Gönderen Konu: Kayıp Beygirler  (Okunma sayısı 11070 defa)

Çevrimdışı qb5tp

  • İleti: 186
    • Profili Görüntüle
Kayıp Beygirler
« : 01 Kasım 2007, 17:52:21 »
Arkadaşlar bugün benim soyulmuş naneyi teste götürdüm. 5000 devirde 55 kW olması gereken güç, aynen aktarıyorum
Engine Power: 39,2 kW 4156 rpm
Wheel Power: 26,6 kW
Dissipate Power: 12,6 kW
Rule Power: 45,9 Kw
126/3800 olması gereken tork da 110,9/2182 rpm

kayıp 16 kW (22 PS)

Debreyaj balatası yüksek devirlerde bir miktar kaçırıyo ama düşük devirlerde de güç düşük.
Öncelikle katalizör dolmuş olabilir dediler (bu arada araç 118,5 bin km de) 150 bini beklememiş dedik, ekzoscu da bi güzel yağladı balladı; az yakacak(burda aksini okuduysam da), çok kaçacak diye. 60 YTL ye katalizörü çıkartıp, turuncu, havalı, tüp şeklinde bişey taktı (içi susturucuyu anımsatıyo ama keşke görünen biyerde olsaydı :) )
İlk kalkışta biraz daha canlandı gibi olsa da benim kayıp beygirler dönmedi gibi.

Bu arada bujileri ve hava filtresini değiştirip, boğaz kelebeğini temizletmemin üzerinden 1500km ancak geçti. Arasıra sol arka abs sensörü dışında hiçbir yerden hata da vermiyor, yağ eksiltmiyor, mavi duman çıkartmıyor, motor çok düzenli ve sakin çalışıyor.

Benim kayıp beygirler nerede olabilir? Yardım ederseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler...
« Son Düzenleme: 14 Mart 2008, 21:16:16 Gönderen: qb5tp »

Logged

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: Kayıp Beygirler
« Yanıtla #1 : 01 Kasım 2007, 22:04:01 »
Ankara dyno'ları %10-%15 gibi bir değer eksik ölçüm yapıyor diye biliyorum. Haberin olsun...
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı qb5tp

  • İleti: 186
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kayıp Beygirler
« Yanıtla #2 : 02 Kasım 2007, 09:21:59 »
 ??? belli bir nedeni var mı :) %15 eksik olduğunu düşününce 63 ps oluyo güç 12 ps kayıp da (belki) dolmuş bi kat ve hafif kaçıran bi baskı balata için normal midir?

Çevrimdışı Firestarter

  • İleti: 2604
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kayıp Beygirler
« Yanıtla #3 : 02 Kasım 2007, 09:41:07 »
Balatalar kaçırıyorsa eğer, gücün düşük çıkması normaldir.

Çevrimdışı qb5tp

  • İleti: 186
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kayıp Beygirler
« Yanıtla #4 : 02 Kasım 2007, 09:55:28 »
Yüksek devirlerde bir miktar kaçırıyo ama düşük devirlerde de çok cansız kalıyo, motor devirlenmiyo :( Ciddi bi güç eksikliği hissediyordum, teste de o yüzden götürdüm aslında.

Çevrimdışı Sile-R

  • İleti: 193
  • ABF
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kayıp Beygirler
« Yanıtla #5 : 02 Kasım 2007, 22:55:20 »
Motor ve aktarma bakımların tam yapılmış olmalı, motor kilometren kabuledilenbilir rakamda olmalı, deviryajın kaçırmamalı. Eksozun sağlıklı olmalı. O zamam doğru rakamlara ulaşırsın.

Hava filtresi, buji, yağ durumu...hareketli aktarma parçalarının durumları önemli. Bunlar sağlıklı olursa fabrika verilerine yakın rakamlar elde edersin.

Tabi dyno nedir ne değildir...Hata varmıdır...vs.
...

