Gönderen Konu: karda buzda otomatik bora kullanmak  (Okunma sayısı 10890 defa)

Çevrimdışı fatih_et

  • İleti: 189
    • Profili Görüntüle
karda buzda otomatik bora kullanmak
« : 27 Aralık 2012, 21:57:53 »
merhaba arkadaşlar, otm bora sahibiyim, karda buzda kalkışlarda bilhassa rampalarda kolayca patinaja çıkıyor araç,
opel grubunda corsa olsun astra olsun, vites kutusunun yanında kar işareti var kalkışlarda basınca düşük devirde kaldırıyormuş aracı,
volkswagende böyle bir şeyin olmaması beni şaşırttı. otomatik aracın en büyük dezavantajı bu bence,
kar lastiği kullanmama rağmen rampalarda kaptırmktan başka birşey yapamıyorum, otomatik kullanıcıları deneyim paylaşırsa sevinirm
kazasız sürüşler

Logged

Çevrimdışı asc61

  • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Ynt: karda buzda otomatik bora kullanmak
« Yanıtla #1 : 27 Aralık 2012, 23:15:46 »
Bizim araçlarda bu antipatinaj olayı tuhaf bi sistem halinde var diye biliyorum ben başka özellikler beraber çalışıyor fakat tam da esp değil bir de dediğiniz olay opelin yeni araçlarında vardır büyük ihtimal

Çevrimdışı vw_2005

  • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Ynt: karda buzda otomatik bora kullanmak
« Yanıtla #2 : 28 Aralık 2012, 09:38:05 »
Sanrım bahsettiginz olay asr(patinaj önleyici sistem) tekerlerin her birinin farklı dönme hızlarında çalışarak patinaj halindeyken araç saga veya sola atmaz ve daha iyi bir şekilde fazla patinaj çekmeden yokuşları çıkarsınz.Ve benim bildigime göre bizim araçlarda esp'nin standart oldugunu duymuştum.Çünkü herhangi bir tuş yok yani sürekli devrede.Asr hakkında bilgim yok. . .

Çevrimdışı Nuri_Kapucu

  • İleti: 29
    • Profili Görüntüle
Ynt: karda buzda otomatik bora kullanmak
« Yanıtla #3 : 28 Aralık 2012, 16:40:09 »
Sanrım bahsettiginz olay asr(patinaj önleyici sistem) tekerlerin her birinin farklı dönme hızlarında çalışarak patinaj halindeyken araç saga veya sola atmaz ve daha iyi bir şekilde fazla patinaj çekmeden yokuşları çıkarsınz.Ve benim bildigime göre bizim araçlarda esp'nin standart oldugunu duymuştum.Çünkü herhangi bir tuş yok yani sürekli devrede.Asr hakkında bilgim yok. . .

Ne yazıkki bizim araçlarda esp standart değil golf 4 ve boralarda sadece highline paket olanlarda standart. esp varsa dörtlü flaşör düğmesinin solunda esp düğmesi bulunur. bu da dediğim gibi highline olanlarda var.

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: karda buzda otomatik bora kullanmak
« Yanıtla #4 : 28 Aralık 2012, 21:20:32 »
Konunun takipçisiyim  :tamamdir

Çevrimdışı asc61

  • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Ynt: karda buzda otomatik bora kullanmak
« Yanıtla #5 : 28 Aralık 2012, 21:59:48 »
Ne yazıkki bizim araçlarda esp standart değil golf 4 ve boralarda sadece highline paket olanlarda standart. esp varsa dörtlü flaşör düğmesinin solunda esp düğmesi bulunur. bu da dediğim gibi highline olanlarda var.
Esp hakkında dediğiniz doğru ancak bir süre önce forumda bir başka özellikle beraber çalışıyor diye okumuştum bunun üzerine deneme yapayım dedim araçla çakıl bir rampada kalkmaya çalştm direk esp tepkisi verdi aynı şeyi düz yolda seri kalkarken de yaptım yine aynı tepkiyi verdi

Çevrimdışı ykaran

  • İleti: 69
    • Profili Görüntüle
Ynt: karda buzda otomatik bora kullanmak
« Yanıtla #6 : 28 Aralık 2012, 22:33:33 »
arkadaş ASR den bahsetmiyor. ASR apayrı bir şey.. otomatik arabalarda genelde vitesin yanında bir buton vardır üzerinde kar tanesi resmi vardır. ona bastığınızda karda buzda patinaj yapmadan kalkış yapar. motorun gücünü tamamen değil de torklu bir şekilde çekiş lastiklerine iletir. hatta bazı modellerde de bu tuşun yanında bir de üzerinde S yazan bir tuş vardır. bunda da seri bir hal alır.. arkadaş onu soruyor. borada o tuştan yok nasıl oluyor da kar kış moduna geçiyor diye.

