Bujiler hayırlı olsun. Fiyat/performans oranı da iyiymiş.
Neden NGK değil de BOSCH seçtiniz ?
LPG dönüşümü yapılan araçlarda uygun buji kullanılmasının iki ana sebebi vardır.
İlk olarak LPG hava karışımının benzin/dizel hava karışımından çok daha farklı şekilde yanar, ateşlenmesi daha zordur. Bunun için daha fazla güç gerekir yani ateşleme voltajı daha yüksek olmalıdır.Gereken bu daha yüksek voltaj ihtiyacı ateşleme bobinine daha fazla yük bindirir. Fakat LPG bujileri daha düşük voltaj ile ateşleme yapabilirler.
Bildiğiniz gibi bujinin motorda ateşlemeden başka diğer bir görevi yanma odasının sıcaklığını ayarlamak. LPG de kullanımda yanma sıcaklığı daha yüksek olduğu için hem standart bujiler daha hızlı korozyona uğrar hem de fazla sıcaklığın dışarı atılmasında yeterli olamaz.
LPG bujileri iridyum uçlu, daha soğuk sıcaklık değerinde ve tırnak açıklıkları daha düşük olacak şekilde üretilirler, LPG'li araçlarda uygun buji kullanılmalıdır, siz farkı hissetmesenizde motorunuz için faydalıdır.
Tabi ki motor yağınızı da LPG'nin yarattığı yüksek yanma ve oksidasyon seviyesini karşılayacak seviyede seçmeyi unutmayın.