Gönderen Konu: İlk çalıştırma problemi - yardım  (Okunma sayısı 7409 defa)

Çevrimdışı Symbol

  • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
İlk çalıştırma problemi - yardım
« : 21 Aralık 2012, 20:47:18 »
Arkadaşlar selam;
1 haftalık Polo 6n sahibiyim. 98 model AEE motor aracım, sıralı LPG var.

Benim sorunum sabahları çalışmayla ilgili;
İlk çalıştırmada marş dönerken araba çalışmıyor ve elektrik kesiliyor, saat sıfırlanıyor. sonra marş gıy gıy dönmeye çalışıyor. Benim tahminim aküden kaynaklı şarjı az olabilir gibi geldi. Çünkü bir kere çalılştıktan sonra gün içerisinde aynı problem olmuyor.

İkinci problemim yine ilk çalışmayla alakalı, motor uzun süre çalışmaydıysa (1 gün kadar) yada bazen çalışmasına bağlı olmaksızın yapabiliyor, gösterge panelinin o taraftan bir ses geliyor, vırr vırr diye. belki gösterge paneli değildir, sanki marş motoru boşa dönüyor, motoru çevirmiyor gibi. 4-5 kez kontağı aç kapa ile devam ediyor sonrasında düzelip çalışıyor. sanki birşeyler temas etmiyor gibi.

Yardımlarınızı rica edeceğim :)
selamlar.
« Son Düzenleme: 21 Aralık 2012, 21:00:58 Gönderen: Symbol »

Logged

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: İlk çalıştırma problemi - yardım
« Yanıtla #1 : 22 Aralık 2012, 05:56:59 »
Hocam benimde göstergelerden o ses geliyor. Eğer saatte kendini sıfırlıyorsa aküden kaynaklanıyor.

Çevrimdışı Symbol

  • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk çalıştırma problemi - yardım
« Yanıtla #2 : 22 Aralık 2012, 10:27:03 »
Anladım hocam, sen bir yaptır bakalım senden öğrenelim ne yapacağımızı.
Usta milletine çok güvenemediğimden kendim araştırıp sorunu çözmek istiyorum.

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: İlk çalıştırma problemi - yardım
« Yanıtla #3 : 22 Aralık 2012, 14:07:01 »
Anladım hocam, sen bir yaptır bakalım senden öğrenelim ne yapacağımızı.
Usta milletine çok güvenemediğimden kendim araştırıp sorunu çözmek istiyorum.

1-2 saat önce şirket aracıyla eve gittim, takviye yaptım ama yine çalışmadı.Sanki benim araçta hiç akü yokmuş gibi marş zar zor dönüyor.  :-[  :-X

Sonra akünün üstüne ve özellikle kutup başlarına sıcak su döktüm sonra akü canlandı marş daha güçlü bastı. 20-30 dk rölantide aracı çalıştırıp, kutup başını çıkartıp bıraktım. Bakalım 3-5 gün sonra ne olacak.

Çevrimdışı secoJazz

  • İleti: 80
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk çalıştırma problemi - yardım
« Yanıtla #4 : 22 Aralık 2012, 19:11:52 »
aküsüzlük cpu'ya zarar vermesin ?  :(

bu oksitlenmeyi gidermeki wd40 işe yararmı ?

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: İlk çalıştırma problemi - yardım
« Yanıtla #5 : 22 Aralık 2012, 19:46:50 »
aküsüzlük cpu'ya zarar vermesin ?  :(

bu oksitlenmeyi gidermeki wd40 işe yararmı ?

Hocam cpu ne?

Çevrimdışı secoJazz

  • İleti: 80
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk çalıştırma problemi - yardım
« Yanıtla #6 : 22 Aralık 2012, 20:01:26 »
araç beynine/bilgisayarına  zarar verir mi ?  demek istemiştim  ::)

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: İlk çalıştırma problemi - yardım
« Yanıtla #7 : 22 Aralık 2012, 20:11:02 »
Zarar verseydi marşa basarken, saatler sıfırlandığı zaman zarar verirdi galiba. Zaten buralara kar yağdı. Şimdilik aracımı kullanmıyorum. Şirket aracıyla bi süre daha takılır, sonra Polo'ya bir adaptasyon, tam yol devam.  :saygılar

Çevrimdışı Symbol

  • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk çalıştırma problemi - yardım
« Yanıtla #8 : 23 Aralık 2012, 23:12:44 »
Ve bugün - 24 saat bekledikten sonra - araç çalışmadı :)
vurdurduk hemen aldı.
ya alarm yiyor aküyü, yada akü çok zayıfladı suyunu filan kontrol edeceğim.
birde avometre ile ölçeceğim kaç volt veriyor.

