Gönderen Konu: aracı çalıştırdığımda otomotik jikleye geçmiyor cansız çalışıyor  (Okunma sayısı 7812 defa)

Çevrimdışı 06kzn39

  • İleti: 807
    • Profili Görüntüle
bendekide vdo siemens

Logged

Çevrimdışı ugurtelefon

  • İleti: 54
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo 1,6 HB
  • Şehir: İzmir
Bende de vdo siemens var. 2006 yılında 600 TL gibi bir paraya almıştım. Yanlış hatırlamıyorsam İzmirden N. Küçükten almıştım.

Boğaz kelebeğinin konumunu sağlayan potansiyometre var. Zamanla aşınıyor, temizlik ürünleri bir yere kadar, hatta daha sonra spreyler daha fazla aşındırıyor.
Bendeki eski b.kelebeğinde elektronik kısımda test cihazında hata vermiyordu. Kelebeği hareket ettiren motor yanmış bir şekilde, motoru hiç dönmüyordu.
Bir çok motor denedim o zamanlar, ya boyutu olmadı, ya voltajı tutmadı, ya da devir sayısı uygun değildi, çaresiz sıfır orijinal aldım.
o bahsettiğim potansın değiştiğini söylüyorlar, ama yan sanayi ise iç direnci uymayabilir.




Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Bende de vdo siemens var. 2006 yılında 600 TL gibi bir paraya almıştım. Yanlış hatırlamıyorsam İzmirden N. Küçükten almıştım.

Boğaz kelebeğinin konumunu sağlayan potansiyometre var. Zamanla aşınıyor, temizlik ürünleri bir yere kadar, hatta daha sonra spreyler daha fazla aşındırıyor.
Bendeki eski b.kelebeğinde elektronik kısımda test cihazında hata vermiyordu. Kelebeği hareket ettiren motor yanmış bir şekilde, motoru hiç dönmüyordu.
Bir çok motor denedim o zamanlar, ya boyutu olmadı, ya voltajı tutmadı, ya da devir sayısı uygun değildi, çaresiz sıfır orijinal aldım.
o bahsettiğim potansın değiştiğini söylüyorlar, ama yan sanayi ise iç direnci uymayabilir.




potanslar aşınacak bir konumda değil ki nasıl aşınabilir.benim üzerindeki orijinal yani 17 senelik hala turp gibi inceledim gram hata yok 235k olmasına rağmen.çarkları dönüren elektronik kısımdaki swichler arıza yapar onu anlarım zaten müdahale edecek elektronikçi babayiğittir.
Red Machine!!!

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Hee kelebek bozuksa vagcom kelebek hatası verdiyse başka!!!
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı 06kzn39

  • İleti: 807
    • Profili Görüntüle
kelbek bağlantı kopuk öyle bir şeyler yazdı hata silinmiyor pıerburg 375 tl oda alman malıymış bilemiyorum vdo 550 tl

Çevrimdışı 35EZ349

  • İleti: 459
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo 6n 99 AEE
  • Şehir: İzmir
Sanirim ugur kardesim potanslarin altindaki karbondan bahsediyor gidegele uzerinde igneler altindaki karbonlar bence asinir ve saglikli bir sekilde iletim saglanamaz bence 06 Kzn arkadasim tak Vdo yu bak keyfine 175 lira icin degmez kac sene seni sorunsuz idare etmisbsonra bir 10 sene sorun yasamazsin:) tabi satmazsan satarsanda hayir dualari alirsin :)
« Son Düzenleme: 29 Aralık 2014, 19:58:08 Gönderen: 35EZ349 »
I Love PoLo

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Karbonlara diyecek sözüm yok olabilir...
Red Machine!!!

Çevrimdışı 06kzn39

  • İleti: 807
    • Profili Görüntüle
ALINTI
Merhaba Arkadaslar,

Bogaz kelebegi ile ilgili her turlu probleminize cozum bulabilirim. Sorusu olan arkadaslar sorularini yazabilir.

Genel olan bir soruyu cevaplamak istiyorum. Bogaz kelebegi tamir olur mu?
Evet bogaz kelebegi tamiri mumkun. Tamiri icin yapilan islem temizlik degildir. Kelebegin icinden arizaya gore parca degistirilip ariza giderilebilir.
100 liraya bogaz kelebegini tamir edebilirdim. Bogaz kelebegin tamirden sonra sifir mal gibi birebir ayni oluyor
Gaz daha kuru bir yakittir. Ve surekli gazda kullanilan araclarin ilerleyen kilometrelerde (120.000 km den sonra) sibop lastikleri kuruma yaptiklari icin daha cabuk yag yakmaya baslar. Bu yag yakan araclara motoru zayif arac denir.

