Gönderen Konu: tüplü ve hırçın :)  (Okunma sayısı 16533 defa)

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: tüplü ve hırçın :)
« Yanıtla #14 : 28 Mart 2014, 16:32:24 »
LPG dönüşümü yapılan araçlarda uygun buji kullanılmasının iki ana sebebi vardır.
 
İlk olarak LPG hava karışımının benzin/dizel hava karışımından çok daha farklı şekilde yanar, ateşlenmesi daha zordur. Bunun için daha fazla güç gerekir yani ateşleme voltajı daha yüksek olmalıdır.Gereken bu daha yüksek voltaj ihtiyacı ateşleme bobinine daha fazla yük bindirir. Fakat LPG bujileri daha düşük voltaj ile ateşleme yapabilirler.

Bildiğiniz gibi bujinin motorda ateşlemeden başka diğer bir görevi yanma odasının sıcaklığını ayarlamak. LPG de kullanımda yanma sıcaklığı daha yüksek olduğu için hem standart bujiler daha hızlı korozyona uğrar hem de fazla sıcaklığın dışarı atılmasında yeterli olamaz.

LPG bujileri iridyum uçlu, daha soğuk sıcaklık değerinde ve tırnak açıklıkları daha düşük olacak şekilde üretilirler, LPG'li araçlarda uygun buji kullanılmalıdır, siz farkı hissetmesenizde motorunuz için faydalıdır.

Tabi ki motor yağınızı da LPG'nin yarattığı yüksek yanma ve oksidasyon seviyesini karşılayacak seviyede seçmeyi unutmayın.
Akıl yaşta değil baştadır.

Logged

Çevrimdışı mmtcn

  • İleti: 296
    • Profili Görüntüle
Ynt: tüplü ve hırçın :)
« Yanıtla #15 : 28 Mart 2014, 16:57:07 »
montajdan sonra su eksiltmesi normal ekleyerek devam edin ilk bir haftada kontrolü elden bırakmayın.
tamamdır teşekkürler
su kontrolünü elden bırakmayın araç uyarı verıyor ama siz yinede gözlede takip edin bunu söylememin sebebi araç lpg montajı yapılırken bazen bağlantı noktaları gevşek bırakılıyor su sıcak yerlere damladığından buharlaşıyor ve göremiyorsunuz dıkkatlı olsun bunun dışında hayırlısı olsun ayrıca benım aracımdada kırmızı enjektör takılıydı sorun olmadı daha sonrada stop etme sorunu oldu ama beyın değiştirildi düzeldi güle güle kulan
valla benim için rengi kokusu önemli değil motorumda sıkıntı çıkmasın yeterli :) su seviyesini takip ediyorum şuan için normal fakat ışıklarda durduğumda sanki araç stop edicek gibi oluyo devir çok ince ince oynuyo bazen veya ben pür dikkat devir saatini izlediğim içinde oluyo olabilir :D
LPG dönüşümü yapılan araçlarda uygun buji kullanılmasının iki ana sebebi vardır.
 
İlk olarak LPG hava karışımının benzin/dizel hava karışımından çok daha farklı şekilde yanar, ateşlenmesi daha zordur. Bunun için daha fazla güç gerekir yani ateşleme voltajı daha yüksek olmalıdır.Gereken bu daha yüksek voltaj ihtiyacı ateşleme bobinine daha fazla yük bindirir. Fakat LPG bujileri daha düşük voltaj ile ateşleme yapabilirler.

Bildiğiniz gibi bujinin motorda ateşlemeden başka diğer bir görevi yanma odasının sıcaklığını ayarlamak. LPG de kullanımda yanma sıcaklığı daha yüksek olduğu için hem standart bujiler daha hızlı korozyona uğrar hem de fazla sıcaklığın dışarı atılmasında yeterli olamaz.

LPG bujileri iridyum uçlu, daha soğuk sıcaklık değerinde ve tırnak açıklıkları daha düşük olacak şekilde üretilirler, LPG'li araçlarda uygun buji kullanılmalıdır, siz farkı hissetmesenizde motorunuz için faydalıdır.

Tabi ki motor yağınızı da LPG'nin yarattığı yüksek yanma ve oksidasyon seviyesini karşılayacak seviyede seçmeyi unutmayın.
bujilerim ngk marka kablolar ise bremi. yağ olarak yine 10-40 kullanmıyomuyuz?

