ne zaman ki lpg de bir süre kullandım, araba gitmez oldu. normalde patinaj yapması gereken şekilde yarım debriyajla kütür kütür vurarak stop etmekten son anda kurtararak ancak kalkıyordu.
yanlız bu kısıma ayrı parantez, teklemesi lambda sensöründen değil, ateşleme ekipmanlarından biri işlevini kaybetmiş o sırada ve aracın "en az 1" silindirinde ateşleme yok ya da misfire var.
bende de olmuştu aynı durum öyle kullanmaya devam ettim şehirler arası yolda çünkü başka şansım yoktu. benim buji kabloları ve bujiler sağlamdı, yola çıkmadan önce yenilemiştim ama bobin yandı.önce 1i sırasıyla hepsi yandı.önce araç 120yi geçemedi sonra 80i geçemedi sonra hiç yerinden kalkamadı.kısacası onu sakın atlamayın, başka bir konuda da söyledim gözden kaçmıştır diye burada da söylüyorum.
bilirsiniz çoğu vw aracında bobinler ayrı ayrı silindirlerin üzerinde tek başına parçalardır.ama 1.6 motorların bazılarında "bfq" "akl" gibi kodlarda bobinler tek bir kutunun içindedir ve yekpare şekildedir.yekpare şekilde olanlarda buji kablosu vardır, diğerlerinde buji kablosu direkt bobine entegredir. doğal olarak bende 1 bobin yanınca sırasıyla hızla diğerleri de yandı, buji kablosu yandı devamında ilk yanan bobinin komuta ettiği buji patladı ve sibopları eğdi.hatasız düşük kilometreli araca yarım motor yaptırdım.üzerinizden uzak olsun.
gördüğüm kadarıyla bobin değişti demişsiniz, buji kablolarındaymış sorun, yine de tek tek kontrol edin.lpg li araçta bobin önemli, lpg bobine çok yükleniyor
bobinler ayrı ayrı olsa hiç böyle bir sıkıntı olmazdı, ben 2 bobinle sanayiye gittiğimi bilirim