Gönderen Konu: kr 16v kol piston karmasasi??  (Okunma sayısı 7085 defa)

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
kr 16v kol piston karmasasi??
« : 22 Aralık 2012, 10:00:10 »
selamlar..
1.8 16v kr motor icin bir sorum var..
net olarak bilenler cevaplarsa sevinirim..
bu motora 1.8t lerin kol ve pistonlari uyarmi?
uyarsa skstirma kac olur?
turbolandiginda kac hp lere kadar saglikli olur bu kol pistonla?

veya baska kol piston olarak onerileriniz ne olur? yurtdisinda s2 kollari ve pistonlari diyenler falan var ama burda arabasi bile yokki kolu pistonu nerden olsun :D
(wossner cp carillo falan haric, yoksa bende biliyorum onlari almayi da biraz fazla tuzlu onlar :D )

Logged

Çevrimdışı GolfGti16VMk1

  • İleti: 2868
  • Volkswagen Motorsport
    • Profili Görüntüle
Ynt: kr 16v kol piston karmasasi??
« Yanıtla #1 : 22 Aralık 2012, 10:23:21 »
Kollarda aşağıdaki modeller birbirine uyumludur.

Golf 1 1,8L DX 8V
Golf 2 1,8L PL KR 16V
Golf 4 1,8T 20V
Audi A3 S3 1,8T 20V

Pistonlar için 2 yöntem uygulayabilirsin

1: ya pistonların kafasından alıp ( iyi hesaplama işi var )

2: yada kapakla block arasına plate koyara sıkıştırmayı düşürebilirsin . Turbo  için 8.8 9 lar sana yeterli olur sanırım motorun sağlığı için .

bu işte sadece bunlarla bitmez yağ pompası , yataklar ( kızıl Glyco 71-3732/4 ) vs vs detaylı işlem için yardımcı olurum yine .
Volkswagen Motorsport

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: kr 16v kol piston karmasasi??
« Yanıtla #2 : 22 Aralık 2012, 10:31:16 »
Kollarda aşağıdaki modeller birbirine uyumludur.

Golf 1 1,8L DX 8V
Golf 2 1,8L PL KR 16V
Golf 4 1,8T 20V
Audi A3 S3 1,8T 20V

Pistonlar için 2 yöntem uygulayabilirsin

1: ya pistonların kafasından alıp ( iyi hesaplama işi var )

2: yada kapakla block arasına plate koyara sıkıştırmayı düşürebilirsin . Turbo  için 8.8 9 lar sana yeterli olur sanırım motorun sağlığı için .

bu işte sadece bunlarla bitmez yağ pompası , yataklar ( kızıl Glyco 71-3732/4 ) vs vs detaylı işlem için yardımcı olurum yine .

cok sukur bir cevap buldum sonunda :)
abi wossnerin falan kol pistonu var aslinda direkt forged malzeme ama malum cok pahali..
simdi durumu soyle anlatayim sana abi..
elimde komple hazir ve nazir bekleyen 16v kapak var..
port poolishli..
ustunde dereceliler var ama derecelerini bilmiyorum..
ayrica werner in emmeside var o da hazir..
ben blogu acip rektefeye vericem yakinda..
atmosferik yapmak istiyordum ama fiyat performans olarak en sonunda yine turboya dondum, vazgectim n/a dan..

kol olarak o zaman 1.8t kollarini kullanayim ben..
motor kodu onemli mi bu kollarda?
agu, aeb, amk, apx ve bam kodlular forged malzeme diye biliyorum o yuzden soruyorum..
kol icin koda dikkat etmek gerekir mi?

piston olarak peki 1.8t lerin pistonu olmaz mi?

turbo olarak turbonetics dusunuyorum t3/t4 compressor wheel exducer 70mm inducer 48mm.

beyin megasquirt olucam, ms3 yada ms2.

internaller icin tavsiyelere ihtiyacim var, yatak tavsiyesi vermissin abi sagolasin..
yag pompasi kendi pompasi yetersiz mi kalir? kendi pompasini sifirlamam yeterli olur mu yani?