Çevrimdışı qb5tp

  • İleti: 186
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kayıp Beygirler
« Yanıtla #6 : 04 Kasım 2007, 11:34:53 »
Kullandıkça gücün biraz daha arttığını hissediyorum. Belki olması gerekenden fazlasını bekliyorum, başka bi polo kullanmadığım için kıyaslama da yapamıyorum. Fazla da irdelemiycem artık. Hepinize teşekkürler

Çevrimdışı polo34

  • İleti: 333
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kayıp Beygirler
« Yanıtla #7 : 05 Kasım 2007, 04:01:18 »
araçların verilen güç değerlerinin deniz seviyesindeki değerler olduğunu duymuştum, irtifa arttıkça güç düşüyormuş, düzeltme faktörleri ile çarpılıp deniz seviyesindeki güç hesaplanabilir, daha iyi bilen biri varsa formülleri vererek açıklarsa iyi olur:)

ayrıca güç ölçümünde lastiklerin ısıtılıp yapılırsa daha iyi netice alınabiliniyor, tek ölçüm çok da sağlıklı değil, arka arkaya 2-3 ölçüm yapıp ortalamasını alırsan iyi olurdu, tabiki her ölçüm aynı şartlarda yapılmalı, yani aracı aynı devire getirip ölçüm bitirilmeli, 4. vites 5. vites te alınan ölçümler bile farklı sonuçlar veriyor...

dyno olayı öyle çok sağlıklı birşey değil, operatör istediği gibi cinlik yapıp güç az çıktı hadi senin aracı bir bakıma sokalım havasına bile girebilir, O2 sensörünü değiştirelim, enjektörleri temizleyelim, buji kabloları bujileri de halledelim, hatta baskı balataya da ... atabilir, bunlar başımıza gelmiş şeyler, şu an yurt dışındayım ama gtech pro rr diye ebay den sırf bu güç ölçümü için cihaz aldım, dönünce önce sıfır bir araçta deneyeceğim, sonra kendi aracımda, iyi netice alan da var alamayanda var...güç ölçümünü vag com kabloları yardımıyla laptopla da yapman mümkün, kırık programları ebay den kablo satıcıları tedarik ediyor...
« Son Düzenleme: 05 Kasım 2007, 04:07:22 Gönderen: polo34 »

Çevrimdışı qb5tp

  • İleti: 186
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kayıp Beygirler
« Yanıtla #8 : 05 Kasım 2007, 17:09:35 »
Bu iş ilginç bi hal almaya başladı ::) ama fazla abartıp içinde boğulmak istemiyorum. Bir kablo için çok fazla para istiyolar200YTL civarı. Zamanla birbirimize alışıcaz sanıyorum arabamla. Benim saçlar dökülüyo, onun tavan verniği atıyo, eh gücüm de eskisi kadar değil, onu da mazur görmek lazım :) Eşimin acemiliği çıktıktan sonra bir de baskı balata yapayım, sonra bakayım artık.
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler...

Çevrimdışı qb5tp

  • İleti: 186
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kayıp Beygirler
« Yanıtla #9 : 08 Kasım 2007, 18:00:29 »
Yakıt filtresini de unutmamak lazımmış. 2004 tarihliydi ve içinden çamur akıyodu. Daha önce kim bakımını yaptı bu aracın  :bekleriz:

Çevrimdışı qb5tp

  • İleti: 186
    • Profili Görüntüle
ÇÖZÜM
« Yanıtla #10 : 12 Şubat 2008, 17:37:26 »
Triger değiştirmek için açıldığında gördük ki sente bikaç diş kaçık takılmış. Artık 3000 devirin üzerine de aynı serilikle çıkıyor, başka bi problemden dolayı son hızı kontrol edemedim. Yakıtı da ölçüm sonrası bildiririm Yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkürler.

