Gönderen Konu: Golf 2 TD motor kapağı ve rektifiye...  (Okunma sayısı 9456 defa)

Çevrimdışı satarfaction

  • İleti: 177
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 2 TD motor kapağı ve rektifiye...
« Yanıtla #14 : 20 Aralık 2012, 18:16:10 »
kompresör değerini söküpte nasıl anlıycakmış acaba..ben dizelden anlamam ama benzinlide bujiden ölçülür manometre ile.kompresyon değerlerinin orijinale yakınlığına ve silindirler arası fark kataloğ değerlerişye mukayese edilir ve ona göre karar verilir..motoru söküp kompresörü nasıl ölçecekmiş senin usta anlayamadım.
« Son Düzenleme: 20 Aralık 2012, 18:16:42 Gönderen: satarfaction »

Logged

Çevrimdışı ilker_rr

  • İleti: 369
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 2 TD motor kapağı ve rektifiye...
« Yanıtla #15 : 20 Aralık 2012, 18:22:10 »
kompresör değerini söküpte nasıl anlıycakmış acaba..ben dizelden anlamam ama benzinlide bujiden ölçülür manometre ile.kompresyon değerlerinin orijinale yakınlığına ve silindirler arası fark kataloğ değerlerişye mukayese edilir ve ona göre karar verilir..motoru söküp kompresörü nasıl ölçecekmiş senin usta anlayamadım.

birkaç yere gittim , pompacıya danıştım , tamirciye sordum , motorun rektefe olup olmayacağı , sökülmeden anlaşılmaz dediler.  Çok eskiden motor ustasına sormuştum , o da bir hortum var motorun üzerinde , onu söktü baktı , hafif üflüyor dedi , yarı motor falan dedi , onunda yorumu bu :) bende anlayamadım.

Benim aklımdaki düşünce , araba tamirciye gider , değlerine bakılır bir şekilde ve % şu kadar motor ömrü kalmış falan derler ya da rektefeye artık ihtiyacı var denilir ama böyle birşey olmadı. Bende 3-4 yıldır kullanıyorum , hiç su eksiltmedi bu güne kadar , bu aralar işte su eksiltiyordu , benzinli araçlardan anlayan bir usta su kaçağını gördü kapaktan ve kapak yapacağız dedi , tanıdığı kapakçı varmış , ona soracaktı... motorun komple yapılıp yapılmayacağınıda sökültükten sonra anlaşılacağını söyledi.

Çevrimdışı satarfaction

  • İleti: 177
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 2 TD motor kapağı ve rektifiye...
« Yanıtla #16 : 20 Aralık 2012, 18:28:23 »
ya üflemeyle motoramı bakılır o iş hikaye ben sana yaptığım bi olayı anlatıyım..bende mk1 vardı üst kapaktanda yağ çubuğundanda üflerdi bayağa kompresör ölçtüğümde nerenin sorunlu olduğunu bulmak için bir iki damla damlatmıştım o üflemeyi bir kesti sıfır ya kalmadı hiç bir şey ama araba daha kötü oldu gitmez oldu şimdi senin ustaya götürsem o zaman üfleme yok motorun sağlıklımı diecek bana ..yeni arbada üflüyor ustan ona ne diecek ?

Çevrimdışı ilker_rr

  • İleti: 369
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 2 TD motor kapağı ve rektifiye...
« Yanıtla #17 : 20 Aralık 2012, 18:31:45 »
bilemiyorum nereye gitsem aynısını söylüyorlar. iyi bir dizelci lazım

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 2 TD motor kapağı ve rektifiye...
« Yanıtla #18 : 22 Aralık 2012, 02:47:05 »
kapak catlak sizin anladigim kadariyla..
cikmacilarla konusup, ORJINAL cikma bir kapak ayarlayin kendinize..
en sagliklisi bu bence..
aldiginiz kapagi takmadan oncede kapakciya gosterin, kapakta egiklik, catlak ve ya daha once taslama olmusmu diye..
bu yani yapacaginiz en saglik sey budur..

kompresyon testi de bir yere kadar motorun durumu icin..
genel olarak belli olabilir motorun durumu kompresyon testiyle ama en sagliklisi motoru dagitip yataklari, kollari, pimleri, gomlegi segmanlari vs vs tek tek incelemektir..
ama kompresyon testi fena degilse birakin gitsin gittigi yere kadar..
en fazla alttan acip bi yataklara bakmakta fayda var..
yani ben olsam boyle yapardim..

