teşekkür ederim, bir yere kadar mekaniüin izin verdiği yere kadar gidebiliyorum bundan sonra bir de ona sararsam bir 10 sene de o bölümü okumak zorunda kalırım mazallah
farkı şöyle izah edeyim sen beni o kısımdan ikna et o zaman
(dediğimi yanlış anlama hiç bir zaman sabit fikirli olmadım, eğer soruma cevap alırsam bu böyledir derim)
öncelik olarak aralarındaki renk farkı, birinin daha yeşil gibi olup diğerinin altın rengi gibi olması yani
2. olarak da özellikle valftronik motorlarda zincir sesi farklılığı (soğuk starttaki gırr sesi motul mobil ve slxte gelmez iken edge de bu ses duyuluyordu).ve yine aynı motorlarda; sıcak ve yoğun koşullarda krank ventilinden emme manifolduna verilen yağ buharı miktarının daha az olması. sistem yağ buharının kondense olup kartere geri dönmesi, bir kısmının da emme manifolduna verilip yakılması şeklinde çalışıyor, doğal olarak araç yağ eksiltiyor ve kendi uyguladığım tecrübelere göre en azı slxte oldu.
3. olarak da yüksek sıcaklık testlerinde edge genellikle rakiplerine karşı kaybediyor, youtubeda falan da testleri izledim. Benim özellikle slx aramamın sebebi yüksek sıcaklıklardaki yağın bozulmama hali idi. verdiğin linki biliyorum inceledim daha önce, bir link de ben vereyim, burada conclusion kısmında slxin çok yüksek sıcaklıklarda rakiplerine oranla çok daha iyi olduğu test edilmiş.
http://www.ekomobiili.fi/Tekstit/Oil%20test.pdfha ne castrolü bilirim, ne mobili, ne motulu, ne amsoili...sadece arabaya 10w40 koydu diye ustasını değiştiren ve yepyeni yağı hemen değiştirecek kadar titiz(kafadan kırık) bi kullanıcıyım