Eger aracin motoru zayifsa cok fazla yag buhari verir ve buda kelebekde kirlenme oranini artirir. Aracin gaz da veya benzinde kullanilmasinin bogaz kelebeginin kirlenmesi ile hicbir alakasi yoktur.

Bir diger konu ise benzinde ariza cok artincaya kadar sofore hissettirmez. Ama gazda ariza cok ufakta olsa hemen hissedebilir. Bunu soyle test edebilirsiniz. Eger aracinizda atesleme arizasi(tekleme) veya kelebek arizasi(dalgalanma , stop etme) varsa araci benzine aldiginiz zaman ya hissetmezsiniz yada gaza oranla arizanin hissedilebilirligi azalir.
Arac ilk calistirmada benzin ile calisir. Aracin motor sicakligi 35 derecenin uzerine cikinca gaza gecer. Gaza gectigi zamab stop etmemesnin sebebi gaza gecmesi degil motorun isinmasidir. Motor isindiktan sonra benzine tekrar alsanda stop etmez. Aracinin arizasi yuksek ihtimal bogaz kelebegi veya isi musurudur. Ama bogaz kelebegi olmasi daha olasi bir durumdur. Cunku sogukken jikle konumunda calismasini saglayan parca bogaz kelebeginde bulunmaktadir.

Bulundugum sehir istanbul. Ozel bir sorusu olan arkadaslar telefonla 05357191078 arayabilirler.

Istanbul disinda olupda bogaz kelebegi arizasindan kurtulmak isteyenler kelebegi sokturup kargo ile yollayabilir. Ben ayni gun icerisinde tamir edip geri kargoyla yollayabilirim.
Boğaz kelebeklerinin tamiri gerçekten mümkün. Başarı oranı boğaz kelebeğinin motor numarasına göre değişmektedir.

Boğaz kelebeğinin tamirinin nasıl yaptığımı soranlar oluyor. Elektronik kısımlarının elektronik ve analog değerlerini bildiğim için ölçümler yapılarak arızalı parçaları buluyorum. Daha sonra orjinal parçalarla arızalı parçayı değiştirip adaptasyon öncesi sıfırlamalarını yapıyorum. Sonrasında problem ortadan kalkıyor :)
istanbulda bi siteye yazdıklarını parça parça kopyaladım bizim form dan tamir ettiren varmı

Çevrimdışı 06kzn39

  • İleti: 807
    • Profili Görüntüle
 K.Çekmece Tepeüstü'ndeki Karbüratörcü Mehmet Usta'nın oğluymuş

Çevrimdışı 35EZ349

  • İleti: 459
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo 6n 99 AEE
  • Şehir: İzmir
Bi dene sansini sifir almadan istersen
I Love PoLo

Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
içini açın potansiyometreler sağlamsa step motoru arızalıdır. Step motorununda içini açın kömürlerini değiştirin oda tamam  :tamamdir
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.

Çevrimdışı ugurtelefon

  • İleti: 54
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: polo 1,6 HB
  • Şehir: İzmir
Kelebeğin motorunun sağlam olup olmadığını test etmek kolay.

Vagcom (yada başka test cihazı x431 vs.) bağlandığında, kelebeği kalibre et dediğinde, cihaz ayar yapmaya çalışır.
İşte tam bu arada kulağınızı kelebeğe dayayın, ince bir motor sesi geliyor, hatta hava filtresi kapağını söküp denerseniz, kelebeğin oynadığını görürsünüz.

Şimdi;
 eğer bu ses gelmiyorsa, büyük ihtimal motoru arızalıdır, motor değiştirme yada komple kelebek değişimi çaresiz yapılacak.

Yok eğer motor sesi geliyor,kelebek hareket ediyor, ama test başarısız oluyorsa;
İşte bu kısmı seveceksiniz;...... :)
Daha önce deneyip test ettiğimiz ve işe yarayan bir yöntemi anlatayım;

Sağlam bir boğaz kelebeği bulacaksınız, servise gelen bir araçtan geçici olarak takılabilir, benim usta öyle yapmıştı
Sizin araca takıp, normal olarak kalibre edeceksiniz.Araç her şeyiyle normal çalıştığında, tekrar sizin kalibre edilemeyen boğaz kelebeğini geri takacaksınz  (akü kutup başını sökmeden)
Hiç bir ayar yapmadan aracınızı çalıştırın, en azından bir müddet sizi idare eder. Ben 6-7 ay kullandım.
Daha sonra enjektörün biri arıza yapmıştı, bunun için tamire götürdüğümde, maddi olarak müsaittim, yeni kelebek aldım geçtim.


Çevrimdışı speedystop

  • İleti: 887
  • 6N Uzmanı
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N Sportline
  • Şehir: Kocaeli
Sportline kelebek ihtiyaci olan arkadaşlara elimde test edilmis 2 adet kelebek bulunmaktadir. 05334890119 resul
Mesele ölmek değil, mesele yaşayamamak.