Gönderen Konu: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı  (Okunma sayısı 25938 defa)

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #14 : 03 Ocak 2013, 21:48:58 »
sanırım iki katına yakın yakıyorsundur, ben yaktım o şekilde oradan biliyorum :D

Logged

Çevrimdışı alyekrm

  • İleti: 247
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #15 : 04 Ocak 2013, 01:36:18 »
şehiriçi 2800-3000 şehirlerarası 3000-3600 yapmaya çalışın.zaten uzun yolda mecbur zaman zaman 4500-5000 i bile göreceksiniz ;D
benimkine de yanlışlıkla sportline şanjıman takmıştı usta .başta can sıkıcı alışana kadar şimdi memnunum özellikle uzun yolda rampalarda, birde bu arabanın tasarruf devri 2800 ile 3600 arasıdır (maksimum tork aralığı ___136 nm) yol ve trafik durumuna göre ayağınızı gaza alıştırarak bu devirlerde gezinmeye çalışın, benim ayağım bilgisayar gibi oldu şimdi gaz pedalı ile senkronize ne kadar yaktığını anlık anlayabiliyorum,  bu arada 120 km için 4000 devir çevirmeniz lazım. düzde tosbağa rampada tavşan oluyor anlayacağınız :D
valla hocam sen emınmısın ben hep sehır ıcınde 2000 devır sehır dısında mumkunse eger 2500 devır cıvarında kullanmaya calısıyorum ve  70km/h le gıttıgın zaman ınanılmaz az yakıyor sımdı senın dedıgıne gore kullansam dahada az mı yakacak sehir içi 2000 devırde ve cıvarında kullanmaya calısıyorum 8-10 litre yakıyor tupte

Çevrimdışı is_mail4503

  • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #16 : 04 Ocak 2013, 15:10:28 »
uzun yolda 3000-4000 arası kullandım çok cabuk bitti depo, şehir içi şimdi 2000/2500 devirleerde kullanıyorum, bu depo bitince 2800/3000 deniyelim bakalım, ben hala alışamadım  bu şanzımana ya ,  :)
« Son Düzenleme: 04 Ocak 2013, 15:14:30 Gönderen: is_mail4503 »

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #17 : 05 Ocak 2013, 10:01:52 »
Polo larda seri şanzıman yoktur, hiçbir arabada zaten böyle bir kavram yok doğrudur. Yalnız her motorun kendine has dişli oranlarına sahip şanzımanları vardır. Bazı farklı motorlar da aynı orana sahip şanzımanı kullanırlar. 6n 8v şanzımanı ile 1.4 16v şanzımanı iki motor seçeneğine uyar. Ama içerisindeki dişli oranları farklı olduğundan hız, devir olarak tamamen farklılardır. Sportline 5. vites 3bin devirde tam 90 km hız ile giderken 8v şanzımanı takıldığında bu hız 120 km olacaktır. Arada azımsanmayacak fark var. 8v e sportline ın şanzımanı takıldığında ise 3bin devirde 90 km hız ile gidecektir. Bu 8v bir motora göre düşük bir hızdır. Nedeni ise motorun devir çevirme kabiliyetinin düşük olmasındandır. Şehir içinde avantaj şehir dışında ise dezavantaj sağlar. Eğer sık vites atarak deviri yine düşük seviyelerde kullanırsan yakıt çok çok az farkeder. Ama sert kullanıyorsan ona göre de gittikçe fark artacaktır. Şehir dışında ise hem yüksek devir dolayısıyla kafa şişirecektir hem de devamlı yüksek devir kullanım zorunluluğundan dolayı yakıt önceki şanzımana göre fazla olacaktır. Tüm bunların dışında artısı, sizin aracın hızlanma kabiliyeti artar.

Hocam birde 3000 devirde 105-106 KM ile giden araçlar var. Onların şanzımanı ne oluyor acaba?

Çevrimdışı atego

  • İleti: 1085
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #18 : 05 Ocak 2013, 12:56:27 »
Hocam birde 3000 devirde 105-106 KM ile giden araçlar var. Onların şanzımanı ne oluyor acaba?

O durum karışık biraz :) 8v şanzımanının son dişlisi sportline şanzımanı dişlisi ile değişmiş olabilir. Tabi şanzımanın üzerindeki kodu okumadan bu söylenemez. Eğer 1.6 8v şanzımanı ve debriyaj sıyırmıyor ise o zaman bu dediğim olabilir. Yine de kesin değil, açılmadan anlamak biraz zor olur.

Şanzıman dışında başka etkenler de olabilir. Misal hız göstergesi kalibrasyonu bozulmuştur, 10-15 km düşük veya yüksek gösterir. Gösterge düzgün gösteriyorsa üstte dediğim gibi şanzıman dişli oranlarıyla oynanmıştır.

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #19 : 05 Ocak 2013, 13:06:21 »
O durum karışık biraz :) 8v şanzımanının son dişlisi sportline şanzımanı dişlisi ile değişmiş olabilir. Tabi şanzımanın üzerindeki kodu okumadan bu söylenemez. Eğer 1.6 8v şanzımanı ve debriyaj sıyırmıyor ise o zaman bu dediğim olabilir. Yine de kesin değil, açılmadan anlamak biraz zor olur.