Çevrimdışı GolfGti16VMk1

  • İleti: 2868
  • Volkswagen Motorsport
    • Profili Görüntüle
Ynt: kr 16v kol piston karmasasi??
« Yanıtla #3 : 22 Aralık 2012, 12:17:59 »
Güzel hadi hayırlısı.

1.8t ve 16v piston arasında çok farklılıklar yok aslında . fakat birisi 16v birisi 20v kafalar biraz farklı yapılamayacak bişey değil açıkçası .

std pistonlarla turbo 300 330 ps arası hem kol hemde pistonu kullanabilirsin aslında. iyi bir işçilik civatalar sıfır yataklar kaliteli kızıl sıfır orjinal bu önemli yağ pompası kullanırsan bide aşağıdaki parçayı alırsan güzel işler çıkar ortaya .

Almanyada özellikle std 16v e bakım yapıp sıfır yağ pompası ve kapak block arasına plate koyarak yada contayla yükseltip comp. düşürülerek turboluyorlar.

Bak işlerine duruma göre bişeye ihtiyacın olursa hallederiz std piston kol vs çıkma bende olacak bakarız.

Kolay Gelsin
Volkswagen Motorsport

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: kr 16v kol piston karmasasi??
« Yanıtla #4 : 22 Aralık 2012, 12:26:04 »
sagol abi..
benim hedefim zaten 300 civari..
fazlasini dusunmuyorum su an..
daha dogrusu kol piston girmeden fazlasini istemem.. kirmak istemiyorum :)
sagol abi icim rahatladi sayende..

Çevrimdışı satarfaction

  • İleti: 177
    • Profili Görüntüle
Ynt: kr 16v kol piston karmasasi??
« Yanıtla #5 : 22 Aralık 2012, 14:42:10 »
026198401A
1 set: connecting rods
/ EZ,HM,GU,GZ, KR,PL,RF,RV, RH,PN,PF,PB, RP,GX,RD   

kr ile ortak piston kolları olan arabaların motor kodları bunlar

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: kr 16v kol piston karmasasi??
« Yanıtla #6 : 22 Aralık 2012, 15:06:06 »
026198401A
1 set: connecting rods
/ EZ,HM,GU,GZ, KR,PL,RF,RV, RH,PN,PF,PB, RP,GX,RD   

kr ile ortak piston kolları olan arabaların motor kodları bunlar

bu listede 1.8t kolu yok ?
olmuyor mu diyorsunuz siz yani ?

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
Ynt: kr 16v kol piston karmasasi??
« Yanıtla #7 : 22 Aralık 2012, 15:29:08 »
bu dedıgınız cok malıyetlı bı sıstem degıl mı bu dunya dısardan parca gelcek falan... delı paralar ısterler bole bı projedekı parcalar ıcın...

dırek 1.8 turbo motor oturtulamaz mı passatlardakılerden...

hem daha kesın bı yontem oldumu olmadı mı randıman alırmıyım almazmıyım durumu olmucak.motor ve elektrık tesısatıda bolca bulunabılcek bı arac...
Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: kr 16v kol piston karmasasi??
« Yanıtla #8 : 22 Aralık 2012, 15:33:21 »
bu dedıgınız cok malıyetlı bı sıstem degıl mı bu dunya dısardan parca gelcek falan... delı paralar ısterler bole bı projedekı parcalar ıcın...

dırek 1.8 turbo motor oturtulamaz mı passatlardakılerden...

hem daha kesın bı yontem oldumu olmadı mı randıman alırmıyım almazmıyım durumu olmucak.motor ve elektrık tesısatıda bolca bulunabılcek bı arac...

turbo
beyin(harness i ve sensorleri)
kol
piston
intercooler
borular kelepceler ivir zivir geriside iste..

1.8t olur, cok da guzel olur, 150hp olur..
onuda yuklemek isteyecegim sonucta, isin bir de o boyutu var..
onada beyin, gt28 turbo falan filan..

bu bi bitsin, bi sene falan binelim buna, 1.8 t evdeki diger golfe ins..

