Gönderen Konu: a3-mk6  (Okunma sayısı 6779 defa)

Çevrimdışı furkanyldrm

  • İleti: 459
    • Profili Görüntüle
Ynt: a3-mk6
« Yanıtla #14 : 27 Aralık 2012, 21:05:19 »
Golf IV farklı mı yusyuvarlak demişsiniz de :) Farları yusyuvarlak, çamurlukları şişkin.

Benim demek istediğim şu idi. Golf VI nın kasa olarak hoş olmadığını tercihimin o yüzden Golf V olacağı, ama sorunun zaten A3 mü Golf VI mı olduğunu bilerek direk A3 dediğimi gördünüz.

A3 lerde 1.6 MPI mervut.

Abicim ben golf 5 i beğenmek zorunda değilim ki :) Ama aynen belirttiğim gibi çok yumuşak hatlara sahip yusyuvarlak bir araba,hiç hoşuma gitmiyor. İsterseniz bunu farklı bir başlık altında forumca tartışabiliriz.

Logged

Çevrimdışı umut_mk4

  • İleti: 869
    • Profili Görüntüle
Ynt: a3-mk6
« Yanıtla #15 : 28 Aralık 2012, 10:24:33 »
A3 te golfte cok guZel araba ama bu motorlu arabalardan birini alacaksan efendi efendi gidecen yada biraz daha kasip tdi alican. Bu arabalarin hakki minimum 1.6 tdi yada 1.4 tsi
1.4 tsi usta küçük motor yüksek performans ılerde büyük sorunlar yaratabılıyor en iyisi 1.6 8v taş gibi motor diyor. O yüzden 1.4 tsi soguk bakıyorum
2015 1.4 125ps highline

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: a3-mk6
« Yanıtla #16 : 28 Aralık 2012, 10:39:19 »
Abicim ben golf 5 i beğenmek zorunda değilim ki :) Ama aynen belirttiğim gibi çok yumuşak hatlara sahip yusyuvarlak bir araba,hiç hoşuma gitmiyor. İsterseniz bunu farklı bir başlık altında forumca tartışabiliriz.

Amacım tartışmak değil bende Golf V i beğendirmek zorunda değilim zaten herkesin kişisel tercihi. Bende Golf VI yı beğenmiyorum mesela :)

Çevrimdışı rene

  • İleti: 1744
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Jetta Tdi
  • Şehir: Sakarya
Ynt: a3-mk6
« Yanıtla #17 : 28 Aralık 2012, 13:36:12 »
1.4 tsi usta küçük motor yüksek performans ılerde büyük sorunlar yaratabılıyor en iyisi 1.6 8v taş gibi motor diyor. O yüzden 1.4 tsi soguk bakıyorum
hicbisey olmaz benim tsi ye karsi tek engelim lpg uyumunun olmamasi yoksa bi an dusunmem valla ben benzinli binerim diyosan kesinlikle tavsiyem tsi.

Çevrimdışı furkanyldrm

  • İleti: 459
    • Profili Görüntüle
Ynt: a3-mk6
« Yanıtla #18 : 28 Aralık 2012, 16:20:14 »
Amacım tartışmak değil bende Golf V i beğendirmek zorunda değilim zaten herkesin kişisel tercihi. Bende Golf VI yı beğenmiyorum mesela :)

Bence de beğendirmek zorunda değilsiniz böyle bir isteğim yok zaten :)

Çevrimdışı ilGhiNC

  • İleti: 561
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2009 Golf6 1.6 Trendline - Grafit Mavi --- 2015 Seat Leon 1.2 TSI Style Emocion Kırmızı Sunroof
  • Şehir: İstanbul
Ynt: a3-mk6
« Yanıtla #19 : 28 Aralık 2012, 20:28:59 »
Bence Golf 6 , Golf5 e göre bariz bir tasarım üstünlüğüne sahip.Furkan beyin söylediği gibi golf5 yusyuvarlak bir yapıya ve kocaman anlamsız bir arka tampona sahip.Bu üstünlüğü zaten satış rakamları da ortaya koyuyor.

1.6 8V MPI motora gelecek olursak,benim yaptığım araştırmalara göre şu anki 1.6 8V motor ile bizim golf4 lerdeki arasında elektronik gaz kelebeği ve buna ek olarak 10 Nm bir tork artışına sahip.AKL motorlar 138 Nm güç üretirken bugünkü modeli (motor koodunu bilmiyorum) 148 Nm güç üretiyor.Aslen 10 Nm çok fazla bir güç artışı değil.Fakat yeni bir motor olduğu gerçeğiyle 10 Nm farkını üstüste koyarsak elbet performansta küçük de olsa bir artış hissettirecektir.Malzeme farkı konusunu bilmediğim için bir yorum yapamayacağım.Golf6 nın net ağırlığını bilmiyorum ama Golf4 den hafifse daha iyi bir ivmeye sahip olabilir tabi ki.

Özellikle şunu belirtmek istiyorum ki volkswagen i açık ve net bir şekilde 1.6 L hacimli atmosferik motorlarda performans olarak başarısız buluyorum.Zira bugün hemen hemen bütün araçlar üstten çift egzantrikli 16V motor kullanıyorlar ve yakıt-performans olarak epey bir iyileştirme sağlanıyor.Fakat VW 16V atmosferik BCB motoru üretti ve sonra FSI a geçti.Üstelik ne FSI ne de BCB kodlu 16V motor çok da bir performans değişikliği yaratabilmiş değil benim gözümde.

Şu gerçeğe özellikle dikkatinizi çekmek iistiyorum.Hitler motor dediğim 1.6 8V MPI motor sağlam ve dayanıklı bir motor olabilir ama gerçekten eski nesil bir motor ve yakıt tüketimi konusunda adeta bir canavar.Bugün HYUNDAI nin accent blue da kullandığı 1.4 litrelik 109 beygir gücüne sahip bir motoru var.ve hacim-yakıt-performans bağlamlarında değerlendirdiğiniz zaman müthiş bir motor gibi görünüyor bana.Volkswagen artık Polo dışındaki araçlarda atmosferik motor üretimini durdurdu.Muhtemelen turbolu motorların yakıt ve performans verimlerinin daha iyi olduğunu düşündüğü için bunu yaptı.Ama hepimiz biliyoruz ki atmosferik motorlar daha uzun ömürlü ve sağlam motorlardır.Ayrıca yeni nesil turbolu motorlar alternatif yakıt sistemlerine de uyumlu değil.Bu noktada volkswagen gözümde gerçekten bir nebze değer kaybediyor.Honda 1999 model Civic aracına 1.6 lt atmosferik 120 beygir gücünde bir motor koyabiliyorken vw neden böyle birşeyi bugün dahi yapmıyor?bu beni epey düşündürüyor.geçen bahsi geçen 99 civic e bindim ve motorun 6500 devir çevirdiğine ve inanılmaz ivmelenmesine şahit oldum.volkswagen GTI tarzı özel üretim olmayan standart bir aracında hiçbir zzaman bu denli bir performans yakalayamamış ve yakalayamayacaktır.
CRAFTER TDI 163 ps