Gönderen Konu: arkadaşlar utandım yardım istemekten nasıl çözecez bu sorunu ?  (Okunma sayısı 22741 defa)

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
nıcam abı benım termostat arızalıyken ızmırden usaga gıdıyordum sureklı hararet dıpteydı sureklı hadı dedım eskı usul arabanın onune karton kapatayım heryerını kartonla kapattım bıde guzelce bantlarım hemen hemen nerdeyse plaka ve farlar acık kaldı dıger heryer kapalıydı ama hararet banamısın demedı cok az bısı fark ettı sadece :) :) nası bı sogutma sıstemı varsa artık :)

:) enteresan servet
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Logged

Çevrimdışı servet_volt

  • İleti: 1016
    • Profili Görüntüle
:) enteresan servet

aynen abi :) gercı hava soguktu ızmırden cıktım yollar kardı komple. ama benım o kadar kapatmama karsılık cok az bı degısıklık olmustu 1 - 2 mm falan gostergede :)
Beş para etmeyen insanların, milyonluk tavırlarına hastayım.

Çevrimdışı salihsefa

  • İleti: 1553
    • Profili Görüntüle
benim sorun fahrettinin tam tersine 87 lik termostatla gösterge 3 çeyreğin üzerinde duruyordu, hararet müşürünün çalışma mantığı; ortasında kablonun takıldığı kısım ile vidalanan kısmı arasında belirli bir dirençlilik değeri var ve bu değer müşür ısındıkça düşüyor. benim gösterge fazla gösterdiği için kablo ile müşürün takılacak kısmı arasına 9 ohm luk bir direnç bağladım artık daha az kalkıyor ama halen ideal seviyede değil, direnci arttırmam lazım ;) benzeri uygulama yapacak arkadaşlara hatırlatma olsun; kablonun ucuna direnci bağladıktan sonra müsürün gövdesine kısa devre ettirip sona kadar kalkıp kalkmadığını kontrol edin ibrenin değilse araç hararet yaparda haberiniz olmayabilir.. bendeki ideal değil ama 80 ohm ila 110 ohmluk direnç değerleri arasında çalışması gerekiyor hararet müşürünün. 80 ohm civarına gelince termostat açılıp fan devreye girmesi gerekli, fahrettin müşürünün direncini bi ölç birde öyle dene derim değiştirmişsin ama yinede orda bir sıkıntı olabilir, müşürün kablosunu direk bağlayınca ibre sona kadar dayanıyorsa veya sökünce dibe kadar iniyorsa göstergende sıkıntı büyük ihtimal yoktur. kesinlikle yoktur demiyorum çünkü analog ibrelerde gramaj oynasa hatalı gösterebiliyor veya içinde ufacık bir direnç farketse yine yanlış gösterebilir. göstergenin en kolay test şeki bu bence  :tamamdir
Sev seni seveni hâk ile yeksan ise, sevme seni sevmeyeni Mısır'a sultan ise.

Ehli irfan arasında aradım kıldım talep, Her hüner makbul imiş, İlla Edeb illa edeb

Çevrimdışı fatih_06

  • İleti: 743
    • Profili Görüntüle
nizam kardeşim üst boruya baktım şimdi test sürüşüne çıktım aracı çektim kenara baktım üst boru elimi yakıyordu çok sertti.
Biraz bekledim hararet ortaya yaklaştı alt boruda ısınmaya başladı sonra fan açtı.Tekrar hareket ettim kaloriferleri açtım bastım biraz hararet ortadan çeyrekte sabit kaldı sonra tekrar indim baktım üst boru sert değildi daha yumuşaktı.saygılar

yani hareket edince kaloriferleride açarsam gözle görülür bir şekilde çeyereğe kadar düşüyor

eğer fan ortayı az geçmeden açıyorsa o araba ısınmaz. tam termostat aç kapa yapıp sıcaklığı sabitleyemeden fan soğutmaya başlar arabada hareket halinde havalarda soğuk. ibren bi iner bi çıkar.

 hararet müşürü ile fan müşürü tam ayara geldiğinde hem ısınma problemin olmaz hem yakıtın daha verimli yanar.

