Gönderen Konu: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!  (Okunma sayısı 100086 defa)

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« Yanıtla #28 : 25 Eylül 2009, 09:53:02 »
hararet müşürü arızalarında arkadaşlarında belirttiği gibi arıza göstermeyebilir.öncelikle hararet müşürünün çalışma şeklini kısaca yazmak gerekiyor..

 hararet müşürleri ntc veya ptc olarak iki tiptir
 yani sıcaklığa karşı dirençleri doğru orantılı olarak artanlar ve sıcaklığa karşı direnci düşenler......



  bizim hararet müşürlerimizde 4 adet pin bulunur hararet müşünün üzerinde bulunan 4 pinden iki tanesi anlık üzerinde anlık oluşan direnci motor kontrol ünitesine diğer iki pin ise göstergeye iletir....


 motor kontrol ünitesi hararet müşüründen üzerinde oluşan  dirençleri değerlendirerek motorun en verimli çalışacağı şekilde

       ateşleme haritasını (avans)
      enjeksiyon sürelerini (enjektörlerin açık kalma süreleri)
     boğaz kelebek açısını (alınan hava miktarını)
  *****   lambda sensörü çalışma başlangıcını (soğukken lambda sistemi  devreye girerse kontrol ünitesi uygulamalarını iptal eder)*******bu raya yıldız koydum 

(   yukarıda belirtmiş olduğum kontrol ünitesi uygulamaları sadece hararet müşüri ile yapılmaz)

    haliyle hararet müşürünün tesisatında kopukluk kısa devre vs.gibi arızalar olmadığı durumlarda  hararet müşürü yanlış bilgi gönderse dahi gelen bilgileri motor kontrol ünitesinin değerlendirip gelen bilgiler doğrultusunda çalışmayı düzenlemesi mecburidir....

  eee  biz kendi hararet müşürümüzün  doğrumu yanlış mı bilgi ürettiğini  bir başka deyişle doğru  direnç oluşturduğunu nerden bileceğiz ?

  onuda bilen bilir   

  yukarıda sordum lambda niye değişti diye.....



  avans ayarı bozuk olduğu  durumlarda lambda sensörü değerler üst veya alt sınırda veya sınır aşıldı  diye bilgi vermesi çok doğal bir durumdur çoğu zaman  bu bir arıza değil bilgi niteliğindedir...

yukarıda bir şıkkı  yıldızladım ........motor soğukkende aynı arızalar devam ediyor ise soğıkken oluşan arızanızın lambda sensörü ile uzaktan yakından alakası yoktur......


arkadaşlar  kısa yazıyım dedim uzadı  umarım bu işlerle biraz da olsa ilgilenmiş olan arkadaşlara yazdıklarım sistemi anlamaya biraz daha yaklaştırır....hiç uğraşmamış arkadaşlarda neden bahsediyo diyebilirler

   

   ((((  kardeş    bu konunun başlarında lambda ile ilgili aynı yorumu bende yapmışım ama arkadaşların paraları çok fazla yawww:)))))))
 
 
 
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Logged

Çevrimdışı polo_1.6HB

  • İleti: 55
  • 1996 Polo 1.6 HB AEE 6N
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« Yanıtla #29 : 26 Eylül 2009, 23:19:58 »
Lamda sensörü vb. arızalar için herhangi bir arıza ikaz ışıgı koyulmadıgı için yanmıyordur :) Polo 1.4 16v lerde var arıza ıkazı diğerleri kara düzen.Ayrıca lamda sensörünün bu kadar çok bozuk arızalı yok ole bole sozlerini bu forumda duydum ...Ben 15 yıldır vw yetkılı servıslerınde çalıştım en fazla 2 defa değiştim o sensörü Neden çünki arıza yapmıyor lamda sensörü adı üzerinde sensör yani algılayıcı yani haberci onun görevi bişeyleri haber vermek motorda yakıtın tam yanmamasını haber veren parçadır onun gorevi arızayı bildirmektir bazı cahil cühela piyasa ustalarıda aaaa zengin karışım demiş lamda arıza vermiş aaa fakir demiş yok yok kesin lamda sensörü der değiştirir baktı olmadı çaktırmadan bi avans ayarı yapar işte oldu der iş biter sizde verdiğiniz 350 lirayı helal eder çıkarsınız.
Arkadaşlar Araçlarınızın lamda sensörleri sağlam düşün bu parçanın yakasından Motorlarınızda ayar bozuklukları var özelliklede polo 1.6 AEE MOTOR KODU olan arkadaşlar boğaz kelebeği avans ayarı sizin tek derdiniz bu gerisi yalan demedi demeyin  .....

valla öle lambdayı değiştirdim herşeyi yaptım bir hararet müşiri kaldı onuda değiştirecem avans ayarını bir kere daha kontrol ettireceğim ve olmazsa yakacağım.... valla osandım aldım alalı  1000km için 430tl yakıt masrafı yaptım tek derdim anormal yakıt ve  2.vitese zor takılma. bunlarıda gideremiyorum.....

