Gönderen Konu: motor homurtusu  (Okunma sayısı 9592 defa)

Çevrimdışı ibrahimm

  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
motor homurtusu
« : 12 Mart 2014, 11:09:41 »
merhaba benim 99 model golf 4 aracım var ve birsüredir bilinmeyen arızası var ve bende forumda yaşanmış arkadaşların cevap yazmasını bekliyorum.benim aracım da homurtu var gaza basınca homurduyo daha sonra kesiyo soguk sıcak farketmiyo fakat ısının ca daha da belli oluyo eksoz sistemine baktıdım sıkıntı yok hafif gazdada yapıyo 1000 devir ve yolda genellikle 2500 3000 devir arası yapıyo sonra kesiyo neden dir acaba bilginizi bekliyom

Logged

Çevrimdışı Ali07

  • İleti: 228
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Seat İbiza Tdi
  • Şehir: Antalya
Ynt: motor homurtusu
« Yanıtla #1 : 12 Mart 2014, 22:59:39 »
Orijinal olmayan hava filresi var mı?

Çevrimdışı ardad0gan

  • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Ynt:
« Yanıtla #2 : 13 Mart 2014, 22:07:04 »
Hafa filtre kutusundan hava aliyor olabilir. Gaz kelebeginden yapiyor olabilir. Lpg varsa ondan yapiyor olabilir bircok nedenden olabilir bi servise gostermeni tavsiye ederim :)

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Çevrimdışı ibrahimm

  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Ynt: motor homurtusu
« Yanıtla #3 : 14 Mart 2014, 01:28:54 »
benzin de kullandıgımda da yapıyor hava filtre sistemini kontrol etmedim ederim orj hava filtresi var ama hava filtre hava olcerin baglantısını söküp denedim yine yapıyordu

Çevrimdışı ibrahimm

  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Ynt: motor homurtusu
« Yanıtla #4 : 14 Mart 2014, 01:30:56 »
servise lpg almıyorlar ve ben servise götüremiyorum sök getir diyorlar lpg tankını bogaz kelebeğinden diyorsun nasıl yapacak

Çevrimdışı ardad0gan

  • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Ynt:
« Yanıtla #5 : 14 Mart 2014, 13:44:02 »
Ankaradaysan yardımcı olabilirim.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Çevrimdışı ibrahimm

  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Ynt: motor homurtusu
« Yanıtla #6 : 16 Mart 2014, 02:09:49 »
ankaraya geçen yaz geldim bende ankara beypazarındanım memleket ım.ankarada dayım var bilgisayarda arıza çıkmıyor yani bu arıza mekanik en son vakitimi ayarlarsam bursa da kapakçıya sibob ayarlarına baktırayım veya ayarlatıcam üst kısımdan geliyo gibi homurturölantide sayarken az gaz verdiğinde sanki az patlak eksoz gibi geliyor

Çevrimdışı emirdede

  • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 99 GOLF MK IV AUT.
  • Şehir: Mersin
Ynt: motor homurtusu
« Yanıtla #7 : 16 Mart 2014, 11:15:46 »
golf 4 lerde sibop ayarı yok diye biliyorum.kendi kendine ayarlıyor otomatik
« Son Düzenleme: 16 Mart 2014, 11:16:19 Gönderen: emirdede »

