kullanımlar arasında ciddi fark var. en doğrusu son test gibi görünüyor. fakat testleri karşılaştırmak için benzer kullanım mesafe ve şartları olması lazım. yoksa yanılgıya sebebiyet verir. ilk testte bu kadar düşük çıkmasının sebebinin şu olabileceğini düşünüyorum. kısa mesafede ve motor soğukken yapıldıysa ısınana kadarki mesafeyi benzinde geçeceği için alınan toplam mesafe yüksekmiş gibi göstermiş olabilir. ikinci ölçümde değer yüksek görünmekle birlikte dur kalklı istanbul akşam trafiği benzeri bir trafikte gidildiyse bu da olabilir.
son ve tek gaz geçilen parkur için de ilk bakışta yüksek gibi görünüyor. evet 3000 deviri geçmemek önemli bir bilgi ama 3000 devirin altında kullanmış olmakla birlikte sabit devir de önemli. tamamen atıyorum 2000-3000 devir arasında sürekli hızlanıp yavaşlanılan bir sürüşle sürekli 3000 devirde kullanılan bir sürüşün farkı olacaktır. hakim rüzgarın yönü bile fark eder. Manisa-Akhisar arasındaki yolda kuzeyden hakim rüzgar olduğu için gidişle dönüş arasında ortalamada 1 litre fark var.
tabi bir de gazın doldurulduğu pompa faktörü var. parametre çok. sürekli aynı yerden ve sürekli ayn pompadan alın. mümkünse taksicilerin doldurduğu pompaları takip edin.