Çevrimdışı davut

  • İleti: 598
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 2 TD motor kapağı ve rektifiye...
« Yanıtla #19 : 23 Aralık 2012, 20:46:18 »
ilker o ustana bi sorsana su kacagini nerden görmüs   yani bu araba   herhangi bi hortumdan da  su kacagi olabilir  yani üst kapak olayinda kil catlak diye  tabir ettgimiz  catlaklar olurr    buda   üst kapak  sökülmeden cogu zaman görünmez   ya ustan sana haybiyeden motor yaptirmak istiyo yada  harbiden gördü catlagi

Çevrimdışı ilker_rr

  • İleti: 369
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 2 TD motor kapağı ve rektifiye...
« Yanıtla #20 : 24 Aralık 2012, 00:43:52 »
ilker o ustana bi sorsana su kacagini nerden görmüs   yani bu araba   herhangi bi hortumdan da  su kacagi olabilir  yani üst kapak olayinda kil catlak diye  tabir ettgimiz  catlaklar olurr    buda   üst kapak  sökülmeden cogu zaman görünmez   ya ustan sana haybiyeden motor yaptirmak istiyo yada  harbiden gördü catlagi

triger kayış kapağını söktüğümüzde (plastik kapak) oradan motor kapağının oradan suyu gördü ve bende gördüm paslanmış hatta , kapak sökülecek dedi , conta değişecek , yani contadan kaçırıyor , ama kapakta yapılacak dedi , kapakçıyla konuşuruz dedi . Ve tam tersi , o motor yaptırmaya gerek olmaya bilir dedi , ilk önce bakarız kapaktansa , kapağı yaptırır contayı değiştiririz dedi , 500 tl gibi tutacağını söyledi , eğer motorun durumu iyi değilse , o işlere öyle gireriz dedi. Ama bende gördüm aşağıya doğru su akmış pas gibi olmuş , aktığı yer belli , bir de zaten kayışlardan ses geliyordu , 4 yıldır kullanıyorum aracı , hiç ses gelmiyordu , su sızıntısı olduğu için kayıştan sesde gelir oldu , ama o ilacı kullandıktan sonra hiç su eksiltmedi , 3-4 gündür kullanıyorum hiç problem yok, ama ne zamana kadar idare edecek bilmiyorum.  Ve araba 3 yıldır kışın 1 marşta alıyordu çalışıyordu , bu yıl çalışmıyor , 72 amper varta akü aldım , ısıtma bujilerini bosh marka aldım değiştirdim hepsini , yinede çalışmıyor , yani rektefesi geldi diye düşünüyorum , üflüyorda baya bir , yağ çubuğunu 10cm. yukarı kaldırıyor. durum bu...

Çevrimdışı lostys

  • İleti: 4225
  • T-Dawg!
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 2 TD motor kapağı ve rektifiye...
« Yanıtla #21 : 24 Aralık 2012, 16:22:41 »
triger kayış kapağını söktüğümüzde (plastik kapak) oradan motor kapağının oradan suyu gördü ve bende gördüm paslanmış hatta , kapak sökülecek dedi , conta değişecek , yani contadan kaçırıyor , ama kapakta yapılacak dedi , kapakçıyla konuşuruz dedi . Ve tam tersi , o motor yaptırmaya gerek olmaya bilir dedi , ilk önce bakarız kapaktansa , kapağı yaptırır contayı değiştiririz dedi , 500 tl gibi tutacağını söyledi , eğer motorun durumu iyi değilse , o işlere öyle gireriz dedi. Ama bende gördüm aşağıya doğru su akmış pas gibi olmuş , aktığı yer belli , bir de zaten kayışlardan ses geliyordu , 4 yıldır kullanıyorum aracı , hiç ses gelmiyordu , su sızıntısı olduğu için kayıştan sesde gelir oldu , ama o ilacı kullandıktan sonra hiç su eksiltmedi , 3-4 gündür kullanıyorum hiç problem yok, ama ne zamana kadar idare edecek bilmiyorum.  Ve araba 3 yıldır kışın 1 marşta alıyordu çalışıyordu , bu yıl çalışmıyor , 72 amper varta akü aldım , ısıtma bujilerini bosh marka aldım değiştirdim hepsini , yinede çalışmıyor , yani rektefesi geldi diye düşünüyorum , üflüyorda baya bir , yağ çubuğunu 10cm. yukarı kaldırıyor. durum bu...
adaş akşam görüşelim gazlanma boşuna..