Çevrimdışı azuçkam

  • İleti: 171
    • Profili Görüntüle
Ynt:
« Yanıtla #16 : 28 Mart 2014, 17:13:49 »
Yagi cokta kurcalamayin bence hatta buji olayindada evet yanma dereceleri farkli fakat butun kit saticilari orjinal bujileri oneriyor arti iridyun platinyum bujiler daha cok turbolu veya ateslemesi yuksek calisan araclarda kullaniliyor daha ince 8 valve chevrolet kalosuma 140 tl vererek bosch iridyum platinium aldim sonuc husran araaba alt devirlerde hareketlendi fakat teklemeler basladi sonra ne mi oldu puff bobin yandi ve tek sorumlusu bujiler cikti yanliz lpgde tek tirnak va kisa tirnak araligi tercih edilebilir zaten ngk yada bosch katalogunda mevcut bujiler aracin model ve koduna gore cikiyor tek tirnak guya daha iyi yanma sagliyormus lpgde ve kisa tirnak araligi daha stabil ve yakit konusundada olumlu sonuclar veriyor.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Çevrimdışı ThE_Unforgiven

  • İleti: 3882
  • Tam Gaz Kumburgazzzz
    • Profili Görüntüle
Ynt: tüplü ve hırçın :)
« Yanıtla #17 : 28 Mart 2014, 17:23:41 »
Yagi cokta kurcalamayin bence hatta buji olayindada evet yanma dereceleri farkli fakat butun kit saticilari orjinal bujileri oneriyor arti iridyun platinyum bujiler daha cok turbolu veya ateslemesi yuksek calisan araclarda kullaniliyor daha ince 8 valve chevrolet kalosuma 140 tl vererek bosch iridyum platinium aldim sonuc husran araaba alt devirlerde hareketlendi fakat teklemeler basladi sonra ne mi oldu puff bobin yandi ve tek sorumlusu bujiler cikti yanliz lpgde tek tirnak va kisa tirnak araligi tercih edilebilir zaten ngk yada bosch katalogunda mevcut bujiler aracin model ve koduna gore cikiyor tek tirnak guya daha iyi yanma sagliyormus lpgde ve kisa tirnak araligi daha stabil ve yakit konusundada olumlu sonuclar veriyor.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Ben aee motor 6N için buji siparişi verdim bosch iridyum tek tırnak lpg bujisi yarın takıcam inş. Bakalım alt devir üst devir ve stabil çalışma durumu nasıl olacak buradan paylaşırım.
CaDDe De YaVaŞ, OtOBaN Da SaVaŞ

Çevrimdışı azuçkam

  • İleti: 171
    • Profili Görüntüle
Ynt:
« Yanıtla #18 : 28 Mart 2014, 17:42:32 »
Evet konunuzu okudum fiyat 20 tl yazmissiniz sanirim tane fiyati degilmi ?

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Çevrimdışı ThE_Unforgiven

  • İleti: 3882
  • Tam Gaz Kumburgazzzz
    • Profili Görüntüle
Ynt: tüplü ve hırçın :)
« Yanıtla #19 : 28 Mart 2014, 17:47:11 »
evet adet fiyatı toplam 80 tl bremi kablo takımıda 80 tl
CaDDe De YaVaŞ, OtOBaN Da SaVaŞ

Çevrimdışı mmtcn

  • İleti: 296
    • Profili Görüntüle
Ynt: tüplü ve hırçın :)
« Yanıtla #20 : 28 Mart 2014, 19:46:07 »
benim bujileri değiştirmeme gerek varmı şimdi tam anlayamadım :) bende ngk var

Çevrimdışı azuçkam

  • İleti: 171
    • Profili Görüntüle
Ynt:
« Yanıtla #21 : 28 Mart 2014, 20:05:10 »
Ok bizide gelismelerden haberdar edin cekis yakit atesleme ne sekikde

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Çevrimdışı mmtcn

  • İleti: 296
    • Profili Görüntüle
Ynt: tüplü ve hırçın :)
« Yanıtla #22 : 28 Mart 2014, 20:57:26 »
valla dün gece sıkıntıyı çözdükten sonra biraz rampaya vurdum aynı bi değişiklik yok dik rampada 2 den 3ü istiyo. ateşlemede benim problem var zaten distribütor kapağım çatlak değişicek sonra tekrar bilgilendiririm.

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: tüplü ve hırçın :)
« Yanıtla #23 : 28 Mart 2014, 22:11:57 »
bujilerim ngk marka kablolar ise bremi. yağ olarak yine 10-40 kullanmıyomuyuz?

