Bence yakıt önemli ise yani diyorsanızki hem üst sınıf bi araç olsun hemde çok az yaksın,
bence Megane 2 Sedan alınması gerek
bence piyasada en az yakan dizel arac budur
1 depo ile 1100km yol gidebilirsiniz
ki ben kendi gözümle gördüm
yol bilgisayarında susuruk yolunda 4 lt. yazıyordu ya
bu arada bu arac 1.5 tona yakın ve koskocaman bir sedan
o yuzden bence jettanın1.4 TSI motoru en buyuk avantajıdır.
----
iç mekan konusunda ise sonuna kadar astra daha iyidir bence, kapı içleri vs.
ben passattan biliyorum ki içmekan farkı pek yok zaten jettayla , kapı içleri veya konsoldaki plastik kalitesi jetta veya passata hiç yakışmıyor.bu konuda astra daha başarılı yannız astranın iç mekanında ıvır zıvır koyacak hiçbir göz yok,
ben yinede jetta 1.4 TSI alırdım
Evet sevgili kardesim fakat kucuk bir duzeltme yapalim.
Megane sedan in bos agirligi 1192 kg.Hb modelinin ise 1172 kg.
Astra sedan in bos agirligi ise 1290 kg.Yani aralarinda 100 kg fark var.
Bu sinifta yani c segmentinde yanilmiyorsam en agir arac ford focus 1.6 tdci.Onun agirligi da 1370 kg civarinda olmasi yani neredeyse d segmenti araclar kadar.
Gelelim yakit tuketimine.Evet haklisin megane 1.5 dci 80 hp versiyonu gercektende cok az yakiyor.Fabrika veriulerine gore ortalama:4.6 litre yakiyor.
Astra sedan 1.3 cdti 90 hp ise fabrika verilerine gore ortalama 5.1 litre yakiyor.
Ben iddia ediyorum astra sedan 1.3 degilde 1.5 ya da 1.6 olsaydi en az yakan dizel arac olurdu c segmentinde.Cunku bu dizel motor Fiat ile birlikte gelistirilen multijet common railin babasi.Renaultta bunlardan patenet alarak gelistirdi dci motorunu.Renaultun dci motoru da gercekten ovguye deger.
Gelelim performansa:
Onemli olan az yakit tuketerek daha performansli olmaz.Ara hizlanmalarsa daha atik olmak.Daha torklu olmak ve yuksek viteslerde gaza basinca aracin daha rahat sekilde hareket ettirilmesi.
Bu konuda megane 80 hp ve 185 n/m torka sahip.Astra sedan ise 90 hp ve 200 n/m torka sahip.Yani aralarinda cok bir fark yok.Buna mutakiben astra 100 kg daha agir.Ayrica astra maksimum torukunu meganeye gore daha erken aliyor.(astra 1750--megane 2000 devirde maksimum torkunu uretoyor.)
Bu sartlarsa astranin 0-100 hizlanmasi 13.7 saniye megane nin ise 14.5 saniyedir.Ayrica astra torku daha erken toplamasi ve biraz daha guclu olmasiyla meganeden agir olmasina ragmen daha performansli bir arac.
Megane sedan ulkemizde cok tutuldu.Gercekten de tutulmasi gereken bir arac.Ben hep diyorum ulkemiz sartlarinda kullanilacak en luks arac bence.Malum yollarin durumu berbat.Insanlar 100-200 bin ytl lik arac alip bu kotu yollara sokuyor araclarini ben aciyorum.Megane sedan ic mekaninda genis bir arac fakat astra ile neredeyse ayni.Ayrica meganenin arka koluklarindaki bas mesafesi yeterli degil.En onemlisi ise yuksekte surus yapmaniz.Ben otomobilde yere cakili olarak gitmek isterim :)diger rakiplerine oranla daha yuksekte surus pozisyonu veriyor.Bu her ne kadar begenilsede benim hosuma gitmiyor.
Megane nin ic mekaninda kullandigi plastik bence bu sinifin en iyisi.Yumusak bir plastik kullanilmis.Uzun boylu yolcularin bacaklari konsola surtebiliyor ve sert plastikten yapilmis konsol gercekten rahatsizlik verebiliyor.Ozellikle uzun yollarda(Bu konuda yeni kasa passati hic sevmiyorum.Konsolun alt tarafi sert ve ucuz plastikten yapilmis.180 cm boyundaki birisi icin uzun yollarda rahatsizlik veriyor.Ayni sekilde golf ve jetta da dahil)
Megane de en sevmedigim ozellik vitesi.Vites gecisleri bazen belli bile olmuyor.Ozellikle geri vitese takarken taktiginizi saniyorsunuz ama bazen belli olmuyor takilmiyor.bir de 5. vitesin dislisi uzun tutuldugu icin erkenden 5. vitese atmak zorunda kaliyorsunuz.Sonra birden hizlanma yapmak icin gaza bastiginizda aracin motoru cok dusuk kaliyor bir vites dusurmeniz gerekiyor.Tum renault modellerinde oldugu gibi halen aracin vitesi yolda giderken sallaniyor.Gaza basip cekerken bile vitesin hareket ettigini gorebilirsiniz.Bu ezelden beri renaultta boyleydi halen bir cozum bulamadilar.
Sonuc olarak ben yukarda yazdigim gibi astra sedani tercih ederim.Megane sedan olsun toyota corolla olsun focus sedan olsun hepsi birbirinden guzel araclar.Sonucta hepsi c segmentinde ve testlerde de goruldugu gibi aralarinda cok ufak farklar cikiyor ki siralamada her derginin yaptigi testlerde degisiklik olabiliyor.Ben astra sedan da oyle abartilacak hic bir olumsuz yonunu goremedim.Gerci araci test etmem ve incelemem yaklasik 45 dakika surdu.Bu kadar kisa bir surede aracin her tarafini bilemem ama ilk izlenimlerin oldukca pozitifti.
Saygilar...