Çevrimdışı STAK67

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 4836
  • Hasan Ali
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf 1 Cabriolet
  • Şehir: Ankara
Ynt: kr 16v kol piston karmasasi??
« Yanıtla #9 : 22 Aralık 2012, 15:43:24 »
bu dedıgınız cok malıyetlı bı sıstem degıl mı bu dunya dısardan parca gelcek falan... delı paralar ısterler bole bı projedekı parcalar ıcın...

dırek 1.8 turbo motor oturtulamaz mı passatlardakılerden...

hem daha kesın bı yontem oldumu olmadı mı randıman alırmıyım almazmıyım durumu olmucak.motor ve elektrık tesısatıda bolca bulunabılcek bı arac...

passat 1.8T motoru hemen takılabilecek bi motor değil mk2ye. ayaklar motor kulakları falan ayarlanmalı onun yerine a3lerdeki yada golf4lerdeki 1.8t daha sorunsuz koyulabiliyor diye biliyorum ben.

Çevrimdışı STAK67

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 4836
  • Hasan Ali
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf 1 Cabriolet
  • Şehir: Ankara
Ynt: kr 16v kol piston karmasasi??
« Yanıtla #10 : 22 Aralık 2012, 15:43:46 »
turbo
beyin(harness i ve sensorleri)
kol
piston
intercooler
borular kelepceler ivir zivir geriside iste..

1.8t olur, cok da guzel olur, 150hp olur..
onuda yuklemek isteyecegim sonucta, isin bir de o boyutu var..
onada beyin, gt28 turbo falan filan..

bu bi bitsin, bi sene falan binelim buna, 1.8 t evdeki diger golfe ins..



erdem hiç foto koymuyosun :) olmuyo böyle

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: kr 16v kol piston karmasasi??
« Yanıtla #11 : 22 Aralık 2012, 15:47:42 »
passat 1.8T motoru hemen takılabilecek bi motor değil mk2ye. ayaklar motor kulakları falan ayarlanmalı onun yerine a3lerdeki yada golf4lerdeki 1.8t daha sorunsuz koyulabiliyor diye biliyorum ben.

zaten passat makinesi olmaz golfe :D
o dik tip..
a3 golf4 falan lap diye giriyo ama.. dertsiz tasasiz..
yau neyin fotosunu koyum ortada bisey yoki daha..
kafamda bi setup i olusturabilsem ah..
turbom hazir sayilir, bugun alsam alirim yani..
blok acacam ama iste biraz daha para ve kafamda herseyin oturmasi lazim..
daha dun atmo yapicam diyodum ya, icimdeki sese dayanamadim yine dondum turboya hayirlisi bakalim..

Çevrimdışı STAK67

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 4836
  • Hasan Ali
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf 1 Cabriolet
  • Şehir: Ankara
Ynt: kr 16v kol piston karmasasi??
« Yanıtla #12 : 22 Aralık 2012, 16:03:37 »
hadi bakalım allah kolaylık versin :) epey uğraşıcan inşallah istediğin gibi gider herşey

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: kr 16v kol piston karmasasi??
« Yanıtla #13 : 22 Aralık 2012, 16:18:46 »
http://www.daham.org/16vt/technical/vw16vt/

burda adam anlatmis..
1.8t ve kr nin kollari 144mm uzunlugunda ve ikisininde pim olcusu 20mm
gerci bazi 1.8t lerde 19mm cikanlarda var dikkat etmek gerek..
bu durumda 1.8t kollari kullanilabilir bizim motorlarda..
piston olarakta 1.8t kullanilabilir demis ama pistonun kapakla olan iliskisine (3.emme sibobundan dolayi olsa gerek) dikkat edin, degmesin demis sanirim..

vwvortex kasinca biraz hatri sayilir derecede insanin stock kol ve stock pistonla turboladigini goruyorum..
sadece cift contayla boost basanlar var..
tam net bi kaynak bulamadim ama kr nin kollari 1.8t kollariyla eger ayni saglamliktaysa ben bosuna kol kasiyor da olabilirim..
gerci benim istedigim kollar fabrikasyon forged olanlar (agu-aeb-amk-apx-bam)
bu kodlar disindakiler eger kr ile ayniysa zaten hic kasmaya gerek bile yok..
basacagim 15-16psi (1bar) sonucta.

ilginc, iyice kafam karisti yine :)