Bujide VW fabrika çıkışı ve yedek parçada NGK kullanıyor. BOSCH ve NGK en iyi markalar.

Yağ olarak VW 502 00 şartnamesini sağlayan, low SAPS değerli, tam sentetik bir yağ kullanmanızı tavsiye ederim.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı azuçkam

  • İleti: 171
    • Profili Görüntüle
Ynt:
« Yanıtla #24 : 28 Mart 2014, 22:53:52 »
Catlak dedigin devir oynamasini yapar ayrica lpgli araclarda bu biraz rutin bir durum stop etme yoksa cok takilma

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Çevrimdışı mmtcn

  • İleti: 296
    • Profili Görüntüle
Ynt: tüplü ve hırçın :)
« Yanıtla #25 : 28 Mart 2014, 23:06:27 »
ya salında o kadar fazla bi oynama yok bi an düşer gibi hissedip gaza basıyorum sanki stop edicek gibi geliyo

Çevrimdışı bluerose1

  • İleti: 1101
  • Bir gün mutlaka...
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 1.6 8v Type 6N PUG RCZ Asphalt 200THP Manuel
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: tüplü ve hırçın :)
« Yanıtla #26 : 28 Mart 2014, 23:21:11 »
Servisin NGK takmasının tek sebebi satış rakamları ve en iyi teklifin NGK yapması bunun dışında servisin NGK espirisi yok bence.Ben hususi LPG atiker bayisine gittim bana NGK iridiyum lpg bujisi ver dedim parasını da çıkardım servisin sahibi vermedi sen BOSCH 3 tırnak bujiye devam et dedi.Israrla istedim o da ısrarla vermedi.İşin kar kısmında olsaydı NGK yı anında takardı arabaya ama kesinlikle önermedi.Yıllar önce VW Ark Oto Kocaeli servisten orijinal buji alıp aracına takan golf kullanıcısı bir arkadaşımın orijinal kutusundan Bosch çıkmıştı tabi bu benim dedim 5 yıl öncesinden bahsediyorum.Ben yıllardır bosch 3 tırnak kullanıyorum herhangi bir sıkıntı ile karşılaşmadım.
Bu iş tamamiyle tercih meselesi...
Red Machine!!!

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: tüplü ve hırçın :)
« Yanıtla #27 : 28 Mart 2014, 23:46:26 »
Servisin NGK takmasının tek sebebi satış rakamları ve en iyi teklifin NGK yapması bunun dışında servisin NGK espirisi yok bence.Ben hususi LPG atiker bayisine gittim bana NGK iridiyum lpg bujisi ver dedim parasını da çıkardım servisin sahibi vermedi sen BOSCH 3 tırnak bujiye devam et dedi.Israrla istedim o da ısrarla vermedi.İşin kar kısmında olsaydı NGK yı anında takardı arabaya ama kesinlikle önermedi.Yıllar önce VW Ark Oto Kocaeli servisten orijinal buji alıp aracına takan golf kullanıcısı bir arkadaşımın orijinal kutusundan Bosch çıkmıştı tabi bu benim dedim 5 yıl öncesinden bahsediyorum.Ben yıllardır bosch 3 tırnak kullanıyorum herhangi bir sıkıntı ile karşılaşmadım.
Bu iş tamamiyle tercih meselesi...

Tabi bir de Atiker servisindeki adamın LPG bujileri hakkında bihaber olması durumu var ama düşünmek bile istemiyoruz. Daha önce de söylediğim gibi bence parça almadan önce üreticinin sitesinden katalog taraması yapıp araca uygun ürünü alıp, servise veya ustaya, neyse götürüp sadece montaj yapmasını istemek.

Semih hocam hatta sizinle daha önce de konuşmuştuk yerli bir buji şirketi miydi baktığınızda NGK kataloğundan farklı buji gösteriyordu. Bana da, çok tecrübeli parça satıcısı ve aynı zamanda usta, BKUR6ET buji vermişlerdi. Cahil zamanlarımdı, aldım kullandım, 15 bin kilometre sonra farkettim ki bujiler araca uygun değilmiş, öncelikle ısı iletim değerleri uymuyor. Tabi buji satan çok tecrübeli usta bunu nereden bilsin. Gittim anlatıyorum ustam böyle böyle diyorum, kardeşim sen bunla sorun yaşamazsın bana güven diyor. Yağ konusunda da benzer şeyler yaşadım. Kıssadan hisse.
Akıl yaşta değil baştadır.