Çevrimdışı polo_1.6HB

  • İleti: 55
  • 1996 Polo 1.6 HB AEE 6N
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« Yanıtla #30 : 26 Eylül 2009, 23:23:10 »
lambdayı da  burada duydum dedim olabilir net algılayamıyordur diye düşündüm değiştirdim. gitti 150kağıt boşa çünkü söktüğüm sensörle aynı elektronik ölçüm değerlerini gösteriyor.iadeside yok...boğazıma kaldı.
 :bekleriz:

Çevrimdışı nakres

  • İleti: 1751
  • http://www.vwpasa.com/
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« Yanıtla #31 : 27 Eylül 2009, 11:25:40 »
eeeeee   sakalımız yokkkk
!!!!MECNUN  BİLSEYDİ VW SEVGİSİNİ SEVERMİYDİ LEYLA ZİLLİSİNİ...?????...!!!!
    http://www.vwpasa.com/   
    http://www.andcarotomotiv.com]Andcar Otomotiv Hizmetleri[/fon

Çevrimdışı polo_1.6HB

  • İleti: 55
  • 1996 Polo 1.6 HB AEE 6N
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« Yanıtla #32 : 01 Ekim 2009, 20:09:58 »
nakres ede bi tecrübenizi alayım. yakıtı düşüremiyorum.km:0,435min.  son gittiğim tamirci arkadaşta lambda mamda boş üst kapak sökülecek dedi. yeni aldım aracı 3ay oldu. normal sistem tüpte çalışıyordu. bende tehlikesinden dolayı ve  hava filtresi kapağınıda  bir kere hemde aldığım gün akşamına patlatınca  söküp attım. benzine döndüm.
 Tamirci usta şimdi diyor senin sorun üst kapak siboblarda. çiğ yakıt atıyor dedi. bu doğru gibi.özellikle ilk çalıştığında   ve boşta dururken gazı kökleyip  devri yükselttiğimde biraz beyaz duman atıyor.su eksiltiyor.kaçak yok.su gibi benzini içiyor.diyoki tüpte çalıştığında contalar siboblar gitmiştir,kaçırma yapıyor,benzinin yarısını yakar ken yarısını egsozdan atıyor,patlama dışında oluyor dedi.ya sıralı sistem tüp tak öle bin dedi yada üst kapak sökülecek diyor. ne yapmalıyım. zaten epey masraf ettim. 300-600tl arası masraf çıkacak dedi. bide şuvar aynı sistem sibob vs benzindede lpgde de çalışacak yani sıralıya geçsemde bi süre sonra o üst kapak vs. daha beter olup daha ağır masraf çıkarmaz mı. nede olsa sadece giren yakıt farklı .motor sistem aynı.  usta bişi olmaz diyor ama bence şimdi olmazsa da uzun vadede iyice biter. gibi bilmiyorum.
« Son Düzenleme: 01 Ekim 2009, 20:13:30 Gönderen: polo_1.6HB »

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« Yanıtla #33 : 02 Ekim 2009, 19:27:54 »
valla öle lambdayı değiştirdim herşeyi yaptım bir hararet müşiri kaldı onuda değiştirecem avans ayarını bir kere daha kontrol ettireceğim ve olmazsa yakacağım.... valla osandım aldım alalı  1000km için 430tl yakıt masrafı yaptım tek derdim anormal yakıt ve  2.vitese zor takılma. bunlarıda gideremiyorum.....

