evet simdilik dusunmuyoruz arac yaklasik 3000 kmde 10-15 bini.bekliyoruz...
GT-S5360 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Ayarları düzgün yapılmış bir sistemde supap yanması sorunu olmaz. Taktıracaksanız BRC veya Prins markasından başka taktırmayın.
Ayrıca ne kadar erken taktırırsanız o kadar erken tasarrufa geçersiniz. Bence hiç beklemeyin.
Lpg ve Sübap
Merhabalar aracıma Brc sequent 24 yetkili firmanız Mavi Denizler tarafından takılmıştır.Müşteriniz olmam dolayısıyla sizlere bir soru yöneltmek istiyorum.
Bir mühendislik firmasının yorumunda;
LPG'nin kuru bir yakıt olduğu, kurşun veya başka katkı maddeleri içermediği, bu sebeple silindirlerde yağ ve diğer kalıntıları bırakmadığı belirtilmiştir. Yine kuru bir yakıt oluşunun sübapların sertleşmesine sebep olduğu belirtilmektedir.Firma bunu bertraf etmek için ise araçları ilk çalıştırma ve son kapatma anında 3 er dakika benzinle çalıştırmanın sübapları yağlayacağını ya da çok düşük maliyetlerle (10-20 ytl gibi ) ek sübap yağlama sistemi takılabileceğini çözüm olarak sunmuştur.
Buna göre;
1-Lpg gerçekten sübaplarda sıkıntı yaratır mı ?
2-Bu sıkıntı rölanti dengesizliği olarak yansır mı?(Özellikle gaza ilk geçiş anında rölantinin çok düşerek stop etmesi gibi)
3-Aracı stop etmeden benzinde 3 dakika çalıştırmalı mıyım?
3-Ek yağlama sistemi ne kadar fayda sağlar?
Lütfen hepsi için değerli yorumlarınızı belirtirseniz çok sevinirim.İyi çalışmalar diler, saygılar sunarım.
Cevap: Lpg ve Sübap
LPG silindirlere gaz fazında gönderilmektedir. Volumetrik olarak LPG ve benzinin alt kalorifik güçleri şöyledir:
Benzin= 32,3 MJ/Dm3 LPG= 25,6 MJ/Dm3
LPG'nin alt kalorifik gücü benzine göre daha düşük olduğundan bilinenin aksine yanma daha düşük sıcaklıklarda gerçekleşmektedir. Benzinle çalışmada tam yük civarında karışım aşırı zengin olup yanma bozulmakta, CO ve HC emisyonları artarken NOx emisyonları azalmaktadır. LPG'de ise tam yükte karışım fakir olup, CO ve HC emisyonları düşmekte, buna karşılık NOx artmaktadır. Bu durum bazı çevrelerce yorumlanırken, NOx değerlerindeki artışın benzinde olduğu gibi yanma esnasında oluşan yüksek sıcaklığa bağlanmaktadır. Bilindiği gibi benzinde yanma sırasında sıcaklık ne kadar yüksek olursa NOx emisyonları o ölçüde yüksek çıkmaktadır.
LPG'de durum tamamen farklı olup, alt kalorifik güçlerden de görüldüğü gibi yanma esnasında silindirlerde daha fazla sıcaklık oluşması fiziken mümkün değildir. Farklı yakıt kullanımında yanma odasında oluşabilecek sıcaklıklar açısından LPG veya DOĞALGAZ benzine göre gerek volumetrik verim ve gerekse adyabatik alev sıcaklıkları açısından daha avantajlı görünmektedir. Dolayısıyla bu yakıtlarla daha düşük sıcaklıklar ve daha düşük ısıl zorlamalar oluşmaktadır.
Ayrıca piyasada çekirdekten yetişme, eski pik motorlarda kalmış bazı ustalar, "Benzinde kurşun var supapları yağlar, karbon filmi oluşturur. LPG kuru yakıt, motora hararet yaptırıp supap sarar" şeklinde tamamen yanlış beyanlarda bulunmaktadır. Uzun yıllardır motorlar kurşunsuz benzine göre üretilmektedir. Gelişen çevre standartları ve daha sıkı egzoz emisyon sınırlamaları daha temiz yakıtları zorunlu kıldığından motorlarda karbon filmi oluşmasının önemi kalmamıştır. Otomotiv firmalarınca geliştirilen yeni motor teknolojileriyle daha düşük ısı iletimi olan ve hafif malzemelerden üretilen supaplar üretilmiş, sıcaklıklar önemli ölçülerde düşürülmüş ve mekanik zorlamalar azaltılmıştır.
Yeni motor teknolojilerinde kullanılan direnci yüksek ve ısı iletim katsayısı düşük kaplamalarla supap dayanımları artırılmış ve ısı kayıpları azaltılmıştır.
Bunun yanında, bazı hassas sübap yapısına sahip araçlarda, eğer LPG kalibrasyon ayarı düzgün yapılmazsa uzun süreli araç kullanımlarda sorun çıkmaktadır.
Yeni sıralı sistem araçlarda ilk çalıştırma her zaman benzinle olmaktadır. Aracın marşına basıp, hiç mola vermeden 8-10 saat araç kullanımlarında, aracın soğutma devresinde yetersizlik veya uygun olmayan termostat varsa, birde LPG kalibrasyonu fakir ise 25.000-30.000 km lerde sübap sorunu yaşanabilir.
Bunun önlenmesi için bu tür kullanıcılara özel ayarlar yapılması veya TUNAP gibi koruyucu katkı maddeleri kullanılması gerekebilir. Piyasada satılan ve yanma odasına yağ püskürten sistemleri önermiyoruz.
İyi günler.
BRC Forumdan alıntı. =>
http://www.2a-lpg.com/showthread.php/7157-Lpg-ve-S%C3%BCbap