1979 1300 mirafiori,1968 w115 220 mercedes,1989 2,0 taunus gls,1990 mazda 323hb,1979 w123 mercedes,1986 kartal ,1997 daewoo tico, 1980 mk1 1,6 diesel golf, 1992 mk3 1,9td,1981mk1 1,6ld

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #36 : 28 Aralık 2012, 16:40:44 »
Açıklamalar için teşekkür ederim amaç motoru yüklemek değil araba 1.6 td yapabilceği oranlar belli tamam ama üzerinde gti şanzumanı var o şanzuman normalde 7000 çeviriyosa ben 4 buçuğunu anca ceviriyorum ve doğal olarak vites istiyo bana kısa geliyo. Orjinali değil sonuçta gti dan çıkan şanzımanla dizelinki bir değilki benim aracım da dizel olduğuna göre orjinaline dönmek daha sağlıklı olmazmı yakıt,çekiş vs konularda.
dizelin şanzumanı gti ninkinden uzun olacağını pek sanmıyorum. senin alabileceğin en uzun şanzuman FF tabi bulabilirsen. forumda arkadaşın birinde 4500 devirde 200-220 arasında bir hız yapıyodu..

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #37 : 28 Aralık 2012, 19:56:07 »
Ff de 2 tip

Ff2 denilen sanzuman 2000 de 100 yapiyo.  Bu yuzden 200 u gorebiliyosunuz.

4t ff1 ayni oranlara sahip. 4500 de 175 i gorursun. Bende kendi orjinal sanzumani var dfp kodlu. ff1 4t ile ayni oranlara sahip. 175 yapiyo.
Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #38 : 28 Aralık 2012, 21:37:59 »
o konuda pek bir bilgim yok fakat dediğim gibi benim araç ilk 2 vites 7000 devir çevirdiği halde 5. vitese attığımda araçta hızlanma olmuyor. şanzuman kodum da FF 10092. FF2 nin vites oranı nedir acaba?
« Son Düzenleme: 28 Aralık 2012, 21:40:05 Gönderen: braveheart53 »

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #39 : 28 Aralık 2012, 21:53:31 »
o konuda pek bir bilgim yok fakat dediğim gibi benim araç ilk 2 vites 7000 devir çevirdiği halde 5. vitese attığımda araçta hızlanma olmuyor. şanzuman kodum da FF 10092. FF2 nin vites oranı nedir acaba?

sadece 5 vıtes dıslısı farklı.. oranını yanlıs hatırmalmıyorsam ff1 0.745   ff2 0.711 olması lazım..

ff1 2000 de 80 yapıyo ff2 2000 de 100 yapıyo..

benım şöle bi düşüncem var ff dekı 5.vites dişlisini sıfır alıp ff 1 yada 4t gıbı sanzumana takmak .. benım sanzumandan hafıf ses gelıyo ılerde ben actırdıgım zaman sanzumanı 5 vıtes dıslısını ff ınkıyle degıstırmeyı dusunuyorum...
Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı teyyomk2

  • İleti: 191
    • Profili Görüntüle
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #40 : 29 Aralık 2012, 12:07:46 »
Aynen mantıklı dediğiniz Ve güzel bir sonuç elde edilebilir.
Tayyar GürmaN

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: Şanzıman mı? Pompamı?
« Yanıtla #41 : 29 Aralık 2012, 15:41:00 »
Motor blokları aynı olduğu için şanzımanın hiçbirşeyine ellenmiyor Blok direk oturtuluyor hatta benzinliden dizele dönüşüm sadece üst kapak ve pompa ilavesi ilede çok yapılıyor...  Aracının motor kodunu söylersen yarımmı tammı motor atıldığınıda söyleriz...  Benzinli motorun özellikle GTI şanzımanı dizel motorlarda 155 km üzeri çıkmaz..  GTI makina max 6700 RPM çıkar ve max sürat 8V 215 16v 230km görür.  Dizel makinanın heleki TURBO lu ise max devir 4500 RPM dir. Bu devir de tekamül eden max sürat 145-155km anca düz yol.
« Son Düzenleme: 29 Aralık 2012, 15:42:02 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"