Gönderen Konu: Rölanti Dalgalanması ve Motor Uyarı Işığı  (Okunma sayısı 3684 defa)

Çevrimdışı emopayne

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Rölanti Dalgalanması ve Motor Uyarı Işığı
« : 16 Aralık 2012, 15:11:00 »
Arkadaşlar,
Bundan 2ay önce aracımda rölantı dalgalanması netıcesınde EPC ve Motor Ikaz Işığı yanmıştı. Bende aracı özel servısıme goturdum. Boğaz kelebeğı temızlığı adaptasyonu, arızalı fan motoru değıştırıldı. 100km sonra aynı sorun ıle tekrar karşılaştım ve bılgısayarda sıstem fakır uyarısı verdı. Hava alışı var mı dıye heryerıne bakıldı fakat  herhangı şey bulunamadı, bende bakıma soktum aracı yağ, fıltreler, bujıler değıştı, adaptasyon yapıldı.
Tam gectı derken 200km sonunda rolantı sorunu ıle tekrar karşılaştım, adaptasyon yapıldı ve maf sensor kırlıydı temızlendı. 100 kusur km sonra yıne aynı olay ama bu sefer ışıklar yanmadan 1tanıdığımın ozel servısıne goturduk aracı gosterdık. Aracında hiç1şey yok hava almıyor, boğazkelebeğın arızalanmış olabılır, eğer tekrrarlarsa getır değıstırelım dedı.
Sonuç olarak, tekrarladı bende ışık yaksın dıye hemen götürmek ıstemedım ve aracımın motor ışığı yandı. Yalnız şöyle 1şey daha var e-5'te trafığın aktığı zaman 30km yol yaptım ve rölantı dalgalanma sorunu geçti(motor ışığı yanık durumda). Tespit ettiğim şey trafığe gırınce dur kalk, dur kalk 50,60km sonra rolantı sapıtıyor. Ancak, şehırlerarası yolda gıderken bu sıkıntı ıle karşılaşmıyorum. Sızce bunun kaynağı ne olabılır? Aracı aldığımdan bu yana 8000km yol yaptım, aracım benzınlı yakıttan değıl bunu da denedım.
Rolantı dalgalanması başladıktan sonra gazdan ayağımı kaldırınca araç sılkelemeye başlıyor. Özellıkle alt devırlerde yaşamam kelebekten olduğunu hissettırıyor. Araç 9 yaşında 90000kmde temız ama bu araçların kronık problemı buymuş. Aracımı sevıyorum konfor, surus zevkı acısından bınıcısını cezbedıyor.
Sadede gelecek olursak, bütün bu olayların sonunda yetkılı servıse götürmeyı düşünüyorum. %20 indirim avantajı ve sorunun çözümüne kavuşmam adına bunu istiyorum. Çevrede usta diye geçinip çırak olamayacak insanlardan bıkmış 1i olaraktan Golf 4 araçlarından iyi anlayan ist-avp yakası yetkili servis veya özel servis tavsiyenizi bekliyorum.
Saygılarımla...
« Son Düzenleme: 16 Aralık 2012, 16:03:32 Gönderen: emopayne »

Logged

Çevrimdışı serhat

  • İleti: 1228
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rölanti Dalgalanması ve Motor Uyarı Işığı
« Yanıtla #1 : 16 Aralık 2012, 16:54:09 »
boğaz kelebeği değişimi gerekebilir egr valfinede baktır bir temizlet hani silkelemenin bi çok nedeni var silindir bobnleri yada bobinlerden biri sorunlu olabilir enjektörler kirlenmiş olabilir ama fakir karışımdan söz etmişssin hava yakıt karışımında bi sıkıntı var muhtemelen her yetkili servistede sorunu çözemiyolar malesefki iyice arastırıp git bi ustaya geçmiş olsun umarım sorunun çözülür
WOLFSBURG STYLE ;)

Çevrimdışı emopayne

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rölanti Dalgalanması ve Motor Uyarı Işığı
« Yanıtla #2 : 16 Aralık 2012, 17:48:07 »
Silkeleme olayını adaptasyon yapıldıktan sonra yapmıyor. Ne zaman ki rölantıde oynama başlıyor, ışte o zaman yavaş yavaş sonrada hıssedılebılır şekılde yapıyor. Egr valfıne bakıldı, sorun yok dendı. Aslında boğaz kelebeğıne de sorun yok, gayet guzel calısıyor arızalı olsa adaptasyon tutmaz dedıler.
Yetkılı servıste %20 ındırımlı boğaz kelebeğı+ışçılık ucretını bılen var mı? Ayrıca, bu konuda ıyı 1usta onerısı?

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rölanti Dalgalanması ve Motor Uyarı Işığı
« Yanıtla #3 : 16 Aralık 2012, 18:22:19 »
MAF sensörü arızalı ise ondan yapabilir. Bilgisayara arıza kaydı geçmez. Temizliği çok faydalı olmayabilir...
« Son Düzenleme: 16 Aralık 2012, 18:22:39 Gönderen: metinmb407 »

Çevrimdışı emopayne

  • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rölanti Dalgalanması ve Motor Uyarı Işığı
« Yanıtla #4 : 16 Aralık 2012, 19:05:30 »
Maf sensoru temızlenmeden once emme manıfold basıc yetersız uyarısı vermıştı,temızledıler sonra fakır karışım sorunu devam ettı. Forumlarda goruyorum boğaz kelebeğının sokulup temızlenmesının gerektığı hakkında konular açılmış. Onları da takıp edıyorum.
Işın komık yanı o kadar sensor var, beyın var kaç kere cıhaza bağlandı sadece basıt sebepler cıktı karsımıza, madem bu kadar komplıke arac bağlayınca desın kı su parca arızalı. Bence 1er sensorde bu sensorlerın doğru çalışıp çalışmadığını kontrol etmelı, yoksa ara kı bulasın.