Çevrimdışı ibrahimm

  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Ynt: motor homurtusu
« Yanıtla #8 : 17 Mart 2014, 01:25:31 »
golf 4 ler üstten eksantrik ve sente ayarı yok şahin reno gibi değil evet dogru ama şimli oldugundan üst yağ dolum yeri sökülüp sente ayarı yapılıyo eğer araba biraz sesli çalışıyorsa bunada sibob vurması deniliyor.malum 165000 araç orj motor hiç açılmadı birde başımdan geçen olayı yazayım golf kullanan lar iyi okusun.geçen yaz karterim delindi ve tamirciye 500m kadar gittik ve karteri söktü kaynak yapıldı tamirciye yataklara da bakalım dedik sıkıntı yok dedi.ben fabrikada bakımcıyım ve kendim evimde karteri söktüm yatakları kontrol ettim ve sıkıntı yoktu fakat grankta boşluk vardı sonra motorcu geldi grankın aşınmış dedi ya grankı sökülecek yenisi veya çıkma alınacak değiştirilecek dedi serviste fiyatı grankın sadece 2500tl neyse çıkma temiz bulduk hallettik diyeceğim şuki aracınız orjinal motor açılmamışsa 100.000 geçmişse yağ değişimi geldiğinde karteri söktürün ve grankın ortasında ki yatak sökülecek ve gez ayı var kontrol ettirin derim ben sökmeseydim şimdi motor yaptıracaktım ve 4000tl çıkabilirdi.bilginize.Bendeki ses ise acaba lpg li araç olduğundan zamanla 100.000 km lpg li olduğundan siboblardan sızmamı yapıyorda eksoz sistemine ses olarak yansıyor anlamadım tamircilerde olmadık [yer söküyor

Çevrimdışı ibrahimm

  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Ynt: motor homurtusu
« Yanıtla #9 : 18 Mart 2014, 01:08:57 »
arkadaşlar sorunumu %90 hallettik tamircim eksoz sistemine başka ustaya baktıralım dedi ve başka eksozcu bakıp sesi dinledik eksoz spiralini söküp kontrol ettik ve sıkıntı yok ilk başta eksoz spiralini ayarladı sonra eksozu kaynattı ve denedik sesten eser yok tu.yani eksozu değiştireceklere tavsiyem olsun eksoz spiralinin içinde boru var dengesiz kaynatılırsa eksoz değişimin de demekki bu şekilde ses çıkartabiliyormuş araba

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: motor homurtusu
« Yanıtla #10 : 18 Mart 2014, 12:28:02 »
benim arabada sabah soğukken sesli çalışıyor sonra ısınınca ses azalıyor sağ taraftan geliyor ses kayışların oradan sanki.dizel araç gibi yağ değişimi yaptım yağdan diye gene olmadı yağ sahtemiki diye düşündüm en son.yazın uşakta bi güvendiğim tamircim var ona gidip tüm bakımlarını yaptıracam.

Çevrimdışı ibrahimm

  • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Ynt: motor homurtusu
« Yanıtla #11 : 19 Mart 2014, 01:22:38 »
merhaba arkadaş benim sana tavsiyem ilk başta aracın soğukta sesli çalışıyor diyorsun benim tavsiyeleri sana
1.soğukken ilk olarak motor kayışını çıkart veya tamirciye çıkarttır bişey olmaz hararet vs devirdaim eksantriğe bağlı
2,aracın sesini dinle değişiklik oldumu olmadı mı.olduysa sırasıyla kayışa bağlı olan kayış gergi bilyası,şarz dinamosu rulmanları,klima kasnağı,direksiyon pompalarına baktır.
3,eğer seste değişiklik olmadı ise triger kayış rulmanı ve devir daim kayışı çıkarınca bunlar kontrol edilebiliyor ve karteri söktürüp yağ pompası ve grank yatakları kontrol edilmelidir rgrank yatakları aşınmışsa ses yapabilir benim tamircim grankı takarken yatakları ters takmış araba 300km sonra sesi çok arttı sonra tamircime söktürdük yataklar gitmişti değişti ses kalmadı onun hatasını ucuz atlattım  benim araç 155,000 de devir daim değişti ve içinden plastikleri kırık çıktı benim tavsiyelerim bunlar eğer sesi tamirciye dinlet ses çoksa vakit kaybetme fazla mazallah kayış sistemin deki sesler affetmez kayış kopar trıger sente atar sibob yamultur masraf açar ona göre benim tavsiyelerim sadece

