Orijinalden alıntı: YusufKara
Prins in VAG Grup (VW,Audi,Skoda, Seat) icin çıkardığı kitin ismi VSI2-DI. suan için sadece CAXA,CAXB,CAXC VE CAXD motor kodları için satışta. ayrıca Peugeot ve Citroen in 156 BG lik THP motorları da yapılabiliyor.
Prins 3 sene önce bu grup araçlarda kullanılan Hitachi markalı benzin yuksek basınç pompasının LPG de sızıntı yaptıgını farketti. DLM adını verdikleri likid enjeksiyonu bu araç grubunda durdurdu. cunku bazı markaların malesef hala kronik olarak yasadığı geç çalışmayla başlayan ve geçişlerde stop dahi etmeye varan problemler gözlemlediler demo arabalarında. ve satışa çıkmadılar.
3 sene önce bu araç grupları icin başlattıkları yeni çalışma 6 ay önce ticarileşti. Tum dunyada VSI2-DI adıyla satışa çıktı. Turkiye distributoru bu sistemi 1 seneyi aşkındır kendi araçlarında da test ediyordu. ve 4 ay önce satışa çıkardılar.
sistem sabah ilk çalıştırmada benzin kullanıyor. motor ısındığında gaza geçiyor. bir daha da benzin kullandırmanız çook ama çok zor.
Klasik sıralı enjeksiyonlu motorlarda ve kitlerde sabahki çalışma v.s. gibi şartları dusunurseniz %3 benzin tüketimi gerçeklesir.
direct enjeksiyonlu motorlarda karma sistemlerde (benzin+lpg tuketenlerde) ise bu oran %10-%15 arasındadır.
VSI2-DI kitinde ise benzin kullanım oranı max.%5 dir.
dolayısıyla hemen hemen sıralı sistemler kadar tasarruf sağlar. sıvı sistemlere gore tasarruf oranı %5-%10 (lpg fiyatı farkına göre) daha dusuk ancak ekonomik getirisi daha yuksektir.
umarım yazımı yanlış anlamassınız. sadece bilgilendirme amacıyla yazdım.