Şanzıman dışında başka etkenler de olabilir. Misal hız göstergesi kalibrasyonu bozulmuştur, 10-15 km düşük veya yüksek gösterir. Gösterge düzgün gösteriyorsa üstte dediğim gibi şanzıman dişli oranlarıyla oynanmıştır.

Üstat dediklerinizde haklısınız ama bunu navigasyon cihazı ile de birebir karşılaştırdım. Araç 105 civarına geldiği zaman navigasyon cihazı 106 gösteriyordu. Ayrıca aracım otomatik vites,3000 devirde 105 civarı hıza ulaşan sadece ben değilim. Manuel olupta 3000 devirde 105 KM olan arkadaşlarda var.Galiba 3000 devirde 105 yapan araçların şanzımanları çin malı  ;D :D

Çevrimdışı atego

  • İleti: 1085
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #20 : 05 Ocak 2013, 13:50:03 »
Üstat dediklerinizde haklısınız ama bunu navigasyon cihazı ile de birebir karşılaştırdım. Araç 105 civarına geldiği zaman navigasyon cihazı 106 gösteriyordu. Ayrıca aracım otomatik vites,3000 devirde 105 civarı hıza ulaşan sadece ben değilim. Manuel olupta 3000 devirde 105 KM olan arkadaşlarda var.Galiba 3000 devirde 105 yapan araçların şanzımanları çin malı  ;D :D

Otomatikler hakkında hiçbir fikrim yok, onları hiç araştırmadım :) Manuellerde genelde şanzımanda problem çıkmış ve tekrardan toplanmış olanlar 100-110 km aralığında dolaşıyor. Gps ile ölçtüyseniz kadran hatası olmasının imkanı yok dediğiniz gibi :)

Çevrimdışı erhankocatop

  • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #21 : 05 Ocak 2013, 16:29:16 »
:( sağlık olsun, havalar ısınır ısınmaz satmayı denerim.

benim aractada büyük ihtimal 1.6 aee sanjımanı var cünkü 5. vites 3000 de 105 civarı hızlara ulasıyorm cok bi masraf acmıycaksa değiştrebriz sanzumanları aracım 97 1.4  16v pm atabirsiniz düşünürseniz

Çevrimdışı alpers3

  • İleti: 2144
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #22 : 05 Ocak 2013, 18:46:30 »
O durum karışık biraz :) 8v şanzımanının son dişlisi sportline şanzımanı dişlisi ile değişmiş olabilir. Tabi şanzımanın üzerindeki kodu okumadan bu söylenemez. Eğer 1.6 8v şanzımanı ve debriyaj sıyırmıyor ise o zaman bu dediğim olabilir. Yine de kesin değil, açılmadan anlamak biraz zor olur.

Şanzıman dışında başka etkenler de olabilir. Misal hız göstergesi kalibrasyonu bozulmuştur, 10-15 km düşük veya yüksek gösterir. Gösterge düzgün gösteriyorsa üstte dediğim gibi şanzıman dişli oranlarıyla oynanmıştır.
arkadaşım sportlıne ıle aee nın sanzımanı arasında dışlı degıl sekman degıl cıvata degıl pul farkı bıle yoktur bu kesın we net bılgıdır  :-* :-*

Çevrimdışı is_mail4503

  • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #23 : 05 Ocak 2013, 19:30:13 »
arkadaşım sportlıne ıle aee nın sanzımanı arasında dışlı degıl sekman degıl cıvata degıl pul farkı bıle yoktur bu kesın we net bılgıdır  :-* :-*
ustad yeni şanzımandan sonra aracın ani hızlanmasının sebebi şanzımanın tek meme olmasındanmı kaynaklanıyor bide düşük devirde kullansam yakıtı düşürememmi?

Çevrimdışı alpers3

  • İleti: 2144
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #24 : 05 Ocak 2013, 19:32:40 »
ustad yeni şanzımandan sonra aracın ani hızlanmasının sebebi şanzımanın tek meme olmasındanmı kaynaklanıyor bide düşük devirde kullansam yakıtı düşürememmi?
ıcı tek meme dışı cıft meme olduğu ıcın orjınal randıman alınması mumkunn degıl hacım sehır ıcı dusuk dewırde takılırsan problemolmaz ama sehır dışı yolculuklarında yüksek dewır son süratte azalma we fazla yakıtla karşılaşacaksın sehır dışı yolculuğun cok yoksa böyle devam edebılırsın yada bı sansını dene belkı degıstırırler sanzımanını

Çevrimdışı is_mail4503

  • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #25 : 05 Ocak 2013, 21:18:41 »
şehir dışı senede 3-4 defa oluyo şimdilik böyle devam eetmeyi düşüyorum,sonrası allah kerim...
yorumlar için teşekkürler arkadaşlar...

Çevrimdışı erhankocatop

  • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #26 : 05 Ocak 2013, 21:23:50 »
arkadaşım sportlıne ıle aee nın sanzımanı arasında dışlı degıl sekman degıl cıvata degıl pul farkı bıle yoktur bu kesın we net bılgıdır  :-* :-*

ozman aynı devirlerde yapılan farklı hizların sebebinedir ?

Çevrimdışı alpers3

  • İleti: 2144
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #27 : 05 Ocak 2013, 22:05:09 »
ozman aynı devirlerde yapılan farklı hizların sebebinedir ?
sportlıne we aee hız farkından mı bahsedıosun?