Gönderen Konu: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı  (Okunma sayısı 25964 defa)

Çevrimdışı atego

  • İleti: 1085
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #28 : 05 Ocak 2013, 22:09:55 »
ıcı tek meme dışı cıft meme olduğu ıcın orjınal randıman alınması mumkunn degıl hacım sehır ıcı dusuk dewırde takılırsan problemolmaz ama sehır dışı yolculuklarında yüksek dewır son süratte azalma we fazla yakıtla karşılaşacaksın sehır dışı yolculuğun cok yoksa böyle devam edebılırsın yada bı sansını dene belkı degıstırırler sanzımanını

Peki iki araba da 3bin devirde 5. viteste giderken 90km ve 120km hızla gidiyorlar. Aradaki 30 km lik hız farkı neden?


Logged

Çevrimdışı alpers3

  • İleti: 2144
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #29 : 05 Ocak 2013, 22:14:49 »
Peki iki araba da 3bin devirde 5. viteste giderken 90km ve 120km hızla gidiyorlar. Aradaki 30 km lik hız farkı neden?


motorların farklı olduğunu bırının tek bırının cıft eksantrik bırı 100 hp tork farkı bırı 75 hp bırının grankı 8 ağırlık bırınınkı 4 ağırlıklı pıston kafalarının yanma haznelerı farklı ve bırı alımınyum dıgerı dokum blok olmasından olabılır mı arkadaslar :D :D :D :D :Dyoksa daha devam edeyım mı:) ulen ne taktınız sıkıntınız warsa gelın dukkanda bırlıkte ıcını dağıtalım anlarsınız o zaman aradaki farkı ;)

Çevrimdışı alper19

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 2284
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #30 : 05 Ocak 2013, 22:18:39 »
Peki iki araba da 3bin devirde 5. viteste giderken 90km ve 120km hızla gidiyorlar. Aradaki 30 km lik hız farkı neden?


100 degilmiydi la

Çevrimdışı alper19

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 2284
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #31 : 05 Ocak 2013, 22:19:31 »
motorların farklı olduğunu bırının tek bırının cıft eksantrik bırı 100 hp tork farkı bırı 75 hp bırının grankı 8 ağırlık bırınınkı 4 ağırlıklı pıston kafalarının yanma haznelerı farklı ve bırı alımınyum dıgerı dokum blok olmasından olabılır mı arkadaslar :D :D :D :D :Dyoksa daha devam edeyım mı:) ulen ne taktınız sıkıntınız warsa gelın dukkanda bırlıkte ıcını dağıtalım anlarsınız o zaman aradaki farkı ;)
arabamiz mi var gardas :D
abi napiyon :D
« Son Düzenleme: 05 Ocak 2013, 22:19:50 Gönderen: alper19 »

Çevrimdışı suskun

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 11159
  • Hamit GÜLSOY
    • Profili Görüntüle
  • Şehir: İstanbul
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #32 : 05 Ocak 2013, 22:22:25 »
arabamiz mi var gardas :D
abi napiyon :D
:t geliyim alıyım alperim ben seni adam lazım dükkana kazma kürek işi var buara tadilattayız
H.G WORKS

Çevrimdışı alper19

  • Volkswagen Türkiye - 2
  • İleti: 2284
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #33 : 05 Ocak 2013, 22:23:52 »
:t geliyim alıyım alperim ben seni adam lazım dükkana kazma kürek işi var buara tadilattayız
abi sondaj kazi benim isim :D
finaller basliyo pazartesi ondan gelemiyom abi saolasin  :)

Çevrimdışı atego

  • İleti: 1085
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #34 : 05 Ocak 2013, 23:04:04 »
motorların farklı olduğunu bırının tek bırının cıft eksantrik bırı 100 hp tork farkı bırı 75 hp bırının grankı 8 ağırlık bırınınkı 4 ağırlıklı pıston kafalarının yanma haznelerı farklı ve bırı alımınyum dıgerı dokum blok olmasından olabılır mı arkadaslar :D :D :D :D :Dyoksa daha devam edeyım mı:) ulen ne taktınız sıkıntınız warsa gelın dukkanda bırlıkte ıcını dağıtalım anlarsınız o zaman aradaki farkı ;)

Motorlardaki eksantrik farkı verimliliği ve motorun karakteristiğini oluşturur. Kısaca güce etkisi var. Motordaki piston, malzeme vs gibi tüm farklılıklar da sadece gücü ve verimliliği değiştirir. Aradaki beygir farkı şanzımana ya da devire etki etmez. Afh ve Aee motorları ikisi de 3bin devir dönerlerken doğal olarak şanzımanın girişi de 3bin devirle döner. Ama dişli oranları farklı olduğundan çıkışları aynı devirde değildir. Aradaki hız farkının nedeni budur. Şanzımanların dışları aynı ufak farklılıklar dışında. Ama içlerindeki dişliler çap ve diş sayısı olarak farklılar. Ben de şanzıman topladım önceleri, okulda da ödevim şanzımandı :) Bu arada inşallah bir gün kahvaltıya gelecem içimde kalmıştı önceleri :D