BeN GiDeRiM aDıM KaLıR DoSTLaR BeNi HaTıRLaSıN...
http://img2.imageshack.us/img2/4124/dsc028421custom2.jpg

Çevrimdışı vw_2005

  • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Ynt: karda buzda otomatik bora kullanmak
« Yanıtla #7 : 29 Aralık 2012, 19:42:08 »
Esp hakkında dediğiniz doğru ancak bir süre önce forumda bir başka özellikle beraber çalışıyor diye okumuştum bunun üzerine deneme yapayım dedim araçla çakıl bir rampada kalkmaya çalştm direk esp tepkisi verdi aynı şeyi düz yolda seri kalkarken de yaptım yine aynı tepkiyi verdi

Aynı olayı bnde karda denedim esp'li gibi tepki verdi.

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: karda buzda otomatik bora kullanmak
« Yanıtla #8 : 29 Aralık 2012, 19:45:34 »
Aynı olayı bnde karda denedim esp'li gibi tepki verdi.

Nasıl tepki veriyor. Biraz anlatır mısınız? Kullandığım Polo'da şöyle birşey oluyor. Arıza mı değil mi bilmiyorum ama; normal yolda giderken ses gelmiyor. Fakat karda 2-3 saniye patinaja düşerse, 2-3 saniyeden sonra arabandan vuuvvvvv şeklinde kulak tırmalayıcı bir ses gelmeye başlıyor. Sesi duyduğumda frene basıp tekrar gaza bastığımda ve patinaj durumundayken yine 2-3 saniyeden sonra belirttiğim ses çıkıyor. Acaba bu özellik mi yoksa arıza mı?
« Son Düzenleme: 29 Aralık 2012, 19:48:07 Gönderen: west_55 »

Çevrimdışı vw_2005

  • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Ynt: karda buzda otomatik bora kullanmak
« Yanıtla #9 : 29 Aralık 2012, 19:49:42 »
Aracınızdan gelen sesi  belirttiginize göre  ses esp veya asr den kaynaklanmaz.
« Son Düzenleme: 31 Aralık 2012, 12:05:46 Gönderen: vw_2005 »

Çevrimdışı vw_2005

  • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Ynt: karda buzda otomatik bora kullanmak
« Yanıtla #10 : 29 Aralık 2012, 19:51:51 »
Sorun olabilir.
« Son Düzenleme: 29 Aralık 2012, 20:11:53 Gönderen: vw_2005 »

Çevrimdışı serhan61

  • İleti: 204
  • Yolu bilmekle yolda yürümek farklı şeylerdir...
    • Profili Görüntüle
Ynt: karda buzda otomatik bora kullanmak
« Yanıtla #11 : 29 Aralık 2012, 20:26:56 »
aracımı hiç karda test etme şansım olmadı ama toprak olsun yağmurlu hava olsun en dik rampalarda bile durup kalktığım halde hiç patinaja düşmedi.kalkarken ani gaza yüklenmelerden kaçının olabildiğince ağır hızlanın.eski aracımla(düz vittes) köye giderken hiç zincir takmazdım ama kuru havada bile azcık rampada toprakta durup kalksam baya bi patinaja düşerdi bundan hareketle doğru kullanımla otomatiğin avantaj bile yaratabileceğini düşünüyorum kalkış konusunda.ancak en büyük dezavantajı rampa aşağı inerken hele yağışlı havalarda kesnlikle motor mompresyonunu devreye sokun rampanın eğimine göre 3-2 yerine göre 1le inin.bu araçlar 4 vtes olduğu için vites aralıkları uzun bazen dik yokuşları inerken 1.vites bile fazla geliyor tek eksik yanı bu bence kış şartları için.

Çevrimdışı bekir_akara

  • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Ynt: karda buzda otomatik bora kullanmak
« Yanıtla #12 : 30 Aralık 2012, 14:15:18 »
Bence otomatiğin patinaja düştüğü bir yerde manuel bir araç çok daha rahat patinaja düşer. Çünkü bende otomatik vites kullanıyorum, kalkışlarda manuel vitesli araçlarda belli bir düzyde gaz vermediğinizde araç teklemeye başlar. Ancak otomatik viteste frenden ayağınızı kaldırdığınızda hiç gaza basmadan araç öne doğru hareketleniyor, gaza bastığınızda hiç tekleme falan olmadan yoluna devam ediyor ki otomatiğin en güzel yönlerinden biri bence. Karlı yollarda da manuel vitesle yokuş yukarı kalkarken verilen gazla tekerlekler daha hızlı dönecek ve daha çabuk patinaja düşecektr bence. Zaten çok karlı havada en iyisi toplu taşıma :)

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: karda buzda otomatik bora kullanmak
« Yanıtla #13 : 30 Aralık 2012, 16:42:45 »
ben geçen sene yağan efsane karda goodyear nct5 yazlık lastiklerle sorentoların çıkamadığı yerlere bile çıktım, sıkıntı olmadı? gaza biraz az basmanız yeterli düşük devirde çıkmanız için. zaten şanzımanınızda dynamic shift points var, kullanım stilinize göre aracın vites atma devirlerini düzenliyor.eğer ki siz karda gaza az basıp temkinli bir sürüş sergilediyseniz bir süre; aracın vitesi onu algılayıp ona göre vites atıyor, hatta patinaja düşerseniz zaten bir üst vitese geçiyor.yine de lastik markanızı ve tarihini merak ettim?
« Son Düzenleme: 30 Aralık 2012, 16:43:17 Gönderen: ALPER. »