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: motor homurtusu
« Yanıtla #12 : 19 Mart 2014, 12:11:05 »
merhaba arkadaş benim sana tavsiyem ilk başta aracın soğukta sesli çalışıyor diyorsun benim tavsiyeleri sana
1.soğukken ilk olarak motor kayışını çıkart veya tamirciye çıkarttır bişey olmaz hararet vs devirdaim eksantriğe bağlı
2,aracın sesini dinle değişiklik oldumu olmadı mı.olduysa sırasıyla kayışa bağlı olan kayış gergi bilyası,şarz dinamosu rulmanları,klima kasnağı,direksiyon pompalarına baktır.
3,eğer seste değişiklik olmadı ise triger kayış rulmanı ve devir daim kayışı çıkarınca bunlar kontrol edilebiliyor ve karteri söktürüp yağ pompası ve grank yatakları kontrol edilmelidir rgrank yatakları aşınmışsa ses yapabilir benim tamircim grankı takarken yatakları ters takmış araba 300km sonra sesi çok arttı sonra tamircime söktürdük yataklar gitmişti değişti ses kalmadı onun hatasını ucuz atlattım  benim araç 155,000 de devir daim değişti ve içinden plastikleri kırık çıktı benim tavsiyelerim bunlar eğer sesi tamirciye dinlet ses çoksa vakit kaybetme fazla mazallah kayış sistemin deki sesler affetmez kayış kopar trıger sente atar sibob yamultur masraf açar ona göre benim tavsiyelerim sadece

tşk ederim saolasın ancak bahsettiğim olay senin dediğin kadar çok değil.sadece biraz motor sesi fazla soğukken.ısınınca pek duyulmuyor.ama trigerleri falan değiştirecem borçlarım bitince yaza.o zaman köklü bi bakımı hak ediyor.

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: motor homurtusu
« Yanıtla #13 : 22 Mayıs 2014, 12:02:24 »
merhaba arkadaş benim sana tavsiyem ilk başta aracın soğukta sesli çalışıyor diyorsun benim tavsiyeleri sana
1.soğukken ilk olarak motor kayışını çıkart veya tamirciye çıkarttır bişey olmaz hararet vs devirdaim eksantriğe bağlı
2,aracın sesini dinle değişiklik oldumu olmadı mı.olduysa sırasıyla kayışa bağlı olan kayış gergi bilyası,şarz dinamosu rulmanları,klima kasnağı,direksiyon pompalarına baktır.
3,eğer seste değişiklik olmadı ise triger kayış rulmanı ve devir daim kayışı çıkarınca bunlar kontrol edilebiliyor ve karteri söktürüp yağ pompası ve grank yatakları kontrol edilmelidir rgrank yatakları aşınmışsa ses yapabilir benim tamircim grankı takarken yatakları ters takmış araba 300km sonra sesi çok arttı sonra tamircime söktürdük yataklar gitmişti değişti ses kalmadı onun hatasını ucuz atlattım  benim araç 155,000 de devir daim değişti ve içinden plastikleri kırık çıktı benim tavsiyelerim bunlar eğer sesi tamirciye dinlet ses çoksa vakit kaybetme fazla mazallah kayış sistemin deki sesler affetmez kayış kopar trıger sente atar sibob yamultur masraf açar ona göre benim tavsiyelerim sadece

trigeri değiştirttim.ancak arabanın düzeni tamamen bozuldu.2 tamirci arkadaşıma sordum sente ayarını yapamamıştır 1 diş atlamıştır dedi.araba 6-6.5 litre yakarken şuan 9-10 dan aşağıya inmiyor yakıt.çekiş düştü.araştırdım sıkıntılar sente kaynaklıymış.trigeride taaa bursaya gitmiştim ustanın metini duydumda ben Qütahyadayım.usta sıkıntı yok diyor ancak ben burda başka ustaya tekrar yaptıracam cumartesi günü.ben kullandığım aracı bilmeyeyim mi arkadaş.