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
 Isınma konusunda kalorifer peteğinide unutmayalım. Tıkalı bir petek var ibre yarıyada gelse soğuk üfler. Kalorifer peteğin yeni ise hararet ibren daha ilk çeyreğe gelmeden içerisini çok güzel ısıtması lazım...
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı eses GTI

  • İleti: 141
    • Profili Görüntüle
Dün aracımda bir durum farkettim eve gelip garaj kapısını açıp tekrar binip çalıştırdığım zaman hararet göstergesi yakalsık 10 derece yükseliyor sonra su devir edince biraz iniyor dijital gösterge ise lpg regülatörüne bağlı olduğu için 78 den 69 a düşüyor çalıştırıp su devir edince 78 79 oluyor

Çevrimdışı fhrttn

  • İleti: 147
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: dizel golf mk1
  • Şehir: Ankara
Arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.
Öncelikle Hafta sonu yine denedim harareti şimdi şehir içinde biraz kullandım aracı hararet ortaya geldi arkadaşlar herşey normaldi ortaya gelince fan da açtı bi sorun yok tu.sonra kaloriferi 2. ayarda açtım hararet ortayla çeyrek arasına indi.Isıtma gayet güzeldi yakıyodu.
Neyse uzun yola çıktım yokuş yukarı bastım hararet yine ortaya yakındı sonra yokuş aşağı inişe geçtim bu arada kalorifer 2. ayarda ve hararet düştü yine arkadaşlar çeyreğe kadar hatta az bişeyde çeyreğin altınada indiğini gördüm ??? çok garip bende anlamadım.

Bu arada göstergeyide denedim kablosunu müşürden çıkarıp direk bloğa tuttuğum zaman hararet sona vuruyo yani çalışıyo.ve Üçte birini kartonla kapattım ama çok bişey fark etmedi.Şimdi böyleyese eksi soğuklarda hiç ısınmaz bu araba.

NOT:Hararet müşürü değişti, termostat iki kere değişti87 lik . Fan müşürüde 87 lik .Sanırım bu arıza böyle gider.Çözemedim.Hepinize Teşekkür Ederim Bİlgileriniz için ((

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
 Termostat görevini yerine getirse bukadar oynama yapmaz çok dengesiz bir sistem.. Motora sıcak soğuk girişlerinde bir terslik olasılığı çok yüksek geliyor akla.
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı fhrttn

  • İleti: 147
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: dizel golf mk1
  • Şehir: Ankara
valla erşan abi bende anlayamadım ikinci kez termostat değiştirdim termostattandır dedik usta da bilindik bi usta yani tecrübeli.Termostatın takıldığı plastiği falanda söktü temizledi adam artı ben arabayı rölantide çalıştırıp elimle sürekli termostat açana kadar hortumları kontrol ettim yani.Ortaya gelince fan açıyo.Ama kaloriferi açınca hararet hemen oynama yapı düşüyo. Benim aklıma gelen elektrik tesisatında sorun o zaman kaloriferi açınca hararet oynama yapıyo uzun yolda oynama yapıyo anlamadım abi.

Birde kaloriferi açınca düştüğüne göre hararet su sistem içinde devirdaim oluyo demekki yanlışmı
« Son Düzenleme: 07 Ocak 2013, 13:05:27 Gönderen: fhrttn »

Çevrimdışı fhrttn

  • İleti: 147
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: dizel golf mk1
  • Şehir: Ankara
güncel ?????????

Çevrimdışı fhrttn

  • İleti: 147
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: dizel golf mk1
  • Şehir: Ankara
Evet arkadaşlar benim sorun elimde patladı sanırım :((((

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
 Kalorifer in bukadar suyu soğutması normal değil. Bizde kalorifer kullanıyoruz ibre beyazın üstüne geldiği gibi kaloriferi açıyorum ama düşürme yapmıyor bende..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı fhrttn

  • İleti: 147
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: dizel golf mk1
  • Şehir: Ankara
abi resmen gözümle görüyorum kaloriferi açınca hararet düşüyor yukarıda yazdığım gibi.Elektirk Tesisatında bi arıza olarbilirmi.

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Kaloriferi açınca birden düşüyorsa tesisatla alakalı. ama yavaş yavaş düşürüyorsa içindeki suyu soğutuyordur. Ozamanda derim nasıl petek ve fan var onda. :)
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"