herkeze selam.
forumu uzun süredir araştırıyorum ve açtığım konuyla ilgili bütün konularıda inceledim ama bi sonuca ulaşamadım.
aracım 2001 polo classıc 1.6 alm motor atiker sıralı sistem lpg takılı.
araç soğuk iken tek maarşta sorunsuz çalışıyor ve ısınana kadar 1200 devirde sabit saat gibi çalışıyor.
ısındıktan sonra devir saati 800 ila 1200 arasında sürekli dalgalanıyor. bazen 900 devirde sabit duruyor ama herangibir elektrikli komponenti çalıştırdığımda (far - cam - v.s) ve direksiyonu çevirdiğim anda rolanti tekrar düşüyor ve genellikle stop ediyor. rolantideki dalgalanma sırasında gaz pedalı sürekli küçük haraketlerle rolantiyi ayarlamaya çalışıyor. yani boğaz kelebeği ayarlamaya çalışıyor. bu sorunu benzin ve lpgde yapmakta. bazende özellikle uzun mesafe yol yapınca araç 1500 ila 2000 devir arasında dalgalanıyor.
bu sorunla yaklaşık 2 aydır usanmadan mücadele ediyorum ama bi gelişme yaşanmadı.
araç bilgisayara bağlandı arıza yok. boğaz kelebeğinde kurum kirlenme v.s yok. bilgisayar ile adaptasyon yapıldı ama yine aynı.
ilk önce tamirci ustamız hararet müşürünün fişini çekti ve araç düzeldi vw servisinden orj. müşür taktık yine aynı sorun devam etti. ama müşür fişini çekince yine düzeliyordu. bilgisayarda arıza çıkmayınca elektrik hattından olabileceği düşüncesiyle kontrol ettirdik elektrik hattında da sıkıntı yok. sadece aküde biraz zayıflık var o kadar. beyini söktüm oksitlenme gibi hiçbirşey yok.
boğaz kelebeğinin kendini ayarlamaya çalışmasını ustalar kelebeğin sağlam olduğu yönünde yorum yapıyorlar. bu hafta sonu arabayı garaja çekip bütün kablo tesisatı elden geçireceğiz wd40 ile bütün soketleri temizleyeceğim. aküyü değiştirip tekrar test edecez.
bu gibi sorun yaşayıpta çözen arkadaşlar varsa özellikle nelere dikkat etmem konusunda bilgi verirlerse memlun olurum. sıyırmaya az kaldı..
ya bu araba beni yiyecek yada ben arabayı yiyecem başka kaçarı yok bu işin.