mesela senınkı 16v golf 4 un benzınlı en ıyı motorudur arıza bılmez bıde tdı ler
ama işte commonrail değil tdi ler de. hem gürültülü hem tüketim değerleri yüksek. bunları iyileştirmek için common rail teknolojisine geçildi. aslına bakılırsa sorun yine common rail de değil. kullanılan elektronik parçalar. motorun mekanik kısmı yine sorunsuz. bir de ülkemizde kullanılan yakıt kötü olunca sorun katlanıyor.
ama ülkemizdeki en büyük sorun Doğuş. çok ilgisiz bazen de bilgisiz yaklaşımı arıza sonrası telafi edilebilecek müşteri bakış açısını daha da olumsuza çeviriyor. e zaten getirdiği araçların donanımları kuşa çevrilmişken müşteri homur homur aldıkları araçlarıyla sorun yaşayıp üstüne bir de servis kapısında bir dayak yemedikleri kalınca sana da arabana da deyip benzin döküp yakacak raddeye geliyor.
bir diğer konu olan 2. el fiyatları... bence ülkemizde ikinci el fiyatları mantıksız şekilde yüksek. cari açığı kapatmak için ithalatı kısabilmek adına olmaz vergiler getirilmesine rağmen otomobil ithalatı hat safhada. baksanıza vw 4-5 ay sıra veriyor. sıfır otomobil bu kadar satılıyorken ikinci el fiyatlarının sıfır otomobilin 2-3 kuruş aşağısında hatta bazen daha da yüksek olması kabul edilemez. saçmalık. herkes 10'a aldığını kullanıp üstüne 3 lira daha koyup 13'e satmanın peşinde. hani 10 sene önce %70 enflasyon ortamlarında olsaydı, aldığı fiyatı korumak adına 3-5 yukarı satardı millet. ama artık o da yok. para değer kaybetmiyor.
2. el piyasası düşerse düşsün. mantıklı olan da o zaten. kullandıkça eskiyor. e antika değerinde de değil. değerinin düşmesi kaçınılmaz bir şey.
Şu an tek tepki çeken 7 kasanın erken gelmesi sanırım
BU arada golf 5 niye sevilmeyen kasa ilan edildi alamıyorum ,golf 4 ten daha hoş bir görüntüsü var
Ve golf 7deki yenilikler kayda değer bence .Eğer sıfır alma gücüm olsaydı direkt golf 7 alırdım ama nerde
golf 5in görüntüsünü 4ten daha çok beğendiğinizi söylemişsiniz. sizin bakış açınızdır. saygı duyarım. fakat golf, dünya çapında köklü bir hayran kitlesine sahip bir model. belli çizgileri olan bir otomobil. sektörde benzerlerine yön veren bir otomobil olmak yerine bunun dışına çıkıp, yuvarlak hatlar verip, sektördeki otomobillerin akıntısına kapılır giderse tepki toplar. golfe yuvarlak hat yakışmıyor. şahsım adına golf 5 için düşüncem şu. vw tarafından üretilmiş son derece şık, üstün konforlu, güvenliği yüksek bir hatchback otomobil. bir ara mk5 alacak oldum. o zaman da aynısını söyledim. mk5'e golf olarak bakamadım hiç.
nitekim avrupadaki hakim görüş de bu oldu. satışları düştü. sonuç? mk5 platformu makyajlanıp mk6 çıktı. çizgilerine dikkat edin. mk5 platformu üstüne kurulmuş olmasına rağmen köşeli hatlarıyla mk5 ten çok mk4e benziyor. mk7 de öyle.