Çevrimdışı KemalSume

  • İleti: 171
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kayıp Beygirler
« Yanıtla #11 : 12 Mart 2008, 20:02:47 »
Kubilay dostum, öncelikle aracına ne yaparsan yap motor rektefesi (yani piston vb aksamlar) yapılmadan fabrika verilerine tam ulaşabileceğini yam sanmıyorum. Yılda ortalama 20-30 bin kim giden aracın bir yıllık beygir kaybı 2 diye biliyorum (bir süre sonra azalacaktır beygirler tamamen uçmaz:)) Rektefe dışında yapılmasını önerdiğim şeyler arkadaşların zaman zaman önerdikleriyle benzer:
1- Eğer 20 bini aştıysan mutlaka carbon clean yaptır (ki aracın aşağı yukarı benimki gibi diye hatırlıyorum),
2- Hava ve yağ filtrelerini düzenli olarak değiştirmelisin,
3- Bujileri düzenli olarak değiştirmelisin,
4- Debriyaj balatanı kontrol ettirmelisin,
5- Lastik havaların en az 30 bar olmalı,
Bir de aracını her daim sakin kullanmamalısın. Motor sağırlaşıyor. Benzinde de Opet derim:) Daha ne diim:)
Bu arada tavandaki sorun devam ediyorsa aklıma güzel bi fikir geldi cesaret eder misin bilmem ama söylerim bi ara.

Her şey sende gizli...

Çevrimdışı qb5tp

  • İleti: 186
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kayıp Beygirler
« Yanıtla #12 : 12 Mart 2008, 23:39:04 »
Kemal araçta yıllara bağlı yıpranmayla açıklanabileceğin ötesinde bi kayıp vardı. Yukarda yazdığım gibi senteyi kaçık takmışlar, trigeri yenileyince problem ortadan kalktı, şimdi pire gibi, 150 yi asla geçemezken şimdi 175 i rahat gördü, ben bıraktım (sadece sorunun çözüldüğünden emin olmak için yoksa sürat felakettir...), güç artınca biraz agresif kullanmaya başladım aslında.
Araba şimdi 125 binde, 5 ay kadar önce 116 binde almıştım, ikinci bakımını da gördü, bahsettiğin kontrol ve değişimlerin hepsini yaptırıyorum. Almanya'dan iki aks koluda yakında geliyo, onları da taktırdıktan sonra bi sorun çıkartmaz umarım.
Benzini genelde shell den alıyorum, bi kampanyaya aldanıp son iki depo PO dan aldım, ilk günlerde Opetten de doldurmuştum ama içlerinde en çok performansı Shell den aldım gibi.
Carbon clean le ilgili yıpranmış (100 bini geçmiş) motorlarda olumsuz sonuçlar verebileceğini okumuştum. Faydalı kurum diye bişeyden bahsediyolar, sekmanların arasındaki. Carbon clean sonrası yağ yakmalar başlayabiliyormuş. En iyi karbon temizliğinin biraz masraflı olsa da silindir kapağını açtırarak, mekanik şekilde olacağını söyleyen profesyoneller var. Şimdilik hiçbirini düşünmüyorum.
Tavan soyulmaya devam ediyo, 1/4 lük bi alan kaldı vernikli :) o da soyulsun daha iyi olacak. Bu sorunu da sen çözersen dile benden ne dilersen.

Çevrimdışı KemalSume

  • İleti: 171
    • Profili Görüntüle
Ynt: Kayıp Beygirler
« Yanıtla #13 : 14 Mart 2008, 22:05:53 »
Kubilay dostum, senin araba yeşil miydi tam hatırlayamıyorum ama geçen benimkiyle ilgili bi fikir geldi aklıma ama cesaret edemedim. Dedim tavan boyası bozulmuş olsaydı yapardım vb. Sonra senin böyle sorunun olduğu aklıma geldi. Sana saçma gelebilir ama ben şu mini cooper tipi arabalar var ya onların tarzını çok beğeniyorum. Tavan başka araç başka renk:) Boyamaktan bahsetmiyorum. Boya işi sakat ama eğer folyo kaplatırsan bence izah edilebilir. Senin arabanın tavanına beyaz folyo bence süper olur. Kaplatmadan bi foto çekersin satacak olursan ispatlarsın ya da canın sıkılırsa sökersin böylece can sıkıntısı da olmaz senin için. Denemeye değmez mi bi canlandır gözünde:)
Her şey sende gizli...