Bu arada Aee motordaki şanzıman-dişli oranları yanlış bilmiyorsam      1- 3.455   2 - 1.955   3 - 1.250   4 - 0.933   5 - 0.740   Son dişli- 3.588

Afh de                                                                                             1- 3.455   2- 2.100   3-  1.45     4- 1.100     5 - 0.890    Son dişli - 3.880  

« Son Düzenleme: 05 Ocak 2013, 23:04:57 Gönderen: atego »

Çevrimdışı erhankocatop

  • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #35 : 05 Ocak 2013, 23:06:05 »
hayır iki sprotline biri 5.vites 3 bin devirde 90 yaparken benm aracım 5. vites 300 devirde 105 civarı yapıyor teknik bilginiz hakkımda süphem yok formda aynı cok benzer bi konu bunun farkının sportline ve normal 1.6 sanzızmanlarının vites  aralıklarıyla alakalı oldugu soylendi bende tamamen o bilgilere dayanarak böyle bişy sordm yakın olsak ugramak cok isterdim

Çevrimdışı atego

  • İleti: 1085
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #36 : 05 Ocak 2013, 23:07:58 »
hayır iki sprotline biri 5.vites 3 bin devirde 90 yaparken benm aracım 5. vites 300 devirde 105 civarı yapıyor teknik bilginiz hakkımda süphem yok formda aynı cok benzer bi konu bunun farkının sportline ve normal 1.6 sanzızmanlarının vites  aralıklarıyla alakalı oldugu soylendi bende tamamen o bilgilere dayanarak böyle bişy sordm yakın olsak ugramak cok isterdim

Aee motorda birkaç farklı şanzıman kullanılmış, hepsi burada yazıyor. http://www.polomagazin.de/index.php?option=com_content&task=view&id=115&Itemid=87 Sizinkinde ya dişli farklı takılmış ya da farklı şanzımanlardan birisi takılmış :)
« Son Düzenleme: 05 Ocak 2013, 23:08:19 Gönderen: atego »

Çevrimdışı erhankocatop

  • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #37 : 05 Ocak 2013, 23:15:26 »
peki ben bu oranları belirli devirde yaptıgım hızlarla hesaplayabilirmiyim cok fazla secenek var :) tam net bulabilmek için

Çevrimdışı atego

  • İleti: 1085
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #38 : 05 Ocak 2013, 23:19:46 »
peki ben bu oranları belirli devirde yaptıgım hızlarla hesaplayabilirmiyim cok fazla secenek var :) tam net bulabilmek için

Lastik ölçünüzü yazarsanız ona göre bakabilirim :)

Çevrimdışı alpers3

  • İleti: 2144
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #39 : 05 Ocak 2013, 23:20:35 »
Motorlardaki eksantrik farkı verimliliği ve motorun karakteristiğini oluşturur. Kısaca güce etkisi var. Motordaki piston, malzeme vs gibi tüm farklılıklar da sadece gücü ve verimliliği değiştirir. Aradaki beygir farkı şanzımana ya da devire etki etmez. Afh ve Aee motorları ikisi de 3bin devir dönerlerken doğal olarak şanzımanın girişi de 3bin devirle döner. Ama dişli oranları farklı olduğundan çıkışları aynı devirde değildir. Aradaki hız farkının nedeni budur. Şanzımanların dışları aynı ufak farklılıklar dışında. Ama içlerindeki dişliler çap ve diş sayısı olarak farklılar. Ben de şanzıman topladım önceleri, okulda da ödevim şanzımandı :) Bu arada inşallah bir gün kahvaltıya gelecem içimde kalmıştı önceleri :D

Bu arada Aee motordaki şanzıman-dişli oranları yanlış bilmiyorsam      1- 3.455   2 - 1.955   3 - 1.250   4 - 0.933   5 - 0.740   Son dişli- 3.588

Afh de                                                                                             1- 3.455   2- 2.100   3-  1.45     4- 1.100     5 - 0.890    Son dişli - 3.880  


hacım sen gel bnm dukkanı ıslet bende fızık okumuştum ogretmenlıge devam edeyım hergun sattığım dışlıyı yada haftada bı sattığım sanzımanı benden ıyı kımse bılemez ha kahwaltıya gelirken haber wer bazen yapmıyoruz sonra lafı soylersın hanı kahwaltı dıye mahcup olmayalım we gelirken su bızım pasaklı Alper ç yıde getır dukkanda ısler bırıktı bı ıse yarasın ıse yaramaz çocuk:)

Çevrimdışı alpers3

  • İleti: 2144
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #40 : 05 Ocak 2013, 23:21:24 »
abi sondaj kazi benim isim :D
finaller basliyo pazartesi ondan gelemiyom abi saolasin  :)

fınaller ne la olm hala mı okuyon :t :t :t :t :t :t :tbıtır su okuluda dukkanda amele sıkıntımız var :D :D :D :D :D :D

Çevrimdışı erhankocatop

  • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Ynt: 6n polo şanzıman değişikliği yakıt artışı
« Yanıtla #41 : 05 Ocak 2013, 23:23:28 »
185-60-14 lastik var suan üzerinde :)