Anladım hocam. Yanlış hatırlamıyorsam LPG ateşleme haritası 3bin devire kadar benzine çok yakın ama 3 bin devirden sonra daha geç oluyordu diye hatırlıyorum. Çözüm stand alone beyin
Etanolün, oktan arttırma dışında, performansı arttırmasının sebebi nedir ?
link atabilirim eger istersen benzin ve lpg avans harita olayi ile alakali.
yani direkt stand alone demeyelim ama bir sekilde ignition avans haritani lpg ye gore kalibre etmen gerekir.
oem beyinle yapilabilitesi belki olabilir ama epey ugrastirir diye dusunuyorum.
distributorlu arabada ise cok daha zor, cunki distributor modifiyesi gerekir ki baya komplex olabilir bu is
ethanol bambaska bir yakit, yani benzin yerine
alkol yakmak bunun turkcesi
bir kere cok temiz, e100 ile mesela cevreyi kirletmezsin diyebilirim, bir de hic kurum olusturmaz ethanol yada methanol.
alkol yakitlarin guc vermesi aslinda tamamen atesleme avansi ile alakali, yani gucun gelmesinin sebebi daha fazla avans acabilmen.
bunun disinda karakteristik olarak ayni ignition avansiyla pek guc gelmez yani.
abd de falan pompada satilir bu yakitlar, e85 e100 falan..
ordaki araclarin cogu artik flex-fuel.
fabrikadan bu yakitara kalibreli cikiyorlar.
e85 yada e100 icin daha buyuk enjektor, anotlanmis yakit kutukleri vs vs gerekebiliyor cunki.
alkol bazi materyalleri bozabiliyor yakit hattindaki, bu konuda dikkat etmek ya da zarar gormesi muhtemel malzemeleri degistirmek gerekebiliyor.
bir de e85 gibi yakitlarla tuketim litre bazinda yukselir, yakit daha ucuzdur ama ornegin (rakamlari salliyorum) benzinle 10litre yakan arac
alkolle 15 litre yakar gibi.
ikisinin afr degerleri farkli cunki.
edit:
sende mesajini editleyip link eklemissin ben yazarken
bende turkce anlatilmis link ekleyeyim madem
http://www.techturkey.com/forum/makaleler-amp-teknik-bilgiler/139973-lpg-ve-atesleme-avansi-ignition-advance-on-lpg.html