Çevrimdışı atego

  • İleti: 1085
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk çalıştırma problemi - yardım
« Yanıtla #9 : 24 Aralık 2012, 00:22:28 »
Ve bugün - 24 saat bekledikten sonra - araç çalışmadı :)
vurdurduk hemen aldı.
ya alarm yiyor aküyü, yada akü çok zayıfladı suyunu filan kontrol edeceğim.
birde avometre ile ölçeceğim kaç volt veriyor.

Voltaj yanıltıcı olabiliyor. Benim 4 yıllık akü de voltajda tamamen sorunsuz görünüyordu, hatta üzerindeki gösterge yeşildi. Ama sabaha marş basmıyordu. En son arabayı iterken belimi incitince aküyü değiştirdim, şimdi hiçbir problem yok.

Çevrimdışı mmtcn

  • İleti: 296
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk çalıştırma problemi - yardım
« Yanıtla #10 : 24 Aralık 2012, 03:08:49 »
sakınnn gidip yeni aküye para vermeyin!! hocam geçen ay benimde başıma geldi aynı olay sabahları ilk marşta arşı geciktirip marş motorundan ses geliyodu saat ve sıfırlanabilen km gidiodu ve sıfırlanıp geri geliyodu. hemen gittim sanayiye haftanın 4 günü anına ugradığım elektrikçi murat abimin yanına soktu kolunu kaputtan içeri bişiler yaptı yarın sabah tekrar bak dedi ne olmuş dedim bişi demedi ertesi sabah besmeleyi çektim anahtarı soktum ve yine aynı 2. marşta alıyo gittim yine yanına baktı tekrar ve sonra farketti ki aküden marş motoruna giden elektrik kablusunda temassızlık var hemen kabloyu onardı ve kuruş para almadı saolsun. ve ogünden beri tek marşta tık alıyo :) bence sizdede aynı sorun olabilir bi elektrikçiye gidip marş motorunun aküden gelen elektrik kablosunu kontrol ettirin. inşallah benim gibi yırtarsınız :)

Çevrimdışı Symbol

  • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk çalıştırma problemi - yardım
« Yanıtla #11 : 24 Aralık 2012, 18:15:11 »
Evet kendişm incelemeden ustaya gitmeyeyim diyorum zaten.
Bir voltaj ve kaçak akım kontrolü yaparım, kutup başlarını söküp güzelce temizlemeyi ve akü suyunu kontrol etmeyi düşünüyorum. Birde bahsettiğiniz kabloların uçlarını oksidasyona karşı kontrol edeceğim.

Buarada aracın marş motoru nerede kalıyor ? Bilen varmı ?

Teşekkürler.



 
sakınnn gidip yeni aküye para vermeyin!! hocam geçen ay benimde başıma geldi aynı olay sabahları ilk marşta arşı geciktirip marş motorundan ses geliyodu saat ve sıfırlanabilen km gidiodu ve sıfırlanıp geri geliyodu. hemen gittim sanayiye haftanın 4 günü anına ugradığım elektrikçi murat abimin yanına soktu kolunu kaputtan içeri bişiler yaptı yarın sabah tekrar bak dedi ne olmuş dedim bişi demedi ertesi sabah besmeleyi çektim anahtarı soktum ve yine aynı 2. marşta alıyo gittim yine yanına baktı tekrar ve sonra farketti ki aküden marş motoruna giden elektrik kablusunda temassızlık var hemen kabloyu onardı ve kuruş para almadı saolsun. ve ogünden beri tek marşta tık alıyo :) bence sizdede aynı sorun olabilir bi elektrikçiye gidip marş motorunun aküden gelen elektrik kablosunu kontrol ettirin. inşallah benim gibi yırtarsınız :)

Çevrimdışı Symbol

  • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk çalıştırma problemi - yardım
« Yanıtla #12 : 24 Aralık 2012, 18:15:48 »
Kesin problemin aküden olduğunu bilsem hiç acımam değiştiririm, ama henüz emin olamadım.

Voltaj yanıltıcı olabiliyor. Benim 4 yıllık akü de voltajda tamamen sorunsuz görünüyordu, hatta üzerindeki gösterge yeşildi. Ama sabaha marş basmıyordu. En son arabayı iterken belimi incitince aküyü değiştirdim, şimdi hiçbir problem yok.

Çevrimdışı mmtcn

  • İleti: 296
    • Profili Görüntüle
Ynt: İlk çalıştırma problemi - yardım
« Yanıtla #13 : 25 Aralık 2012, 02:17:17 »
yaa tabi aküde sıkıntı varsa değiştirin ama önce o kabloyu bi kontrol ettirin derim ben 3 5 liraya halletmek varken durduk yere de 150 liraya akü de alınmaz bence