mekanik aksam (motor, şasi,... yani tüm metal aksam aynı) kaputun altında 1 tane seat amblemi yok. hep vw, audi) plastik kalitesi kapılarda golften zayıf. konsolun da ön kısmı 2009 dan sonraki makyajlılarda yumuşak plastik hatta taybin olduğu kısmın etrafı bile ancak öncamla bağanan noktada sert plastik var 10 cm kadar zamanla onlar ses yaparsa yapar. onuda 4 kasa golfümda yaptığım gibi 1 cm kalınlığında çift tarafı yapışkanlı sünger alıp, bağlantı yerlerine koyup, sıkıştırırarak giderebilirim gibi geliyor. tabi şimdilik ses yok ama ilerde olursa. bu arada polo ve boralar ispanya üretimdi zaten. pololar hala ispanya, jettalar ise meksika. yani bu yerler herşeyikendi üretip, araç imal etmiyor. aracın parçalarının büyük çoğunluğu almanyadan gönderiliyor ve montaj bandından geçiyor. şunu da ekliyim. ben 4 kasa golf sahibiyken (4,5 sene kullandım) parçalarımı kendim alır ustama yaptırırdım. mersindeki en büyük vw-audi parçacısından alırdım hemde sanayide. parçaları isterken ruhsatı verirsiniz ve motor koduna göre verirler. benim aldığım parçaların hepsinin kutusunda golf 4-a3-leonP1-fabia1.6 veya octavia gibi bu 4 markada (audi-vw-seat-skoda) motor ve parçaların ortak kullanıldığı araçların yedek parçaları da aynı fabrikada üretilip, kutularına uygun oldukları modeller yazılıp, gönderiliyor. bu arada bir otomobilde 24000 civarı parça bulunur. bu dört markada bu parçaların 16000 civarı ortak. yani kaliteyi arttıran kısım marka değeri ve içerdeki döşeme kalitesindeki (maun, ahşap, deri, kadife veya düz kumaş, yumuşak plastik) farktır. son olarak daha 1 ay önce ev arkadaşımın dayısına 0 km jetta aldık. onunda kapıları sert plastikti, golfler ise kapıda kauçuk kaplama var.bence vw en kaliteli olduğu araç golf ve passat.
satış rakamlarını incelerseniz octavia ve leon satışlarındaki artış, insanların parasını boş yere vermek istememelerinden ileri geliyor
jetta yerine octavia, golf yerine leon. tabiki param çok olsa adı golf olsun isterim. daha çok olursada mercedes olsun isterim