2.viteste zor geçme %99 Bitik debriyaj. Beniki 1de ve 4te zorlanıyordu. Yazın debriyaj değiştirdim düzeldi. Temiz bi araç alamamışsın demekki. Zaten yaşlı araç ağır bakımları gelmiştir sana satmışlardır. Tavsiye çok masraf ettiysen az daha dişini sık en az 5-6sene tık demez sonra. Tabi motor sağlamsa
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı polo_1.6HB

  • İleti: 55
  • 1996 Polo 1.6 HB AEE 6N
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« Yanıtla #34 : 22 Ekim 2009, 15:53:49 »
motor  iyi diyor ustalar 5 ustaya gittim bi lpg kiti ve debriyaj seti kaldı onuda yaptırsam canavar ama ağır geliyor düşmek kötü oldu ilşk arabamda .   :)   ondan bilemiyorum tşk.

Çevrimdışı b_yalman

  • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« Yanıtla #35 : 31 Ekim 2011, 20:25:58 »
Herkese çok teşekkürler. Güzel anlatımlar ve konular var. İşte VW ruhu bu. Yardım ve paylaşma... TEŞEKKÜRLER
« Son Düzenleme: 02 Kasım 2011, 11:09:17 Gönderen: b_yalman »
Bülent YALMAN
1975-İZMİR

Çevrimdışı yakkir

  • İleti: 565
  • GAVURDAĞLI
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« Yanıtla #36 : 31 Ekim 2011, 21:07:50 »
Teşekkür sn.ahruzgar
En Büyük Kazancınız Sağlığınızdır

Çevrimdışı ssoykan

  • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« Yanıtla #37 : 12 Kasım 2011, 21:07:22 »
Benım araçtada yenı yenı basladı ılk calıstığında ıstop edıyor. Tavsiyenizle hararet müşürünü değiştireceğim. Birde titreme yapıyor.Onuda neden yapıyor anlamadım.Ama hararet araç ısındığın da 90 da boşa attığımda ıstop etmıyor. Sadece ilk çalışırken rölante oynuyor ve ıstop ediyor. Sadece hararet müşürü bu sorunu cözer inşallah. Tüpüde yenı taktırdım 300 km ya oldu ya oladı.

Çevrimdışı polo35

  • İleti: 243
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« Yanıtla #38 : 08 Temmuz 2012, 11:32:18 »
merhaba arkadaşlar.1.4 sportline aracımda bir süredir sabahlaı yani motor soğukken çalışıpta motor sıcakken(güneş altında araba bekleyince...)çalışmama sorunu vardı ve geçen hafta arabam çok kötü bi yerde kaldı ustayı çağırdım fakat çırağını yolladı.mecburdum ne dediyse yaptım ateşleme bobinini değiştirdi sorun düzeldi gibi olmuştu.fakat bir kaç gün sonra yine marşa bastığımda zor alır oldu dün de ilk marşta almadı.hafif gaza basınca aldı tabii.faka arastırınca sorunun ateşleme bobininden olmayabileceğini anldım.bujilere baktırıcam yarın yağlanmış olabilir(bujiler yeni sayılır),hararet müşirinden de olabileceği söyleniyor....boğaz kelebeğinden çok çekmiş ve 3 yıl önce değiştirince rahatlamış biir olarak bu sorun canımı çok sıkıyor..başka marka otolarda varmı böyle bi sorun?arabamdan soğudum resmen.saat gibi çalışan arabaya bir kaç haftadır bi haller oldu...bir gelişme olunca buradan paylaşacagım

Çevrimdışı toprak811

  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« Yanıtla #39 : 07 Mart 2014, 21:39:13 »
arkadaşlar benim arabam 98 polo  1 senedir stop  ediyodu gaz vermezsem  hemen stop ediyodu ışık larda  stop ediyodu rolanti dansoz gibi  bi  aşşagı bi yokarı  hiç yerinde durmuyodu direksiyonu saga sola cevirince   stop ediyodu   .cok ustaya gosterdim  ama cozen olmadı . en sonunda  .  bi  servise goturdum   arabanın hemen derdini anladı     biraz ygraştı ama cozdü  . :) allah razı olsun   nam oto ali usta boyle sorunla kar şılaşan lar  hemen gitsin . ben nerdeyse  arabayı  satacaktım ama  iyi ki satmamışım   araba saat gibi oldu .tavsiye ederim kesinlik le ankara  da ki Volkswagen kullanan arkadaşlar kesin tavsiye ederim

Çevrimdışı toprak811

  • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Ynt: Polo Stop Etme Sorununa Kesin Çözüm!
« Yanıtla #40 : 07 Mart 2014, 21:41:20 »
bide sorun sen tetik ayarların dan mış unuttum yazmayı   arabanın gidişi bile degişti.