Bence Golf 6 , Golf5 e göre bariz bir tasarım üstünlüğüne sahip.Furkan beyin söylediği gibi golf5 yusyuvarlak bir yapıya ve kocaman anlamsız bir arka tampona sahip.Bu üstünlüğü zaten satış rakamları da ortaya koyuyor.
1.6 8V MPI motora gelecek olursak,benim yaptığım araştırmalara göre şu anki 1.6 8V motor ile bizim golf4 lerdeki arasında elektronik gaz kelebeği ve buna ek olarak 10 Nm bir tork artışına sahip.AKL motorlar 138 Nm güç üretirken bugünkü modeli (motor koodunu bilmiyorum) 148 Nm güç üretiyor.Aslen 10 Nm çok fazla bir güç artışı değil.Fakat yeni bir motor olduğu gerçeğiyle 10 Nm farkını üstüste koyarsak elbet performansta küçük de olsa bir artış hissettirecektir.Malzeme farkı konusunu bilmediğim için bir yorum yapamayacağım.Golf6 nın net ağırlığını bilmiyorum ama Golf4 den hafifse daha iyi bir ivmeye sahip olabilir tabi ki.
Özellikle şunu belirtmek istiyorum ki volkswagen i açık ve net bir şekilde 1.6 L hacimli atmosferik motorlarda performans olarak başarısız buluyorum.Zira bugün hemen hemen bütün araçlar üstten çift egzantrikli 16V motor kullanıyorlar ve yakıt-performans olarak epey bir iyileştirme sağlanıyor.Fakat VW 16V atmosferik BCB motoru üretti ve sonra FSI a geçti.Üstelik ne FSI ne de BCB kodlu 16V motor çok da bir performans değişikliği yaratabilmiş değil benim gözümde.
Şu gerçeğe özellikle dikkatinizi çekmek iistiyorum.Hitler motor dediğim 1.6 8V MPI motor sağlam ve dayanıklı bir motor olabilir ama gerçekten eski nesil bir motor ve yakıt tüketimi konusunda adeta bir canavar.Bugün HYUNDAI nin accent blue da kullandığı 1.4 litrelik 109 beygir gücüne sahip bir motoru var.ve hacim-yakıt-performans bağlamlarında değerlendirdiğiniz zaman müthiş bir motor gibi görünüyor bana.Volkswagen artık Polo dışındaki araçlarda atmosferik motor üretimini durdurdu.Muhtemelen turbolu motorların yakıt ve performans verimlerinin daha iyi olduğunu düşündüğü için bunu yaptı.Ama hepimiz biliyoruz ki atmosferik motorlar daha uzun ömürlü ve sağlam motorlardır.Ayrıca yeni nesil turbolu motorlar alternatif yakıt sistemlerine de uyumlu değil.Bu noktada volkswagen gözümde gerçekten bir nebze değer kaybediyor.Honda 1999 model Civic aracına 1.6 lt atmosferik 120 beygir gücünde bir motor koyabiliyorken vw neden böyle birşeyi bugün dahi yapmıyor?bu beni epey düşündürüyor.geçen bahsi geçen 99 civic e bindim ve motorun 6500 devir çevirdiğine ve inanılmaz ivmelenmesine şahit oldum.volkswagen GTI tarzı özel üretim olmayan standart bir aracında hiçbir zzaman bu denli bir performans yakalayamamış ve yakalayamayacaktır.